twee tact motortjes mogen niet meer in mokum ,maar als ik deze plaatjes zo zie ......?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Scheepvaart Regio Amsterdam
Collapse
X
-
kajoe schreef Bekijk Berichtentwee tact motortjes mogen niet meer in mokum ,maar als ik deze plaatjes zo zie ......?
Reactie
-
kajoe schreef Bekijk Berichtentwee tact motortjes mogen niet meer in mokum ,maar als ik deze plaatjes zo zie ......?
2-taktmotoren (benzine) komen op motorfietsen steeds minder voor, omdat ze veel slechter voor het milieu zijn doordat ze olie verstoken.
Deze 2-taktmotoren hebben "mengsmering" en deze olie wordt bedoeld en verstookt.
Doordat er doorgaans geen kleppen zijn, kan er ook nog goed brandstofmengsel via de uitlaat weglekken.
Bij 4-tact diesel-motoren zijn de uitlaatgassen minder verontreinigd dan bij 2-tact verbranding, (zowel diesel- als benzine-motoren).
Dit komt doordat er geen sprake is van mengsmering en een betere spoeling t.o.v. 2-tactmotoren in het algemeen.
Op de foto met de Svitzer Typhoon, is beduidend wat meer uitstoot, maar vermoedelijk wordt er op dat moment "een klappie erbij" gegeven.Vriendelijke groet, Hans.
"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).
Reactie
-
tja het lijken wel overmaatse 'Daffies' rookten ook altijd blauw, pas op hogere toerentallen verdween het .
maar als je zo een uurtje met half verbrande gasolie vaart is het net zo als die twee tactjes de stank blijft en er moeten heel wat van die kleine dingen aan te pas komen tegen over die grote jongen ,
ik heb mij verbaasd wat een grote uitstoot de nieuwe schepen van de Holland-klasse hadden, dikke zwarte rook ,het leek wel of de tijd van de oude jagers weer terug was .
Reactie
-
Datum: 2017-03-10
Locatie: het IJ
De fraaie, klassieke lijnen van de “ASTORIA”.
Aankomst: 10 maart 2017 om 08:30 uur
Vertrek: 10 maart 2017 om 17:00 uur
Soort call: Cruise call
IMO: 5383304
MMSI: 255801380
Call sign: CQRV
Maatschappij: Cruise & Maritime Voyages
Bouw gereed: 1948
Lengte: 160.07 meter
Breedte: 21 meter
Decks: 8
Passagiers: 556
Vlag: Madeira
Ex-namen van het schip:
1948–1960: Stockholm
1960–1985: Völkerfreundschaft
1985–1986: Volker
1986–1993: Fridtjof Nansen
1993–1994: Italia I
1994–1998: Italia Prima
1998–2002: Valtur Prima
2002–2005: Caribe
2005–2013: Athena
2013–2016: Azores
2016- heden: Astoria
Astoria IMG_4539.JPG
Astoria IMG_4541.JPG
Astoria IMG_4542.JPG
Astoria IMG_4544.JPG
Astoria IMG_4545.JPG - (©Foto's: HvK)
Reactie
-
Reactie
-
Een prachtig schip, in de vaart gekomen in 1948, al 68 jaar in de vaart.
Het schip heeft veel meegemaakt, en de stabiliteit zou in het begin niet optimaal geweest zijn, daarom deze vreemde achtersteven. ( stern of hek).
Hier als "Athena" of "Azores". (Moeilijk te zien).
DSCN0960.jpgVriendelijke groet, Hans.
"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).
Reactie
-
Datum: 2017-03-11
Locatie: het IJ
Lang verwacht, en daar is het dan eindelijk: het tweede grote type veer.
Na "IJveer 60" verschijnt het nieuwe "IJveer 61" op het IJ.
Van het kleine type zijn er 7 (50-56) en van het grote type 2 (60-61).
IJveer 61 2017-03-11 IMG_4563.JPG
IJveer 61 2017-03-11 IMG_4565.JPG
IJveer 61 2017-03-11 IMG_4566.JPG - (©Foto's: HvK)
Reactie
-
Datum: 2017-03-13
Locatie: het IJ
Het cruiseschip "Astoria" is vandaag weer aangekomen.
Ik plaats nu een foto uit een wat andere hoek dan de vorige keer.
Voor die andere foto's en gegevens van het schip zie bericht #4015.
Astoria IMG_4568.JPG - (©Foto: HvK)
Reactie
-
In deze draad heb ik het wel eens gehad over het idee van sommige bewoners om door de gemeente Amsterdam een fietsbrug over het IJ te laten bouwen.
De gemeente Amsterdam ging daar serieus op in.
Via AT5 van 22 maart is bekend geworden, dat Rijkswaterstaat niet erg ingenomen is met eventuele plannen voor een brug.
Op teletekst van de tv-zender valt te lezen:
Rijkswaterstaat (RWS) en minister Schultz van Infrastructuur en Milieu willen dat de gemeente de plannen voor een brug over het IJ gaat heroverwegen. De minister wil dat een tunnelvariant tussen Noord en de centrale stad wordt uitgewerkt.
De Telegraaf heeft twee uitgelekte brieven in handen die Schultz en RWS-topman Demoet stuurden aan wethouders Van der Burg en Ollongren. 'Zoals u weet is het IJ een economisch belangrijke vaarverbinding. Vanuit het nationaal belang van deze rijksvaarweg is het voor mij van essentieel belang dat we de groei van scheepvaart in de toekomst blijven faciliteren. Daarom heb ik veel geïnvesteerd in meerdere diepliggende tunnels en de nieuwe grote zeesluis bij IJmuiden', schrijft Schultz in haar brief. 'Ik ben daarom, net als de scheepvaartsector, de provincie en enkele belang-hebbende partijen in de regio niet blij met het voorgenomen besluit voor een Javabrug.'
