Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • H@ns schreef Bekijk Berichten
    Datum: 2016-09-23
    Locatie: Westertoegang (vanaf Centraal Station gezien)

    Een 'luchtopname' van de "De tijd zal het leeren".
    De Tijd zal het Leeren, gebouwd in 1914, deed dienst als zeilend vrachtschip (Groninger bolpraam) voor agrarische producten (aardappelen, turf en suikerbieten) in Noord-Nederland. Na zijn laatste vrachtschipper als woning te hebben gediend kwam de De Tijd zal het Leeren in 2000 weer in de vaart, maar nu als passagiersschip in Amsterdam.
    De zeilen van weleer hebben plaatsgemaakt voor een dieselelektrische voortstuwing. Dat is bijna net zo stil als zeilen en praktischer in een stad met veel bruggen.

    Reactie


    • Hans, 2007 heeft maar 365 dagen en geen 477.
      SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

      Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

      Reactie


      • H@ns, vaart DeTijd zal het leeren dan op batterijen? En worden deze dan opgeladen met de diesel via een generator?
        SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

        Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

        Reactie


        • Jan van den Bogert Tpmkr schreef Bekijk Berichten
          H@ns, vaart DeTijd zal het leeren dan op batterijen? En worden deze dan opgeladen met de diesel via een generator?
          Geen idee, Jan. Ik ben geen techneut.
          Ik heb die info van internet geplukt om iets meer over het schip te plaatsen.

          Reactie


          • Het zal wel net zo zijn als onze onderzeeboten, die zijn ook diesel-elektrisch.
            SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

            Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

            Reactie


            • Jan van den Bogert Tpmkr schreef Bekijk Berichten
              Hans, 2007 heeft maar 365 dagen en geen 477.
              Helemaal goed Jan, en toen ik het verhaal plaatste vanuit de Bron: Greenpeace, dacht ik: "hier ga ik reactie op krijgen", en ja hoor, goed opgelet
              Nu zonder gekheid, ik denkt dat er bedoelt wordt: "vanaf 2007 voer ze in 477 dagen de zeven wereldzeeën over" enz.
              Vriendelijke groet, Hans.

              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

              Reactie


              • Datum: 2016-09-24
                Locatie: het IJ bij Buiksloterweg

                Zuiver spierkracht...

                IJ - roeien IMG_3062.JPG - (©Foto: HvK)

                Reactie


                • Datum: 2016-09-24
                  Locatie: het IJ

                  Vita Vitalis

                  Plezierjacht
                  IMO: 1342192
                  MMSI: 244700538
                  Call sign: PB7963
                  Lengte: 20 meter
                  Breedte: 6 meter

                  Vita Vitalis IMG_3089.JPG - (©Foto: HvK)

                  Reactie


                  • Datum: 2016-09-25
                    Locatie: Veemlade, het IJ

                    1 Magellan IMG_3150.JPG - (©Foto: HvK)

                    Deze gore troep wordt uitgespuugd door de vertrekkende "Magellan", de Veemkade in een grauwe wolk achterlatend...


                    2 Magellan IMG_3148.JPG - (©Foto: HvK)

                    Het wordt tijd, dat overheden eens tegen deze milieuvervuiling gaan optreden!

                    Reactie


                    • H@ns schreef Bekijk Berichten

                      Het wordt tijd, dat overheden eens tegen deze milieuvervuiling gaan optreden!
                      Mee eens H@ns, maar dat gaat, zoals zoveel belangrijke beslissingen nog wel even duren.
                      In april 2015 is een verordening aangenomen die eigenaren van schepen die Europese havens aandoen verplichten om vanaf januari 2018 de CO2 uitstoot van hun schepen bij te houden en hierover verslag te doen. De wetgeving - waar met de Raad informeel overeenstemming over is bereikt - wordt van toepassing op schepen die zwaarder zijn dan 5000 ton, onafhankelijk van waar ze zijn geregistreerd.

                      Dus alleen nog maar een registratie van de uitstoot, m.i.v. januari 2018 en dan nog de lange weg naar verbetering.

                      Duurzaam Toerisme Onderzoeker Eke Eijgelaar. "In ieder geval is een cruisevakantie wat betreft CO2 het ergste wat er is. De uitstoot is zo'n 1300 kilo per persoon per week. En daar is de vliegreis die veel mensen maken van en naar het cruiseschip toe nog niet bij opgeteld."
                      Vriendelijke groet, Hans.

                      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                      Reactie


                      • Aanstaande dinsdag gaat er een bijzonder vervoer over water door Amsterdam.
                        En nu maar hopen, dat het overdag plaatsvindt.


