Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hr Ms De Bitter 1/350 naval Models

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik mag nu wel serieus gaan opschieten, denk ik. ben nu bezig met schilderen, maar hoewel ik best veel ervaring heb in het beschilderen van figuren, bibber ik nu als een jonge maagd in de huwelijksnacht.
    Waarom ik moet opschieten?
    Nou, ik heb een model van een Roofdierklasse fregat besteld, net als bij de echte Roofdierklasse, wordt dit model ook in Amerika gebouwd als een PCE, helaas is het wel de 827 en niet de 1407, wat het nummer was van de Wolf, dus dat wordt weer tekeningen bestuderen.
    Ik heb nog 3 twin Bofors en 20 mm over van de Bitter, evenals de dieptebomwerpers.

Ik ben er inmiddels helaas achter dat het bouwen en schilderen van een schip toch iets anders is dan bijv een legervoertuigmodel, je moet veel eerder beginnen anders loop je net zo als ik, te klooien het schilderen van dek en opbouw.

Reactie

modelbouw

veel sucses met je nieuwe model hoop dat de gietmallen goed zijn,net als bij jou bitter.
      heb zelf een dokkumklasse en een beemsterklasse gebouwd,maar veel last van het gietwerk
      dus veel op moeten knappen,maar gelukkig toch geslaagd.
      ook de doorman en de friesland gemaakt,met gelukkig weinig problemen.
      nu aan het sparen voor de kruiser die er heel mooi uitziet,maar veel eurotjes.
      maar hij zal er wel komen.
      heb zelf op de doorman rotterdam,jager en op de beemsterklasse.
      veel sucses met je modelbouw en een goed en gezond 2019.

Reactie

Dank je Joop en ik wens een ieder het zelfde

Ik heb het model besteld bij een amerikaans bedrijf wat een enorm goede service verleend, namelijk een life time vervanging van onderdelen die breken, wegraken ef opgevroten worden door een hond. Hij wordt er op veel fora om eroemd.

Naval models doet zijn best, heeft absoluut mooie modellen, maar het bedrijf wat de onderdele goot was slechter dan wat e nu hebben. Ik heb de kruiser gezien en die is echt heel mooi, hele mooie scherpe details en een nette giieting. Die is echt het geld wel waard, al zal je er wss nog wel wat extra parts voor bij moeten bestellen om sommige onderdelen te verbeteren

Reactie

Patroon rekken voor 40 mm.

Ik heb deze schepen opgehaald in 1949 in de Navy Base in Boston de patroon rekken waar de houders in paste voor de 40 mm waren zo dat er een houder met vier(4) patronen er in paste

Reactie

Dank je
            Maar was de hele wand voorzien van deze rekken of net als bij de Roofdierklasse alleen een onderste ring? Ik heb het idee dat het per fregat kon schelen, de Ewijck had volgens mijn referentie foto's maar een enkele ring, terwijd de Dubois 3 ringen had op stb en bb station. Dit is dus de makke voor een modelbouwer die puur van fotomateriaal en tekeningen uit moet gaan en geen 1/1 voorbeeld meer heeft.
            Nu geloof ik direct dat ik dan veel meer op details ga letten dan ex opvarende zich kunnen herrinneren denk ik. Bij hen zullen het meer de reizen, de mensen en opvallende zaken zijn blijven hangen. Daarbij ordt er nu veel meer op beeld gezet dan vroeger lijkt het wel

Reactie

Nou , dat waren weer een paar weken om gauw te vergeten op mijn werk.
              Dus weinig gedaan aan de hobby, behalve dan wat schilderwerk. Nou, dat gaf mij nu ook niet direct de inspiratie en zelfvertrouwen om door te gaan,
              Daarbij, schepen zijn toch iets anders dan een tank en je moet dus veel meer in subdelen gaan denken en verven.

Goed, dit is nadat ik de dekken heb gedaan over de grijze basislaag

Te triest voor woorden eigenlijk

Nou ja, na weer een aantal lagen lijkt het veel beter opeens

Nu alleen nog mijn vlot aan stuurboordzijde terugvinden

Reactie

De Bitter

Hallo BertUS1,
                Ziet er goed uit. Met moed geduld en trouw wordt het een mooi model.
                Op tijd wegleggen en laten drogen is de gouden regel.
                M.v.g.
                Dirk

Reactie

ziet er al gelikt uit,ga zo door,en poko poko.

