Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Johan de Witt
Collapse
X
-
doorgang zijklep
De doorgang zijklep - voertuigendek.
De laatste foto is een proefopstelling. Alles moet zuiver in de romp passen, zodat er de nodige tijd werd besteed om het schot passend te maken.
De beide zijschotten zijn verschillend. Aan de achterzijde enkele dwarsstukken om het stevig te houden. (net als bij het origineel)
De potloodstreep is de positie voor de ophanging cylinders.
Reactie
-
Voertuigendek
Het voertuigendek, loopt eigenlijk nog een stukje verder door. (Één van de verschillen met Rotterdam)
Bij het model loopt deze door tot het spant. Het heeft weinig zin om deze verder door te laten lopen omdat dit grotendeels al aan het zicht ontrokken wordt door de opgang naar het verhoogde deel.
Reactie
-
Reactie
-
Uitgifte lichte lasten
Aan beide zijden van het voertuigendek is een uitgifte punt voor lichte lasten.
Daarvoor is de romp versterkt en een deur geplaatst. (met aan stuurboordzijde een extra deur in het hoger gelegen dek)
Dit plaatje (van internet) is van de bovenste deur. Kenmerkend is de scharnier, een soort draai/schuif constructie.
De deuren, ter hoogte van het voertuigendek hebben een 'jibboom', een intrekbare arm met een lier waarmee men zo'n 500 kilo aan lichte lasten in een langszij liggend vaartuig kunnen zetten.
en met een kleurtje...
Reactie
-
Wachthok
De entree is aan stuurboordzijde..
De bovenste deur in de romp dus. Aan de binnenzijde, tegenover de deur een 'wachthok'.
Omdat de deur in de romp open is, moest er dus ook een 'inkijk' gemaakt worden.
Een stukje gang, met aan beide zijden een zwart schot. Lang genoeg om de indruk te wekken dat de gehele gang aanwezig is.
De deur van het wachthok was aanvankelijk dicht. Later heeft men in deze deur twee grote ramen aangebracht die vrij forse sponningen hebben.
Ook de opening onder de deur klopt met de situatie.
Reactie
Reactie