                        SCHIPHOL - Het zal een bijzonder gezicht zijn aanstaande dinsdag: dan vaart er een echte Dakota DC-3 door de Amsterdamse grachten. Het historische vliegtuig is momenteel niet luchtwaardig, vandaar dat de Dakota deels via het water van Schiphol naar haar nieuwe thuisluchthaven Lelystad wordt vervoerd. En daarbij een opmerkelijke oproep: voor die reis worden nog matrassen gezocht.

                        Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet
                        Luchtvaartpark Aviodrome op Lelystad Airport maakte vorige maand bekend dat het een van twee DC-3's van de Dutch Dakota Association (DDA) overneemt. DDA had zelf niet genoeg middelen om het toestel te voorzien van twee nieuwe motoren. Het Aviodrome zal het toestel weer luchtwaardig maken.

                        Matrassen
                        De vleugels van het betreffende toestel, met de naam Doornroosje, worden op Schiphol gedemonteerd, waarna de kist via de Amsterdamse grachten naar Lelystad wordt vervoerd. Om het vliegtuig zoveel mogelijk te kunnen beschermen, zoekt het Aviodrome nog matrassen om de overtocht veilig te laten verlopen. Wie nog een oude matras voor Doornroosje overheeft, wordt verzocht zich bij het luchtvaartpark te melden.

                        DDA
                        De Dutch Dakota Association verhuist zelf ook naar van Schiphol naar Lelystad. De hangaarruimte op Schiphol kan niet langer beschikbaar worden gesteld aan de DDA. In tegenstelling tot Doornroosje, kan DDA's enige overgebleven Dakota, de Prinses Amalia, wel gewoon via het luchtruim naar haar nieuwe thuisluchthaven reizen.

                        Reactie


                        • Datum: 2016-09-26
                          Locatie: het IJ

                          Vandaag vaart de "Tender I" weer op het IJ in Amsterdam.
                          Het is de voormalige boeienlegger "Terneuzen" van het Loodswezen.

                          Naam: Terneuzen.
                          Naamsein: A911 (ex-A950).
                          Op 17-03-1953 kiellegging bij de Haarlemse Scheepsbouw Mij. te Haarlem.
                          Op 02-12-1953 tewaterlating.
                          Op 15-07-1954 indienststelling - Dienst: Districht 6 (Vlissingen).

                          IMO: 8134039
                          MMSI: 244084000
                          Call sign: PHXT
                          Lengte: 41 m
                          Breedte: 7 m

                          Op 15-12-1980 overgedragen aan Domeinen.
                          Op 26-05-1981 verkocht voor ƒ 132.000 aan H.P. Bakker te Den Helder.
                          In 1981 gekocht door Emerald Sea Navigation S.A. te Panama en herdoopt Polaris.
                          In 1992 gekocht door Roel Feenstra te Den Helder. Herdoopt in "Polaris I" (thuishaven Willemstad).
                          In 1995 gekocht door F. Loonstra te Lauwersoog. Het schip werd ingericht voor sportvisserij.
                          Het schip werd herdoopt in Tender. Later Tender I.

                          Tender 1 IMG_3152.JPG

                          Tender 1 IMG_3153.JPG

                          Tender 1 IMG_3154.JPG - (©Foto's: HvK)
                          Last edited by H@ns; 26th September 2016, 16:27.

                          Reactie


                          • Datum: 2016-09-26
                            Locatie: het IJ

                            De "Thetis" vaart voorbij.

                            IMO: 9252527
                            MMSI: 245354000
                            Call sign: PBKF
                            Lengte: 29 m
                            Breedte: 12 m
                            Bouwjaar: 2003

                            Merkwaardig genoeg kwam het schip op Vesselfinder als "Typhoon" voorbij.

                            Thetis IMG_3155.JPG

                            Thetis IMG_3157.JPG

                            Thetis IMG_3159.JPG - (©Foto's: HvK)

                            Reactie


                            • 'Luchtvaart' Regio Amsterdam

                              Datum: 2016-09-27
                              Locatie: het IJ

                              In bericht #3810 meldde ik de komst van een vliegtuigtransport.
                              De Dakota "Doornroosje" passeert hier mijn flat. Het is de Dakota Douglas DC-3/C PH-DDZ.
                              Helaas was het transport niet op Vesselfinder te zien, daarom werd ik verrast door de komst.
                              Gelukkig tóch nog een plaatje kunnen maken...

                              IMG_3193.JPG

                              Clipboard01.jpg - (©Foto: HvK)

                              Reactie


                              • Op de site van RTVNH staat een betere foto.

                                2585518973-162ce25f.jpg

                                Reactie

                                Working...
                                X