Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fred te Linde schreef Bekijk Berichten
    Morgen 31-08-2016 komt de "A" naar Amsterdam ETA 13:21 uur IJhaven Veemkade PTA.

Pilot 10:30 - Lock 11:18 - Dep Lock 11:37 uur

Dus H@ns je hebt weer 'n Logeplaats ik neem wel de sluis en het kanaal.
    Lag van de week nog bij mij voor de deur in Rotterdam. 1 ding kan ik je vertellen: Je komt er niet in de buurt.

Reactie

Morgen 31-08-2016 komt de "A" naar Amsterdam ETA 13:21 uur IJhaven Veemkade PTA.

Pilot 10:30 - Lock 11:18 - Dep Lock 11:37 uur

Dus H@ns je hebt weer 'n Logeplaats ik neem wel de sluis en het kanaal.
      En hij moet doorvaren, Hij ligt nu nog in Hamburg.

Reactie

• ZKK_Bram schreef Bekijk Berichten
        En hij moet doorvaren, Hij ligt nu nog in Hamburg.
        Bram,
        Ze hebben Hamburg verlaten en zijn met 18kn onderweg, als ze in de sluis liggen of op het kanaal dan kun je ze of ze willen of niet goed fotograferen

Reactie

• Zoals afgesproken de "A" onderweg naar Amsterdam

YACHT A - IMG_1773 (8).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (18).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (22).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (25).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (33).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (53).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (56).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (62).jpg (©Foto: FtL)

YACHT A - IMG_1773 (66).jpg (©Foto: FtL)

Hij / Zij is te koop.

Superyacht for sale: Russian billionaire puts his $300m luxury vessel on the market – complete with bomb-proof glass and a rotating bed – after he splashed out $450m on an even bigger boat
          Billionaire Andrey Melnichenko, said to be the world's 139th richest person, has put Motor Yacht A on the market
          It resembles a military-style submarine and boasts an enormous master cabin with glass that is bomb-proof
          Melnichenko and his wife, former model Aleksandra, are upgrading to an even bigger superyacht, at 468.5ft

BRON: http://www.dailymail.co.uk/

Reactie

• Datum: 2016-08-31

Wat is het jacht “A” een bizar ding; nèt een uit de kluiten gewassen, futuristische onderzeeboot, die niet eens duiken kan.
            Maar, in àl mijn goedheid heb ik toch maar besloten mijn uitkijkpost te betrekken, om wat plaatjes te schieten. Ik hoop, dat de “A”-liefhebbers tevreden zijn…

“A”, ex-Project Sigma

Aankomst bij Passenger Terminal Amsterdam: 2016-08-31 om 16:50.
            IMO: 1009340
            MMSI: 310557000
            Call sign: ZCDW2
            Bouwjaar: 2008
            Bouwwerf: Blohm + Voss, Hamburg
            Lengte: 119 m
            Breedte: 19 m
            Tonnage: 5959
            Waterverplaatsing: 1126 ton
            Vlag: Bermuda

A IMG_2620.JPG

A IMG_2622.JPG

A IMG_2626.JPG

A IMG_2627.JPG

A IMG_2630.JPG

A IMG_2631.JPG

A IMG_2632.JPG - (©Foto's: HvK)

Fred, tegen foto's in de vrije ruimte kan ik niet op. Ik heb hier altijd tegenlicht en achtergrond. Je hebt schitterende plaatjes geschoten

Reactie

• Als je dit al futuristisch noemt moet je hun nieuwste bootje eens googelen een bizar zeilbootje

Nou maar hopen dat ze vanavond de onderwaterverlichting voor je en de rest van Amsterdam aandoen dat is pas echt wouw. Wel even 'n fotomaken ik kom er niet voor naar de Hoofdstad. Gr. Fred

Reactie

Als je dit al futuristisch noemt moet je hun nieuwste bootje eens googelen een bizar zeilbootje
                Of, ff naar "lelijke schepen" bericht # 4.

http://www.dutchfleet.nl/showthread....elijke-schepen
                Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Nou maar hopen dat ze vanavond de onderwaterverlichting voor je en de rest van Amsterdam aandoen dat is pas echt wouw. Wel even 'n fotomaken ik kom er niet voor naar de Hoofdstad. Gr. Fred
                  Ik kan 's avonds niet dichtbij de A komen (overdag wel). Dus de lichten moet ik vanaf mijn woning maken.
                  Ik heb een poging gewaagd met een oud tele-objectief. Niet echt indrukwekkend...

