Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht machinisten Hr. Ms. Overijssel, D 815 van Westreis 14-09-1971 tot 13-05-1972

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gezocht machinisten Hr. Ms. Overijssel, D 815 van Westreis 14-09-1971 tot 13-05-1972

    17.01m2 Machinsten D815 Westtrip 1971.jpg

    De volgende machinisten worden gezocht om in de nabij toekomst een reunie te houden.
    Een ieder die informatie heeft die kan leiden tot het lokaliseren van de gezochte personen of de personen zelf vraag ik om mij. Laurens van der Kraats, een berichtje te sturen via E-mail laanfema2ju@kpnmail.nl

    De gezochte machinisten zijn:
    OPPMACH.
    H.J.K. Boswinkel.
    MJRMACH.
    P.H. de Groot;
    Y.V. Reitsma.
    SGTMACH.
    J. Barwegen;
    W.C.A. van Goethem;
    F.J.H. Heitz;
    P. van 't Hert;
    A.P. Nijenhuis;
    M. Stolk;
    H.F. Waagmeester.
    KPLMACH.
    A.J.A. Helmond;
    H.A. 't Hoen;
    J. Kluin;
    W.A.J. Middelbos;
    Middendorp;
    J.H. Walenberg;
    G. Walsweer.
    MACH. 1
    J.W.F. Amels;
    G.A.H. van Betuw;
    F.J. Bekkers;
    P.J.W. Dekkers;
    R. Feher;
    H. de Graaf;
    G.L. Groenewoud;
    J.G. Haak;
    J.F.A.G. Heynen;
    A.G.M. van der Heijden;
    A.C. Huizinga;
    W. Jongste;
    M. Klopstra;
    O. Kooistra;
    A. Krab;
    C.R. Langeweg;
    R.A.F. de Lyon;
    H. Nijkamp;
    E.J.G. Poort;
    H.A.G. Scheeres;
    J.G. Stoove;
    W.A. van Straalen;
    W.A.J. Timmermans;
    E.J. van der Wal;
    H.E. Wenzel;
    N.P.M. de Wit.
    MACH. 2
    A. Kuiper;
    H. Langerak;
    J.P. van der Linden;
    J.A. Ploeg.
    MACH. 2 ZM
    A.J. Lotte;
    M.J. Moonen;
    H.R. Mulder;
    P.E. Uuldriks
    J.G. Vuist

  • #2
    Update nummer 1 zoektocht tot 08-05-2015

    In onze zoektocht naar de machinisten van de Hr. Ms. Overijssel, D 815 kunnen we het volgende berichten:
    H.T.D.
    LTZ 1 A.E.J. Abbenhuis is in 1993 overleden;
    O.T.D.
    LTZ 2 R.T.G. Prins is gevonden;
    MJR. Mach. A.P. Dik is overleden;
    SGT. Mach. J. Barwegen is gevonden;
    KPL. Mach. W.C.J. Gooren is gevonden;
    KPL. Mach. T.K. Hoekstra is gevonden;
    KPL. Mach. J.M.W. Kouws is gevonden;
    KPL. Mach. L.H.M. van der Kraats is gevonden;
    KPL. Mach. H.M. Vleeshouwers is in 1995 overleden;
    Mach. 1 J. van der Jagt is in 2005 overleden;
    Mach.1 H.L. Loos verblijf plaats bekent wordt contact mee gezocht;
    Mach. 1 D. Makkinga is gevonden;
    Mach. 1 H. Nijkamp verblijf plaats bekent wordt contact mee gezocht;
    Mach. 1 G.J. Sloesarwij is gevonden;
    Mach. 1 J. Westerveld is gevonden.


    Diegene die informatie heeft over de nog gezochte personen wordt vriendelijk doch dringend verzocht om dit te melden zodat de machinisten weer eens een met elkaar kunnen doen op de geplande reunie die op 11-11-2015 in Den Helder wordt gehouden.

