Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hr Ms De Bitter 1/350 naval Models

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Vandaag weer even wat gedaan
    Ten eerste staan er op de werftekening, maar ook op foto's wat meer patrispoorten in de stuurhut, dus die er maar effies ingeboord

Ik had ook gezien dat de mast toch wel afweek tov de antenne in de kit

op foto kan je zien dat het toch anders is

Dus heb ik er dit van gemaakt, ik weet het, het is ietsies overmaats, maar ik ben bang dat het erg snel zal gaan afbreken als ik de tuigage er op zet dus heb ik even een compromietje gesteld

wmah, nu ik het zo op foto zie, gaat het er toch weer vanaf, het ziet er toch niet goed uit

Reactie

Met alle respect voor mijzelf, maar toonde dus werkelijk echt niet. Compromie of nie, dat moet anders

En dan heb je binnen 4 minuten iets nieuws.............waarom doe ik dat dan meteen he?

Okee, nog een sprietje naar voren denk ik, maar daar moet ik weer even wat foro's gaan bekijken en kan dit vat uitharden

Reactie

Oeps, ik was even blij toen de deurbel ging en een pakketje van Domino werd afgeleverd, das heul snel moet ik zeggen, maar toen ik het opende was ik niet blij meer. Ik had een setje naval verf besteld, US navy, maar ik heb blijkbaar Royal Navy 2 aangeklikt met de Western Approach kleuren. En een setje Mirrir wielen voor mijn Daf project, F*ck, de banden hebben toch een ander profiel dan op het plaatje en de verf, tja, goed voor een Flower class corvette, maar niet voor een nederlands fregat.
        Ach, mss moet ik dan ook maar weer eens een Flower class gaan bouwen in 1/350. Ik heb al een 1/72 al moet die eens gerestaureerd en afgemaakt orden, die verrekte laatste loodjes ook altijd.

Tja, dat wordt dus improviseren en druppels tellen voor het mixen van de lichtgrijs.

Nou ja, verf ik altijd goed en die wielen, daar bedenk ik ook wel weer wat op

Reactie

Omdat ik moet wachten tot de 3 generaties meiden voldoende bij kennis zijn om boodschappen te gaan doen ben ik maar aan het schilderen gegaan en heb alvast een mooi displayplankje gemaakt.

Toont wel mooi dat rood al is het iets donkerder dan ik mij voor de geest had, maar past wel beter als zijnde een redelijk originele kleur.

Vind het nu al mooi, best trots op het scherpe lijntje en dekkingsgraag en het plankje maakt het toch wel af he?

neuh, de koperen pootjes blijven, het latje wordt vervangen door een mooi zwart en wat breder plankje en ik wil er toch een displaybox bij.

Het rood is welliwaar wat donkerder, maar het kan wel, laat het nu even goed uitharden, dan met heel fijn schuurpapiertje er nog overheen en dan een paar laagje verdund voor de diepheid rm laaste laagjes,. Dat is wel het nadeel van airbrushverf met de kast opbrengen, het is niet gelijk goed met zulke oppervlakte. Het grijs ga ik ook schilderen, want met de airbrush wordt het niets de komende tijd.

Reactie

Beetje door Steven en zijn Princeton getriggerd om toch eens te kijken of ik die munitieringen ook kon maken, daar hij liep te klooien met PE wilde ik eens proberen met Evergreen.
            Dus mijn schuifmaat annex passer te voorschijn getoverd en wat uitgezet

Met een partij gaatjes geboord de ring losgenseden in in bakboordstation 2 gehengeld om eens te ien hoe het past en staat

Maar ja, je blijft een open station houden, dus de twin 40 er bij gepakt

Ik twijfel een beetje, tuurlijk het zit nog los en is nog wit, maar eigenlijk weet ik niet eens zeker of die ringen er wel inzaten bij de fregatten, ten tweede zo ja, dan moeten het toch ovale gaten zijn, maar dat lukte mij niet

Kijken we even zoals we normaal naar een model kijken, dus geen macro of neus tegen de romp

Wat denken jullie, wat beter afwerken en vastzetten of toch maar proberen er toch ovale gaten van de maken met een iets andere verdeling van de gaten

Reactie

een paar foto's die mij doen vermoeden dat er wel een rek was voo de munitie, op het middenstation waren dit een soort brievenbushouders (1e foto)

Reactie

Vrouw en dochter waren op Sinterklaasinkoop en dan mag opa weer op de kleine passen, gelukkig hebben we de tablet :mrgreen:

Ik kon dus poging 2 starten met de eerste ring

Ja, en dan volgen de anderen bijna vanzelf, nou ja bijna

Het is toch wel gepriegel op de vierkante mm en uit uitsnijden gaat niet altijd even soepel.

Ik heb 2 ringen op elkaar geplakt met een spaar spacers er tussen, maar het dunne evergreen lost toch een beetje op
                Maar goed, in de boot gehangen

Eerst nog even poging 1 bakboord en poging twee, stuurboord

Ik ben in mijn hoofd best wel een perfecctionist, maar ook wel realitisch, alleen macrofoto's , ik wordt daar nooit vrolijk van, want die geven mijn beperkingen vaak genadeloos weer

Op een afstandje lijkt het dan wel weer een beetje beter (ringen zitten nog wel los hoor)

Ik twijfel opnieuw of ik dit zo laat of toch maar die van L'Arsenaal ga bestellen, deze zien er wel erg grof uit eigenlijk

Reactie

Ja, eerlijk is het, maar daar kan ik wel tegen, ik hou er wel van. Ben nu wel met versie 2.0 bezig, lukt dat niet dan ga ik voor het PE (al ben ik nog steeds niet 100% overtuigd of dit op deze fregatten zat, of dat het houders aan de wand waren zoals op de midstation
                  Ik krijg nog geen antwoord van andere bronnen.