A IMG_2633.JPG - (©Foto: HvK)

Reactie

• H@ns, ik vind dat jij heel mooie foto's maakt, "tegenlicht en achtergrond" of niet !
                    Ik kijk er altijd met genoegen naar...blijf vooral hiermee doorgaan !

met vriendelijke groet, tev

Reactie

• tev schreef Bekijk Berichten
                      H@ns, ik vind dat jij heel mooie foto's maakt, "tegenlicht en achtergrond" of niet !
                      Ik kijk er altijd met genoegen naar...blijf vooral hiermee doorgaan !
                      met vriendelijke groet, tev
                      H@ns

Reactie

• Datum: 2016-09-01

Weer eens een viermaster op het IJ?

IMG_2639.JPG - (©Foto: HvK)

Reactie

• Morgen, 2 september, komt de "Mein Schiff 5" voor zijn maiden call in Amsterdam.
                          Echt iets voor vroege vogels, want als aankomst wordt 04:51 genoemd.
                          Mij niet gezien: ik blijf lekker pitten - ik kijk (veel) later wel eens uit mijn raam...

Reactie

• H@ns schreef Bekijk Berichten
                            Morgen, 2 september, komt de "Mein Schiff 5" voor zijn maiden call in Amsterdam.
                            Echt iets voor vroege vogels, want als aankomst wordt 04:51 genoemd.
                            Mij niet gezien: ik blijf lekker pitten - ik kijk (veel) later wel eens uit mijn raam...
                            Even een serieuze vraag H@ns,

Is de kans niet redelijk aanwezig dat je toch iets hoort / merkt op de overigens mooie locatie aan het IJ, wanneer dit soort schepen langskomt en manoeuvreert
                            Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• j.sprong schreef Bekijk Berichten
                              Even een serieuze vraag H@ns,
                              Is de kans niet redelijk aanwezig dat je toch iets hoort / merkt op de overigens mooie locatie aan het IJ, wanneer dit soort schepen langskomt en manoeuvreert
                              Hallo Hans,
                              Dat zou normaal bij een kleiner schip wel gebeuren. De kleinere cruiseschepen varen niet meer door naar de draaicirkel op het bredere deel van het IJ (Sumatrakade), maar keren al voor mijn woning, omdat hun lengte dat toestaat. Zo bespaart men stookkosten. Dán hoor ik ook de boegschroeven.
                              Maar schepen als "Mein Schiff 5" en "Koningsdam" redden dat men hun lengte niet. Zij varen vrijwel geluidloos door en keren in het brede gedeelte van het IJ. Daar hoor ik het geluid niet van. Als die grote schepen dan terugkeren naar de PTA, glijden ze vrijwel geluidloos voorbij naar de Veemkade aan mijn overzijde. Ik hoor die grote schepen wèl, als mijn (antenne-)radio in de slaapkamer aanstaat. De enorme staalmassa's van de zeekastelen vervormen de geluidsgolven, waardoor mijn radio-ontvangst dan even helemaal van streek is...
                              Maar: mijn radio schakelt pas om 06:58 automatisch aan (voor het nieuws van 07:00). Het heeft bovendien geen zin om eerder gewekt te worden, want dan is er geen goed licht voor het maken van goede foto's.
                              Met groet - H@ns

Reactie

• Datum: 2016-09-02

In alle vroegte is “Mein Schiff 5” in Amsterdam gearriveerd. Voor de gelegenheid heb ik er maar een mooi staatje voor in mekaar gedokterd:

Mein Schiff 5 (2) 001.jpg - (HvK)

Mein Schiff 5 IMG_2641.JPG - (©Foto: HvK)

Reactie

Working...
                                X