    Reactie


    • #3
      Update 2 zoektocht tot en met 10-05-2015

      SGT. Mach. W.A.C. van Goethem is in 2015 overleden;
      SGT. Mach. A.P. Nijenhuis is gevonden;
      KPL. Mach. A.J.A. Helmond is gevonden;
      KPL. Mach. G. Walsweer is gevonden;
      Mach.1 P.J.W. Dekkers is gevonden;
      Mach.1 G.L. Groenewoud is gevonden;
      Mach.1 M. Klopstra is gevonden;
      Mach.1 C.R. Langeweg is gevonden;
      Mach.1 H.L. de Loos is gevonden;

      Nogmaal als u iets weet over de nog gezochte personen hoe weinig dan ook laat het dan weten zodat wij met het gehele zwarte koor op 11-11-2015 een reunie kunnen houden in Den Helder

      Reactie


      • #4
        Update 3 zoektocht t/m 11-05-2015

        We zijn het volgende te weten gekomen:
        MJR. Mach. P.H. de Groot is overleden;
        SGT. Mach. P. van 't Hert is overleden;

        We zijn op het spoor van:
        KPL. Mach. H. 't Hoen;
        Mach.1 J.W.F. Amels;
        Mach.1 W. Jongste.

        Mach.1 R.A.F. de Lyon is gevonden.

        Reactie


        • #5
          Update 4 zoektocht t/m 12-05-2015

          SGT. Mach. F.J.H. Heitz is gevonden;
          KPL. Mach. H.A. 't Hoen is gevonden;
          Mach.1 J.W.F. Amels is gevonden.

          Het spoor van Wijnant Jongste wordt warmer.

          Reactie


          • #6
            Hr. Ms. Overijssel, D 815 brengt haar bemanning weer veilig thuis

            9n begin trip Curacao.jpg9n1 begin trip Curacao.jpg9n2 begin trip Curacao.jpg9o einde trip Curacao.jpg9o1 einde trip Curacao.jpg9o2 einde trip Curacao.jpg9o3 einde trip Curacao.jpg

            Op de eerste drie foto's is te zien hoe wij op 14-09-1971 een beetje ongelukkig en onwennig begonnen aan onze West reis.
            Op de volgende vier foto's is te zien hoe wij op 13-05-1972 heel professioneel weer terug kwamen in de haven van Den Helder met zelfs een haaien vin in onze geus stok.
            Eindelijk konden wij onze geliefden weer in de armen sluiten en in je eigen bedje thuis slapen op een paar man na die kern bemanning moesten lopen ( waaronder ik zelf ).
            Heb je het door het is vandaag precies 43 jaar geleden dat we weer thuis kwamen.
            Waar blijft de tijd.

            Reactie


            • #7
              Lijst van de nog te vinden machinisten

              Mede door de inzet van diverse personen hebben wij t/m. 13-05-2015 van de 65 gezochte machinisten er 30 gevonden.
              Ik wil een ieder verzoeken die informatie heeft over de nog gezochte personen hoe weinig dit ook mag zijn mij hierover te berichten.
              Om het overzicht te verbeteren volgt hieronder een lijst van de nog te vinden machinisten:

              OPP.MACH.
              H.J.K. Boswinkel.

              MJR. MACH.
              Y.V. Reitsma.

              SGT. MACH.
              M. Stolk;
              H.F. Waagmeester.

              KPL. MACH.
              J. Kluin;
              W.A.J. Middelbos;
              Middendorp;
              J.H. Walenberg.

              MACH.1
              G.A.H. van Betuw;
              F.J. Bekkers;
              R. Feher;
              H. de Graaf;
              J.G. Haak;
              J.F.A.G. Heynen;
              A.G.M. van der Heijden;
              A.C. Huizinga;
              W. Jongste;
              O. Kooistra;
              A. Krab;
              E.J.G. Poort;
              H.A.G. Scheeres;
              J.G. Stoove;
              W.A. van Straalen;
              E.J. van der Wal;
              H.E. Wenzel;
              N.P.M. de Wit.

              MACH.2
              A. Kuiper;
              H. Langerak;
              J.P. van der Linden;
              J.A. Ploeg.

              MACH.2 ZM
              A.J. Lotte;
              M.J. Moonen;
              H.R. Mulder;
              P.E. Uuldriks;
              J.G. Vuist.

              Reactie


              • #8
                Gevonden op 14-05-2015

                Mach.1 J.G. Haak en Mach.1 W. jongste zijn gisteren gevonden.