Reactie

Thanks

Ik hou nu eenmaal niet van strakke modellen dus ook de Bitter beetje aangepakt, Omdat ik alweer ettelijke jaren met acryll schilder ben ik echt de kunst van een wash maken kwijt, dat werd dus een aardig fiasco, ik moet dus nog even emt de lichtgrijs aan de slag, op de romp heb ik een aantal vertikale banen met olieverf gemaakt, op foto's van de echte schepen zie je namelijk waar de spanten zittem. ook de waterafvoeren en ankerkluizen aangepakt, zelf vind ik aardig gelukt. Jammer dat de decals vrij dikke toplaag hebben en dus erg duidelijk zichtbaar zijn.

Ik moet nu verder met de bewapening, ik moet nog 1 twin 40 mm maken, de 20 mm's en de 3 3 inchers. weet alleen nog neit zeker hoe ik deze ga schilderen, al is er wel een setj echte verf onderweg, ook zit ik te wachten op de magazijnhouders voor de 40 mm's.
                    De K-guns er op plakken dan schilderen en dan de rekken, maar die schilder ik eerst maake ven, dus nog best wat werk te doen, ook de rigging van de diverse antennes en tuidraden al best wel wat voeten in aarde hebben
                    Even een foto tussendoor (reminder voor mijzelf, KOOP NU EINDELIJK EENS EEN SD KAART)

De zwarte tussenrand had ik afgeplakt en geschilderd. Tape er af en ik kon dus weer overnieuw beginnen door met de hand de grijze en de rode overgang recht te maken. Heb inmiddels wel weer de afwateringsstrepen iets meer gevarieerd

Reactie

Hr.Ms. De Bitter

Beste Bertus,

Voor het zogenaamde weatheren kun je ook krijt gebruiken. Met een scherp mesje de de poederlaag er af krassen.
                      Met een licht bevochtigd kwastje kun je ook met dit poeder een heel goed effect krijgen.
                      Door meerdere dunne lagen aan te brengen kun zeer goed roest nabootsen.
                      Altijd eerst even uit proberen op een stukje restmateriaal.
                      M.v.g.
                      R81

Reactie

Hoi R81
                        Dit methode ken ik ook vaak toegepast, het nadeel is dat je dan nooit meer je model daar kan oppakken zzonder vingerafdrukken te krijgen, sealen met lak hlt dan je effect weg
                        met olieverf kan je heel veel, je mioet er alleen de tijd voor nemen om het te laten drogen. Dus na een paar dagen voorzichtig weer met een schoonpenseeltje bijwerken. het is echter wel dat je een beetje overdone moet werken om het effect op kijkafstand goed te krijgen en te behouden.
                        Ik begrijp dat jij ook een gevorderd bouwer ben. Ik moet eens zoeken naar foto's van mijn Snowberryy 1/72, dan zie je wat overdone werk op een afstandje doet

Reactie

De Bitter

Hi Bertus,
                          Je hebt gelijk voor wat betreft de vingerafdruk. Je kunt dit voorkomen door af te "sealen"met Glitsa Parketlak PT Intensief (Gamma)
                          Je kunt dit krijgen in mat en eiglans. Je verdunt de substantie met demineraliseert water (supermarkt.)
                          De laag die nu over de krijtlaag is aangebracht zorgt voor een beter eindresultaat. Met andere woorden, het krijtlaagje is nog zeer goed zichtbaar en heeft nog steeds de bedoelde uitstraling.
                          je kunt deze methode trouwens ook bij andere laklagen gebruiken. Eiglans geeft voor mij het beste resultaat. De laag is na het uitharden zeer hard en sterk (Parketlak).
                          De naam "eiglans" geeft een perfecte afwerking bij schepen, vliegtuigen en militaire voertuigen.
                          Deze methode overgenomen van een master modeler die grote plastic modellen bouwt in de schaal 1/32.
                          M.v.g.
                          R81-Dirk

Reactie

Bij mij werkte dat toen niet, het pastelstof begon te lopen en het werd toen een zooitje, maar dat heeft wss grotendeels ook aan mijn skills gelegen denk ik. Normaliter werk ik met olieverf, hiermij krijg je ook dezelfde effecten als met pastel, als je gaat tamponeren.
                            Ik heb wel egzocht en mijn doos met pastelkrijtjes toch weer teruggevonden, dus mss waag ik nog een poging

Reactie

Vandaag binnen gekregen een 827 PCE van Ironshipwright, yep, de firma met de levenslange garantie op onderdelen.

Ziet er allemaal goed uit,

Stevig wit doosje met resin romp, PE fret, hussie losse onderdeeltjes, en een manual

Romp

met alleen een gietfoutje

met alleen een gietfoutje

Maar dat mag de pret niet drukken.
                              Het is de bedoeling om hier een fregat van de Wolfklasse van te maken wat oorpronkelijk een 1406 PCE vaartuig was, dus eerst maar eens tekeningen vergelijken, oa een verschil achterkant

Reactie

veel sucses ik blijf je volgen.

Reactie

Working...
                                X