Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht machinisten Hr. Ms. Overijssel, D 815 van Westreis 14-09-1971 tot 13-05-1972

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De konstabels hebben voor het nodige vuurwerk gezorgd, en zodoende hebben ze met beide 12 cm. torens een totaal van 345 granaten eruit gegooid.
    Ook de 40 mm. mocht meedoen en verbruikte in het totaal 541 patronen.

    Wordt vervolgt.

    Reactie


    • De schrijver Eerste Officier heeft in zijn eentje 242 dagelijkse orders, 53 bekendmakingen E.O en 10 bekendmakingen Commandant zitten typen.
      Er werden in het totaal 40.940 vellen papier van het formaat 29,5 bij 20,8 cm. verbruikt, 2.050 punaises, 7.001 nietjes en er werden ook nog 125 zakboekjes en 554 verzoekenbriefjes uitgegeven.
      Om dit alles aan elkaar te plakken werden nog 66 rolletjes cellotape verbruikt.

      Wordt vervolgt.

      Reactie


      • Dan rest ons nog de HH machinisten.
        Zij zorgden ervoor dat de schroeven ca. 31.500.000 omwentelingen maakten, wat neer komt op zo'n 29.751 zeemijlen.
        Daarbij werd 7.400 ton stookolie verbruikt.

        Einde van de scheepscijfers.

        Reactie


        • Click image for larger version

Name:	241443035_2190332204452428_33737100001457287_n.jpg
Views:	169
Size:	304,9 KB
ID:	331242

          De ziekte kaart van onze oude dame tijdens de West reis 1971/1972.

          Reactie


          • voor machinekamer schreef Bekijk Berichten
            Dan rest ons nog de HH machinisten.
            Zij zorgden ervoor dat de schroeven ca. 31.500.000 omwentelingen maakten, wat neer komt op zo'n 29.751 zeemijlen.
            Daarbij werd 7.400 ton stookolie verbruikt.

            Einde van de scheepscijfers.
            Dank laurens voor deze uitvoerige gegevens.
            7400 ton stookolie bij "135 dagen MK bedrijf te werk" een gemiddelde van bijna 55 ton stookolie per dag. (valt mij mee voor een schip met stoomturbine aandrijving).
            Vriendelijke groet, Hans.

            "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

            Reactie


            • Hr. Sprong we voeren dikwijls alleen dus zuinig ( twee ketels bij in 1 ketelruim en beide machinekamers )
              Alleen bij oefeningen met andere schepen ging het brandstof verbruik flink omhoog ( veel hoge vaart en vaart veranderingen maar wel bij hetzelfde bedrijf zoals hiervoor vermeldt )
              Maar over het algemeen hadden de meesten van de 60.000 SHP vakantie en konden ze genieten van de omgeving

              Reactie


              • Click image for larger version

Name:	Helden.1.0.jpg
Views:	160
Size:	281,0 KB
ID:	331273

                Natuur hadden wij ook een landingsdivisie aan boord en omdat wij voor 8 maanden naar verweggiestan ( de West ) gingen had onze landingsdivisie een opfris cursus in Doorn nodig voordat we naar de West vertrokken.
                In de volgende dagen zullen wij de avonturen/belevenissen van onze helden zien gedurende deze opfris cursus die uit de vrije hand zijn opgetekend.

                Wordt vervolgt.

                Reactie


                • Click image for larger version

Name:	Helden.1ab.jpg
Views:	164
Size:	658,1 KB
ID:	331284
                  Pagina 2 van 4 van de belevenissen van onze helden tijdens hun opfris cursus in Doorn.

                  Reactie


                  • Click image for larger version

Name:	Helden.1ba.jpg
Views:	154
Size:	631,7 KB
ID:	331299
                    Pagina 3 van 4 van de belevenissen van onze helden tijdens hun opfris cursus in Doorn.

                    Reactie


                    • Click image for larger version

Name:	Helden.1ca.jpg
Views:	148
Size:	658,7 KB
ID:	331311
                      Pagina 4 van 4 van de belevenissen van onze helden tijdens hun opfris cursus in Doorn.
                      Op naar de West.

                      Reactie


                      • Click image for larger version

Name:	Helden.2f.jpg
Views:	139
Size:	313,9 KB
ID:	331323
                        Vandaag beginnen wij met de uit de vrije hand getekende belevenissen van onze helden ( inmiddels full-time ) in de West.
                        Pagina 1 van 6

                        Reactie


                        • Click image for larger version

Name:	Helden.2ab.jpg
Views:	140
Size:	811,0 KB
ID:	331327
                          Hier pagina 2 van 6 betreffende de belevenissen van onze helden.

                          Reactie


                          • Click image for larger version

Name:	Helden.2ba.jpg
Views:	129
Size:	621,4 KB
ID:	331331
                            Hier pagina 3 van 6 betreffende de belevenissen van onze helden.

                            Reactie


                            • Click image for larger version

Name:	9n begin trip Curacao.jpg
Views:	96
Size:	143,2 KB
ID:	331340 Click image for larger version

Name:	9n1 begin trip Curacao.jpg
Views:	96
Size:	95,1 KB
ID:	331341 Click image for larger version

Name:	9n2 begin trip Curacao.jpg
Views:	99
Size:	202,7 KB
ID:	331342 Click image for larger version

Name:	50 jarig jubileum.jpg
Views:	118
Size:	39,1 KB
ID:	331339

                              Reactie


                              • Vandaag precies 50 jaar geleden, op dinsdagmorgen 14-09-1971,, maakte de Hr. Ms. Overijssel, D 815 zich gereed om aan de lange overtocht naar de Nederlandse Antillen te beginnen.
                                Het is rustig herfstweer, de zon blijft verborgen achter de wolken alsof ze niet wil schijnen over de afduwers op de kade.
                                De laatste bezoekers hebben zojuist het schip moeten verlaten, vice admiraal A. van de Moer heeft de bemanning toegesproken over de scheepsomroep en op de brug wacht men alleen nog op de melding "stoom klaar".
                                Ter elfder ure komt de aardappelschilmachine aan boord en dan is het: alles los voor en achter, tot over 8 maanden.
                                Midden in de havenkom valt plotseling de stoomdruk weg op het achter ketelruim, ijverige sleepboten weten het schip nog juist voor een vroegtijdige stranding te behoeden, maar gelukkig kunnen we 13 minuten later dan toch op eigen kracht de haven verlaten.
                                De verbaasde poppetjes op de wal worden kleiner en als wij op de Achter Middag de Lange Jaap uit zicht verleizen zijn de laatste technische mankementen verholpen zodat de Van Nes, F 815 en de Van Galen, F 803 ons met recht een behouden vaart kunnen wensen.

                                Reactie

                                Working...
                                X