Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • H@ns schreef Bekijk Berichten
    Dan heb je bijna op mijn stoep gestaan...
    Morgen vanaf 1500 hrs sta ik er weer!!

    Reactie


    • Haddock schreef Bekijk Berichten
      Morgen vanaf 1500 hrs sta ik er weer!!
      Paspoort bij je...?

      Reactie


      • Stempel en een strenge blik.

        Reactie


        • ik zou ze beide wel een zien racen op volle snelheid dan wind die kegeltanker het dik.
          ik weet niet zo gouw wat de max snelheid is nu op het ij .
          vroeger mochten we in binnen de tonnenlijn max 20 km pu en dat deden we dan ook als het mogelijk was ,de veerponten hadden in die tijd nog voorrang op de doorgaande vaart, dat was toen nog rijks vaarwater buiten de tonnen lijn was gemeente water en golden lagere snelheden.
          ter hoogte van het stenen hooft eens een verbaal gehad omdat ik harder voer dan 6 km p u .
          groet een oud Amsterdammer.

          Reactie


          • Bron: Veilig Varen. (Maart 2015).

            De maximale vaarsnelheid op het IJ en het Noordzeekanaal is 18 kilometer per uur, met uitzondering van het gebied tussen het Stenen Hoofd en de kop Java eiland. Hier geldt een snelheidsbeperking van 12 kilometer per uur. In de stad en het Oostelijk havengebied is de maximumsnelheid 7,5 kilometer per uur. Houd zoveel mogelijk stuurboordwal aan.
            Vriendelijke groet, Hans.

            "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

            Reactie


            • Datum: 2016-08-19
              Locatie: het IJ, Amsterdam

              MARINA
              Aankomst: 19-08-2016 om 08:30 uur
              Vertrek: 19-08-2016 om 23:00 uur
              Soort call: Cruise call
              Maatschappij: Oceania Cruises
              Lengte: 236.7 meter
              Decks: 11
              Passagiers: 1258

              Marina IMG_2446.JPG - (©Foto: HvK)

              Reactie


              • Datum: 2016-08-19
                Locatie: het IJ, Amsterdam

                De aankomst van de

                Rhein Melodie

                Bouwjaar: 2005
                Lengte: 132 meter
                Breedte: 11 meter
                Vlag: Zwitserland
                Aantal dekken: 4
                Passagiers: 198 personen
                Bemanning: 40 koppen
                Restaurant: 1
                Taal aan boord: Duits

                Rhein Melodie IMG_2465.JPG - (©Foto: HvK)
                Last edited by H@ns; 19th August 2016, 12:13.

                Reactie


                • wat zijn die modernere rijn passagiers schepen ook een gedrochten ,het zijn net planken met iets er op .
                  in de oudere tijd waren het nog echte schepen .
                  zelf enkele jaren gevaren op de,, Rotterdam " van Zwaag uit Amsterdam ,steiger 4 ruiterkade.

                  Reactie


                  • Tja, maar we moeten wel met onze tijd meegaan.
                    Ik vermoed, dat de nieuwe(re) schepen meer comfort bieden aan de passagiers en dat er meer mee kunnen. Dat is toch het belangrijkste doel van een rederij.

                    Maar eerlijk gezegd, dit:

                    Ocean Diva Futura IMG_3066.JPG - (©Foto: HvK)

                    gaat me ook een beetje te ver...
                    Last edited by H@ns; 20th August 2016, 13:59. Reden: Toevoeging

                    Reactie


                    • ach ja wij oude lullen blijven vaak in de verleden tijd hangen ,maar hoe dan ook eerlijk gezegd er zat veel meer lijn in de schepen ,maar ze zijn nu doeltreffende .
                      in mijn tijd op de Fina bunkerboot in Amsterdam was het wel eens sukkelen als je in de vluchthaven en houthaven je tussen al die schepen moest wurmen om daar een paar liter gasolie of petrolie te brengen .
                      nu plof je der zomaar 20-60kub in of meer .
                      groet wout.

                      Reactie


                      • Het Fortje schreef Bekijk Berichten
                        Hans, bedankt voor deze nieuwe foto met de grootste afbeelding van het nieuwe HAL logo.

                        De 16 mm uniformknoop zal waarschijnlijk het kleinste item zijn met dit nieuwe logo.
                        Ik vond nog het oude logo van de HAL op de "Prinsendam".
                        Deze opname is van 23 augustus 2004.

                        Prinsendam Clipboard01.jpg - (©Foto: HvK)

                        Reactie


                        • Datum: 2016-08-24
                          Locatie: het IJ

                          Ik zag 'm weer eens voorbij varen: de RWS 70.

                          Te waterlating: 25 oktober 2008
                          Casco: J. Schlieker & Zoon in Sliedrecht.
                          Bouwnummer : 1015
                          Afbouw Scheepswerf De Haas in Maassluis.
                          Bouwnummer: 183
                          L.o.a. (l.l.) x B x H (dg) = 23,95 (22,1 x 5,64 x 2,95 (1,32) meter.
                          De voortstuwings-installatie bestaat uit twee Caterpillar-hoofdmotoren, type C 18 ACERT, met een vermogen van 1770 rpk of 1300 kW bij 1800 tpm op twee schroeven voor een snelheid van 24,16 knopen.

                          RWS 70 2016-08-24 IMG_2490.JPG

                          RWS 70 2016-08-24 IMG_2493.JPG - (©Foto's: HvK)

                          Reactie


                          • Datum: 2016-08-24
                            Locatie: het IJ

                            Ook de Zuiderzee van Rijkswaterstaat was op het IJ te vinden:

                            Zuiderzee 2016-08-24 IMG_2491.JPG

                            Zuiderzee 2016-08-24 IMG_2492.JPG - (©Foto's: HvK)

                            Reactie


                            • Datum: 2016-08-25
                              Locatie: het IJ

                              Als ik 's morgens vroeg wakker wordt van de herrie van boegschroeven, hoef ik alleen maar naar buiten te kijken om dit te zien.
                              Gelukkig scheert de "Costa neo Romantica" niet àl te dicht langs mijn raam, zodat er geen gevaar voor de gevel ontstaat...
                              Het is wel makkelijk, dat mijn camera àltijd in de vensterbank gereed staat.

                              Costa neoRomantica IMG_2497.JPG - (©Foto: HvK)

                              Reactie


                              • In het vorige bericht laat de camera niet goed zien, wat mijn blote oog heeft gezien.
                                Op de aangepaste foto komt dat beter tot zijn recht:

                                Clipboard01.jpg - (©Foto: HvK)

                                Reactie

                                Working...
                                X