Het is overigs wel een goede oefening om priegelspul te maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Reactie

Plaats hier even wat foto's

Op de 1e foto lijkt er niets te zetten (dubois)
                    Op de 2e foto zie je wel duidelijk 3 ringen (Ewijck)

Wie het weet mag het zeggen

Reactie

Bert

Je kan net zien dat het ovalen gaten zijn, de foto's zijn van de Fret. Op de Roofdier site zijn meerdere foto's te zien van de bewapening en de richt toestellen.

Reactie

Bas
                        Klopt
                        Op de roofdierklasse zijn het lager geplaatste magazijnhouders.

Idd , versie 2.0 was een zodanig doorslaand succes dat ik dus overga op wat anders, ik weet dus alleen niet of de ringen zoals Steven gebruikt wel aanwezig waren op de van Amstelklasse. Ik heb mijn vraag dus ook uitstaan op Dutch Fleet. Op de foto's zie je bij elk schip van die klasse weer wat anders, lijkt het wel

Ow even voor alle duidelijkheid. De meeste foto's komen fwel uit de diverse albums vn deze site of doorgelinkte sites zoals www. dubois.weekly.com
                        Ook de zustersite http://roofdierklasse.nl/ gaf mij veel foto's (en inspiratie voor een volgend model, samen met de HrMS Friesland of Utrecht

Waarvan acte
                        Last edited by ThePimster; 7th December 2018, 20:56. Reden: corrected link to roofdierklasse

Reactie

Ben vanochtend toch nog even , nou ja even , bijna 2 uur, aan het zoeken geweest naar de juiste kleur voor het onderwaterschip.
                          Naval models geeft een setje uit met de meest dichtbijkomende kleuren (op schaal neem ik aan) voor de schepen van de nederlandse marine.

Zij werken met Humbroll 100 als zijnde het roodbruin voor de anti-fouling, maar ik werk met acryl.
                          Heb dus nu bijna 10 kleuren en conversietabellen door zitten worstelen en de kleur 100 is eigenlijk niet te vergelijken volgens de tabellen, al moet ik eerlijk zeggen dat AK er vaak niet bij staat.
                          Ik ben dus daarna maar eens aan het snuffelen gegaan in mijn kleurkoffer, want de kleur kwam mij toch bekend voor.
                          En waarempel, mijn ingeving klopte heel aardig, lk moet je wel even de huidskleuren induiken

Ik heb de kleuren even bij elkaar gezocht, op mijn scherm komt het aardig overeen

De kleur die ik gebruikt het is vallejo RLM 23

De kleur die Naval Models adviseert, de Humbroll 100

en de kleur die ik vond, de AK 3014

Ik denk dat de 3014 het best overeenkomt met de humbroll 100 , toch?

Reactie

Ow even voor alle duidelijkheid. De meeste foto's komen fwel uit de diverse albums vn deze site of doorgelinkte sites zoals www. dubois.weekly.com
                            Ook de zustersite http://roofdierklasse.nl/ gaf mij veel foto's (en inspiratie voor een volgend model, samen met de HrMS Friesland of Utrecht

Waarvan acte
                            Blij dat je er wat aan hebt BertUS1, hou ik die site toch niet voor niets al 18 jaar bij
                            Pim van Wijngaarden

Reactie

heb de beemsterklasse gemaakt,maar de gietmodellen waren heel slecht
                              toch nog een aardig model gemaakt,zelf op de Bruinisse gevaren.

Reactie

Even een schriftelijke update
                                Het bovenwaterschip heb ik nu met een x aantal lagen verdunde Revell sh*t geschilderd, verdund omdat ik daar meer ervaring mee heb en je krijgt minder strepen, maar Revell Verf en ik worden geen vrienden.
                                De volgende keer ga ik het hoe dan ook gewoon weer spuiten.
                                Laat ik even nuanceren over revell, de verf droogt voor mij gevoel erg snel in als je het potje open hebt, je moet dus regelmatig even roeren en dat ben ik eigenlijk niet zo gewend. Op mijn wetpallet werkte het niet fijn, maar ik moest natuurlijk wel wat meer er op mikken. De dekkingsgraad vind ik ook wat tegenvallen, je blijft strepen zien, ondanks dat ik op de romp het wel practisch onderverdund als laatste laag heb aangebracht, maar goed, het is voor mij ook al heel lang geleden dat ik zulke oppervlaktes schilderde.
                                Ik laat het wel steeds een dagje drogen voor ik de volgende laag opzet. Het staat nu even uit te harden voor ik de zwarte waterlijn aanbreng en het onderwaterschip nogmaals een laagje geef. Daarna kan ik de bovenbouw afwerken, moet ook nog wel bewapening afmaken en dan de rigging, er zitten op de naoorlogse uitvoering toch echt wel wat meer draadjes dan op het originele model
                                Heb inmiddels wel mijn volgende model gekozen, een fregat van de Wolfklasse, gebouwd in opdracht als een PCE schip US Navy.
                                Moet daar dus wel geheel van tekening gaan bouwen want er bestaat alleen een model van Lindberg uit 1742 of zo iets, dus daar moet je dan zoveel aan gaan verbeteren dat zelfbouw dan net effe beter is.
                                Qua bewapening heb ik alles al in huis voor een 1/350 model, tis alleen klein 16 cm, dus de romp kan gewoon een houten balkje zijn wat in model geschuurd wordt mss wel een mooie reden om nu echt eens iets in resin te gaan doen he?

Reactie

Working...
                                X