Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Datum: 2017-01-01 (wel effe wennen dat 2017…)
    Locatie: het IJ, Veemkade, PTA

    De “Queen Elizabeth” vertrekt als laatste van de vier oud- en nieuwvierende cruiseschepen uit de haven van Amsterdam.

    IMG_4210.JPG - (©Foto: HvK)

    Waarschijnlijk zal ik de schepen van Cunard hier vaker zien, want de Britse cruisemaatschappij met drie schepen, wil in 2017 Amsterdam aandoen. Volgens Cunard is Amsterdam interessant voor de Europese markt. Met de “Queen Elizabeth” of de “Queen Victoria” wil Cunard in 2017 vanuit Southampton via Amsterdam naar Noorwegen. De "Queen Mary 2" is te groot voor het Noordzeekanaal, meldt Cunard.
    Last edited by H@ns; 1st January 2017, 14:15.

    Reactie


    • Op internet is een lijst geplaatst van schepen, die in 2017 Amsterdam aandoen.
      Daar staat bij de "Navigator of the Seas", dat het schip op 20 oktober 2017 een maiden call aan Amsterdam brengt.
      Vreemd, want ik heb al een foto van een bezoek van dat schip aan Amsterdam, met als datum 3 mei 2007.

      Navigator of the Seas 101_0221.JPG - (©Foto: HvK/03-05-2007)

      Reactie


      • Datum: 2017-01-03
        Locatie: het IJ, t.h.v. Centraal Station

        De aankomst van de "HAM 602".
        stenenstorter
        IMO: 8139388
        MMSI: 245518000
        Call sign: PENF
        Lengte: 82,80 m
        Breedte: 20,20 m

        HAM 602 IMG_4218.JPG - (©Foto: HvK)

        Het schip is naar de Oranjewerf in Amsterdam-Noord gegaan.

        Reactie


        • Op de site van RTV-NH staat vandaag:

          VELSEN - Er komt mogelijk weer een snelle verbinding over het water tussen Amsterdam en Velsen. Dat heeft OV-IJmond-voorzitter Ton van der Scheer gezegd tijdens het Nieuwjaarsgala van de organisatie gisteravond.
          De nieuwe bootverbinding moet de plaats innemen van de Fast Flying Ferry die drie jaar geleden uit de vaart werd genomen vanwege te hoge kosten. Wanneer de nieuwe boot zijn route over het Noordzeekanaal gaat varen, is nog niet bekend.


          Ik zit al te duimen...

          Reactie


          • Het Haarlems Dagblad schreef hier over:

            Nieuwe bootverbinding met Amsterdam

            VELSEN-ZUID - Een hernieuwde bootverbinding tussen Velsen-Zuid en Amsterdam via het Noordzeekanaal is in de maak. Een groep ondernemers is druk bezig met het uitwerken van dit initiatief.

            Door Pieter van Hove - 9-1-2017, 12:20 (Update 9-1-2017, 15:30)
            ________________________________________

            Het traject krijgt zeven halten, waaronder in Velsen-Zuid (Pontplein), Beverwijk, recreatiegebied Spaarnwoude, Zaandam en bij het Centraal Station in de hoofdstad. Bedoeling is dat de snelle boot, met ruimte voor fietsen, de afstand binnen een half uur aflegt.
            Het vervoer met de elektrische boot is in eerste instantie gericht op het toerisme, aldus Ton van der Scheer (voorzitter van ondernemersvereniging OV IJmond). Als het meezit, kan de lijndienst nog vóór de zomer van start gaan.
            ,,Bij succes komen nog vier of vijf vaartuigen in de vaart’’, stelt hij. Van der Scheer wil overigens nog geen details kwijt over de veerdienst. Zo is niet duidelijk welke partijen bij het plan betrokken zijn en de afmetingen van de vaartuigen. De verbinding gaat het hele jaar dienst doen.
            De nieuwe lijndienst is de opvolger van de populaire veerverbinding van Fast Flying Ferry’s tussen IJmuiden en de hoofdstad die eind 2013 noodgedwongen stopte.
            De provincie Noord-Holland wilde geen geld meer aan het project spenderen. Nadien heeft de IJmuidense Rondvaart Maatschappij en de SP-statenfractie Noord-Holland al een plan geopperd voor een nieuwe veerdienst. Van dat voornemen is sindsdien niets meer vernomen.
            Van der Scheer gaat ervanuit dat dit initatief wel kans op slagen heeft. Vooral wanneer bij het Sluis en Haven InformatiePunt (Ship) bij de te bouwen grote sluis een halteplaats komt. Het centrum besteedt aandacht aan onder meer technische scholing en promotie van haven- en martiem gerelateerde beroepen.
            Er worden jaarlijks 50.000 bezoekers verwacht, onder wie 10.000 jongeren. Naast jongeren zullen professionals zoals ingenieurs, bedrijven en internationale gasten het Ship bezoeken, zo is de verwachting.