Ook Rijkswaterstaat wil tunnel
Rijkswaterstaat heeft ook bezwaar tegen de brug die de doorstroming van het scheepvaartverkeer en 'de nautische veiligheid' zouden belemmeren, 'terwijl er een volwaardig alternatief beschikbaar is zonder belemmeringen'. Waarmee Rijkswaterstaat ook op een tunnel onder het IJ doelt.
Minister vindt verplaatsen cruiseterminal geen goed idee
Naast de aanleg van een brug, die 210 miljoen euro zou moeten gaan kosten, is de minister ook niet blij met het verplaatsen van de aanlegplaats voor grote cruiseschepen, de Passenger Terminal. Schultz is er bang voor dat de economisch lucratieve schepen de stad gaan mijden en Nederland misschien wel links laten liggen.
Mocht het stadsbestuur uiteindelijk toch kiezen voor de huidige plannen voor een Javabrug, dan zal de minister daar niet van harte aan meewerken. 'Als na een afweging en overleg alsnog een brug in beeld blijft, dan zal ik daar hoge eisen aan stellen voor wat betreft hoogte (toekomstvast voor 4 lagen high cube containers), overig ontwerp en beheersmaatregelen.
Reactie
-
Datum: 2017-03-24
Locatie: het IJ
Het vertrek van de "HAM 602" van de Oranjewerf
(voor de aankomst op 3 januari: zie #3952)
stenenstorter
IMO: 8139388
MMSI: 245518000
Call sign: PENF
Lengte: 82,80 m
Breedte: 20,20 m
Ham 602 IMG_4618.JPG - (©Foto: HvK)
Reactie
-
Datum: 2017-03-26
Locatie: het IJ
Met het betere weer wordt het "gusjellugur" op het IJ.
IMG_4644.JPG - (©Foto: HvK)
Reactie
-
Al lang doet het gerucht de ronde, dat historische schepen in Amsterdam hun ligplaatsen in het IJ-gebied kwijt zullen raken.
De tv-zender AT5 meldt daarover:
Sail leek vanmiddag weer terug in de stad. 25 Historische schepen voeren over het IJ, uit protest tegen het verdwijnen van ligplaatsen. De schippers moeten - als ze toch willen blijven liggen - aan nieuwe voorwaarden voldoen en per nacht honderden euro's meer betalen.
'Wij mogen hier niet meer onze normale bedrijfsvoering uitoefenen. In kleine uitzonderingen mogen we nog wel aanleggen, mits wij heel veel geld betalen om een plekje te reserveren', zegt schipper Peter Hassing.
Overnachten
Oorzaak van de nieuwe regels is het laten overnachten van gasten in hun boten. Het havenbedrijf vindt dat hotelactiviteiten niet op schepen horen. 'Er is ook echt heel veel overlast geweest op een aantal plekken. Veel klachten van bewoners waardoor het echt onhoudbaar bleef om op die plekken de zeiljachtenvaart te laten overwinteren', vertelde Havenmeester Port of Amsterdam Marleen van de Kerkhof eerder.
Hassing zegt zich gediscrimineerd te voelen: 'Als jullie achter je kijken dan zie je die gigantische witte rij passagiersschepen. Die worden gigantisch gefaciliteerd, steigers voor gebouwd en wij worden gewoon de stad uitgebonjourd.'
NDSM-terrein
PvdA-raadslid Ger Jager wil dat er ligplekken komen bij het NDSM-terrein, waar ook overnacht mag worden: 'Het raakt hen ook diep in hun portemonnee. Dus daar moet je echt concrete oplossingen voor bieden en die zijn ook mogelijk. Dat kost misschien een beetje tijd en een beetje geld. Maar niet overdreven veel.'
De PvdA dient volgende week een voorstel in voor die extra ligplekken. Hassing hoopt dat de rest van de gemeenteraad met het plan akkoord gaat, want de huidige situatie is volgens hem problematisch. 'Als het op deze manier doorgaat dan zal ik ook mijn personeel moeten laten gaan in de winters. En daar moeten we niet naartoe gaan met zijn allen. Het is een beetje ondernemertje pesten eigenlijk', besluit de schipper.
Zie voor het zeil-protest de foto in #4022.
Reactie
-
aha Amsterdam doet waar ze erg goed in zijn alles naar gort helpen ,al hangt het er wel vanaf wie havenbeheer in zijn pakket heeft .
maar uit de tijd dat ik daar woonde en mijn charterbedrijf had was het altijd zoveel mogelijk schippertje pesten bij de gemeente ,maar in geld incasseren waren ze de beste van het land .
toen betaalden we havengeld per week of periode ,en in verhouding was het stukken duurder dan Rotterdam .
maar ja de klanten vroegen altijd om Amsterdam dus zat je er aan gebonden .en daar kwamen ze er achter dat de bussen gratis op de kade stonden om te laden en lossen ,nou dat kon niet dus stond er op de wisseldagen weer iemand van parkeerbeheer om ook daar geld voor te vangen,, tja een ambtenaar,, die daar al om 05.00 uur stond omdat de bussen tussen die tijd en 07.00uur aan kwamen.
daarvoor voeren we van Muiden of Weesp en daar was het havengeld vrij en altijd een ligplaats vrij voor meerdere schepen .voor laden en lossen .
wat ben ik nu blij dat ik in het noorden woon.
Reactie
Reactie