                Reactie


                • #9
                  T/M 16-05-2015

                  Mach.1 H.A.G. Scheeres is gisteren gevonden;
                  Het spoor van Mach.1 A. Krab wordt warmer.

                  Reactie


                  • #10
                    T/M 17-05-2015

                    Gisteren hebben we SGT. Mach. M. Stolk gevonden.

                    Reactie


                    • #11
                      T / M 20-05-2015

                      Gisteren zijn Kpl. Mach. A. ( Manus ) Middendorp en Mach.1 H.E. Wenzel gevonden.

                      Van de 65 machinisten zijn er nog 29 te vinden.

                      Reactie


                      • #12
                        T/M 21-05-2015

                        Gisteren hebben we Mach.2 A. Kuiper gevonden.

                        Van de 65 nog 28 te vinden.

                        Reactie


                        • #13
                          voor machinekamer schreef Bekijk Berichten
                          Gisteren hebben we Mach.2 A. Kuiper gevonden.

                          Van de 65 nog 28 te vinden.
                          Goeden morgen Laurens.

                          65 machinisten is een aanzienlijk aantal, daar ik begrijp dat dit de totale bezetting was, machinekamer(s) ketelruim(en) kouwe boel etc.
                          Kun je aangeven hoeveel man (ongeveer) er per wacht ingedeeld waren in de voornoemde machinekamer(s) ketelruim(en) kouwe boel etc. ?

                          Als ex koopvaardij machinist (de marine een warm hart toedragende) ben ik hierin erg geïnteresseerd.
                          Vriendelijke groet, Hans.

                          "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                          Reactie


                          • #14
                            Indeling machinisten op een B-jager

                            Beste Hans,

                            De totale bezetting van machinisten die tijdens de West trip van 14-09-1971 tot 13-05-1972 aan boord zaten was 65.

                            Wij zijn nog aan het uitzoeken hoeveel en waar precies.( zijn we een beetje vergeten na 43 jaar )

                            Voor nu moet je het doen met:

                            Er waren drie zeewacht divisies n.l. A, B en C.
                            Er werd 4 uur wacht gelopen in de machineruimtes en daarna had men 8 uur om te slapen, eten en werkzaamheden buiten de machineruimtes uit te voeren.
                            De wacht werd bij normale vaart gelopen in de voor machinekamer, bijstaand ketelruim en achter machinekamer en in het afstaand ketelruim bevond zich een machinist met brevet olieman die een oogje hield op de turbo generator.
                            Het hoofd van de wacht divisie was een sergeant majoor machinist en die bevond zich gedurende zijn wacht in de voor machinekamer.
                            De bemanning van de voor machinekamer bestond uit: 1 x sergeant majoor machinist, 1 x korporaal machinist, 1 x machinist voor de buiten rondjes en 2 machinisten.
                            De bemanning van het bijstaand ketelruim bestond uit: 1 x sergeant machinist, 1 x korporaal machinist en 4 machinisten.
                            De bemanning van het afstaand ketelruim bestond uit: 1 x machinist.
                            De bemanning van de achter machinekamer bestond uit: 1 x sergeant machinist, 1 x korporaal machinist en 2 machinisten.

                            De rest moet je nog even te goed houden en ik nodig een ieder uit om dit bericht aan te vullen.

                            Reactie


                            • #15
                              Dank je wel Leon, duidelijk
                              Er werd dus (net als bij de Koopvaardij) het 4-uur op/8-uur af systeem gelopen.
                              Wat mij opvalt, is dat in het bijstaand ketel-ruim, er meer personen wacht liepen, dan in een machinekamer. dus best wel arbeidsintensief.
                              Het wordt weer een ander verhaal (neem ik aan) als het 2e ketel-ruim ook in bedrijf moest komen (max. vaart).
                              Nog weer anders wordt het als er "oorlogswacht" werd gelopen ( 6-op/6-af), of geldt dit niet voor de machinekamer- cq ketelruim bezetting(en) ivm toch wel de zwaarte van het beroep. (temperatuur).

                              Ik kijk er naar uit of er nog mensen zijn die gevolg geven aan jouw oproep nl: De rest moet je nog even te goed houden en ik nodig een ieder uit om dit bericht aan te vullen.
                              Vriendelijke groet, Hans.

                              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                              Reactie

                              Working...
                              X