Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Johan de Witt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Boegschroeven

    De boegschroef units zijn gemaakt van messing.

    Click image for larger version

Name:	DSCN2302.JPG
Views:	1
Size:	3,71 MB
ID:	269385Click image for larger version

Name:	DSCN2305.JPG
Views:	1
Size:	4,00 MB
ID:	269386Click image for larger version

Name:	DSCN2307.JPG
Views:	1
Size:	3,84 MB
ID:	269387Click image for larger version

Name:	DSCN2310.JPG
Views:	1
Size:	3,81 MB
ID:	269388

    De schroeven zijn nog niet helemaal af (de naaf wordt er nog opgezet).

    Reactie


    • #32
      Buitengebeuren

      Ondertussen wordt er ook gewerkt aan de romp...

      Click image for larger version

Name:	DSCN2324.JPG
Views:	1
Size:	3,70 MB
ID:	269389

      Reactie


      • #33
        strak!

        Reactie


        • #34
          props

          De schroeven.. dat was een lastige.
          Vier stuks nodig, 38 mm, (In de handel is er alleen 40 mm) en een trek- en duwschroef (pusher & puller).
          Ze zijn ook van een afwijkend model, met extra dikke naaf.

          Deze (plaatje) voldoen!
          Ze zijn niet door mij gemaakt. Maar door 'The Prop Shop', speciaal voor dit model...

          Click image for larger version

Name:	DSCN2355.JPG
Views:	1
Size:	3,68 MB
ID:	269423

          Reactie


          • #35
            Wat heeft dat je voor 1 schroef gekost als ik vragen mag? Ik heb begrepen dat de Propshop deze schroeven zelf giet en dat ze functioneel zijn.

            Reactie


            • #36
              Ongeveer € 17,50 per stuk (Raboesh standaard schroef kost +/- € 13,50)

              Deze schroeven staan overigens niet op hun brochure of website.
              Zoals al opgemerkt het is speciale aanmaak.
              Bij een ouder model hebben ze me ook al eens geweldig geholpen, vandaar dat ik naar hen ging met de vraag..

              Reactie


              • #37
                pod

                Click image for larger version

Name:	DSCN2337.JPG
Views:	1
Size:	3,61 MB
ID:	269439Click image for larger version

Name:	DSCN2339.JPG
Views:	1
Size:	3,80 MB
ID:	269440Click image for larger version

Name:	DSCN2357.JPG
Views:	1
Size:	3,85 MB
ID:	269441Click image for larger version

Name:	DSCN2359.JPG
Views:	1
Size:	3,79 MB
ID:	269442Click image for larger version

Name:	DSCN2361.JPG
Views:	1
Size:	3,77 MB
ID:	269443Click image for larger version

Name:	DSCN2363.JPG
Views:	1
Size:	3,94 MB
ID:	269444Click image for larger version

Name:	DSCN2368.JPG
Views:	1
Size:	3,90 MB
ID:	269445Click image for larger version

Name:	DSCN2371.JPG
Views:	1
Size:	3,86 MB
ID:	269446Click image for larger version

Name:	DSCN2377.JPG
Views:	1
Size:	3,79 MB
ID:	269447Click image for larger version

Name:	DSCN2379.JPG
Views:	1
Size:	3,69 MB
ID:	269448

                Reactie


                • #38
                  Dat valt me inderdaad mee. Geen geld eigenlijk voor zo'n complex stukje gietwerk.
                  Best mogelijk dat ik het al eens eerder gevraagd heb hoor, maar hoe soldeer jij dingen zonder dat je eerdere soldeersels weer loskomen? Heb toevallig net weer zo'n fijn momentje gehad...

                  Reactie


                  • #39
                    Solderen

                    Vroeger lukt het bij mij ook bijna niet.
                    De verandering kwam toen ik bij Micro Mark een ' Weerstand soldeer apparaat' kocht.
                    (Zij passen hem aan voor 220 Volt)
                    Daarmee las je eigenlijk, tussen twee contact punten.
                    Veel dingen kun je dan gewoon met je vingers vasthouden.

                    Toen... jaren later, ging het apparaat kapot.
                    En was ik aangewezen op de ' gewone' soldeerbout.
                    Maar de geleerde techniek bleek ook nu heel erg van pas te komen.

                    Tegenwoordig gebruik ik meestal de vlammenwerper (brander/torch) en bij kleiner werk de 40 watt.
                    Soms de 15 watt.

                    Belangrijk is waar je verwarmt. Tin kruipt altijd naar de warmte toe.
                    En slim bouwen... dus eerst een plan van aanpak.. dan pas beginnen.
                    Een oude instructeur zei altijd: Werk met een voorspelbaar resultaat... en dat is wel een goed advies.

                    Wat was je aan het maken?

                    Soms kan het handig zijn, om wanneer een aantal dingen gesoldeerd zijn, even de brander er snel over te houden. Als er spanning op staat springt het los... dus is het dan niet goed.

                    Nog een weetje: Wanneer messing verkleurd (rood wordt) dan is het te warm geweest. Je hebt dan de structuur van het materiaal veranderd. Waardoor het zich slechter laat verwerken.

                    Reactie


                    • #40
                      Click image for larger version

Name:	DSCN2383.JPG
Views:	1
Size:	3,94 MB
ID:	269464

                      Reactie


                      • #41
                        Ik was een ring haaks op een rond voetje aan het solderen. Met het soldeerpistool kan ik slechts 1 van beide zijden tegelijk verwarmen en dus laten vollopen met tin. Aangezien de andere kant ook moest, werd het reeds gesoldeerde weer vloeibaar. Nou is het uiteindelijk wel gelukt, maar bij dingen als een mast met nogal veel uitsteeksels die je niet in 1 keer allemaal vast kunt houden heb je dus een goede warmteafvoer nodig. Schijnt een soort pasta voor te zijn maar die heb ik nog niet gevonden. En hoe dunner de staafjes, des te verder reikt de hitte.

                        Reactie


                        • #42
                          koeling

                          Het koelen kan ook door een wollen draadje in water te leggen.
                          Nadat het is volgezogen met water wikkel je de draad om de soldeerverbinding die niet meer vloeibaar mag worden..


                          -

                          Vullen met tin is niet elegant. Maar wanneer je dit doet, gebruik dan andere tin.
                          Er zijn soorten die wat dikker zijn en minder snel weglopen.

                          Reactie


                          • #43
                            Johan de Witt

                            Met alle waardering voor je model, geheel van hout neem ik aan.
                            Mijn ervaring is deze met houtbouw, je moet het inwendig versterken met glasvezel, hout blijft werken
                            en het liefst ook nog aan de buitenzijde behandelen.
                            sukses.

                            Reactie


                            • #44
                              Elegantie kwam in dit geval na functionaliteit en stevigheid. Maar ik kan dat wollen draadje wel eens proberen. thx!

                              Reactie


                              • #45
                                Click image for larger version

Name:	DSCN2394.JPG
Views:	1
Size:	3,66 MB
ID:	269495

                                Reactie

                                Working...
                                X