            Reactie


            • Een brug over het IJ

              De gemeente Amsterdam wil een fietsbrug aanleggen, om de drukte voor fietsers bij de IJveren te ontlasten. De gebruikers van die veren klagen onder andere voortdurend over het feit dat ze op het veer moeten wachten (omdat ze door eigen stommiteit te laat bij de kade zijn gekomen). Die brug zal er overigens pas over meer dan drie jaar komen, van Noord naar het Javaeiland.
              Dan kan er door de fietsers nóg meer worden geklaagd. Die brug zal tamelijk hoog zijn, om de scheepvaart niet te veel te storen. Dus fietsers zullen heel wat moet klimmen. Daarover zullen ze dan vast ook wel wat te mekkeren hebben.
              Dan vooral dit: als er een schip komt waarvoor de brug open moet, ontstaat een "leuke situatie". Zo’n passerend schip komt niet op een vaste tijd, dus zullen veel wielrijders voor of op de brug moeten wachten, tot zij kunnen doorrijden. Nou, dat zal weer veel negatieve gespreksstof opleveren.
              Een ander gevolg: veel van die kankerpitten zullen dan uiteindelijk toch de ponten maar gaan gebruiken. Die varen altijd op tijd en je hoeft er geen klimtocht voor te ondernemen. De brug ligt er dan misschien wel tamelijk ongebruikt bij.
              Slim hoor, van de gemeente Amsterdam.

              Reactie


              • tja hoog minstens 15 meter en beweegbaar i v b staande mast route ,ze kene beter een tunneltje er onde door trekken ,maar bij alles zat de mens wet weer klagen te veet werk om tegen de hellingen op te komen, nee laat de politiek (pepaalde rartijen) maar hun gang gaan vlakke brug ,en de scheepvaart ach de boom in die wachten maar tot 12uur in de nacht om de brug te passeren
                net zoals de spoorbruggen oosterdok en bij de haarlemmerpoort .

                Reactie


                • Waarom geen tunnel(s) met roltrappen waarop je met of zonder fiets kan plaatsnemen.

                  Reactie


                  • Zoals in Rotterdam H@ns........
                    SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

                    Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

                    Reactie


                    • Weer met de GVB pont ...

                      ...

                      02] digikrant.noordhollandsdagblad.nl - Dagblad Zaanstreek, vrijdag 13 januari 2017.jpg

                      digikrant.noordhollandsdagblad.nl - Dagblad Zaanstreek, vrijdag 13 januari 2017
                      Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen

                      Reactie


                      • Jack Lookman schreef Bekijk Berichten
                        Waarom geen tunnel(s) met roltrappen waarop je met of zonder fiets kan plaatsnemen.
                        Roltrappen (en liften) kunnen ook bij een brug worden geplaatst, zoals bij de Nelson Mandelabrug in Zoetermeer (over 2 spoorlijnen en snelweg A12)
                        groet, Sieger
                        Goals in the distance are reached better together

                        Reactie


                        • sieger timmer schreef Bekijk Berichten
                          Roltrappen (en liften) kunnen ook bij een brug worden geplaatst, zoals bij de Nelson Mandelabrug in Zoetermeer (over 2 spoorlijnen en snelweg A12)
                          Dat zal dan ettelijke (tientallen) miljoenen goedkoper zijn en ten opzichte van een tunnel is een brug ook veel sneller klaar.

                          Reactie


                          • Haddock schreef Bekijk Berichten
                            Dat zal dan ettelijke (tientallen) miljoenen goedkoper zijn en ten opzichte van een tunnel is een brug ook veel sneller klaar.
                            Men schijnt met de metrotunnel van de Noord-Zuidlijn rekening te hebben gehouden met de mogelijkheid van een extra station ter hoogte van de Sixhaven (t.o. het Centraal Station). Of men vandaar per metro of per fiets verder kan/moet, kan ik niet achterhalen.

                            Reactie


                            • hadden ze toendertijd maar bedacht om er gelijk een fietsers tunnel aan vast te knopen ,maar ja in Amsterdam geven ze liever 3 keer geld uit dan even na te denken ,dit is niet iets van de laatste tijd .
                              groet wout.

                              Reactie


                              • Datum: 2017-01-15
                                Locatie: het IJ

                                Zoals eerder meegedeeld, is er weinig te beleven op het IJ.
                                Bijna had ik héél bijzondere foto's kunnen plaatsen. Het schip "Transferium" voer richting de Oranjesluizen. Een groep vissers in kleine bootjes lag in de weg. Ondanks het getoeter van de "Transferium" wilden de vissers niet direct opzij gaan. Pas toe zij in de gaten kregen, dat de "Transferium" (terecht) geen vaart minderde en niet van richting veranderde, maakte de waaghalzen dat ze weg kwamen. Jammer: foto's van overvaren bootjes zouden erg interessant zijn geweest...

                                Transferium IMG_4338.JPG

                                Transferium IMG_4339.JPG - (©Foto's: HvK)

                                Reactie

                                Working...
                                X