Vreemd, aangezien de KLu geen A109's in de inventaris heeft
Is dat geen Zweedse A109 deze hebben Johan de Witt toch als commandoschip gebruikt voor EU operatie Atlanta in 2014?
Er gingen toen 2 Zweedse A109's neem en ook CB90's/
Is dat geen Zweedse A109 deze hebben Johan de Witt toch als commandoschip gebruikt voor EU operatie Atlanta in 2014?
Er gingen toen 2 Zweedse A109's neem en ook CB90's/
Zie mijn bericht #329
Die Zweedse A109's waren mee naar Somalië, volgens mij niet Cold response 2016 zoals baco van de KLu heeft
Is dit van Cold Response? Ik zie een Zweedse heli en kan me herinneren dat die tijdens de antipiraterij missie in 2015 ingescheept waren, ook gezien de kleur van het water lijkt me dit in een warm oord....
De voet voor de 2e set domes op het A-dek.
Ja,... een nieuw soldeerbord. Een keramische... speciaal voor het werken met de torch. (Via ebay... moest er 8 weken op wachten)
Wordt dus niet meer zwart..
De mast voor het ankerlicht en geus;
-
Net voor het solderen ..
En het eindresultaat
De mast wordt op zee meestal neergehaald.
Voor het model leek me dat geen goede keuze omdat het juist de bedoeling is om dingen te laten zien.
De rare pin bovenop is voor de bevestiging van een lamp.
Ook nog 2 nieuwe paalmasten voor de schoorsteen
Op de foto de nieuwe mast, zonder tuigdraden (maar nu wel met kleine winch onder).
Kleine spriet en de voet voor de 2e dome
Let op de dikte van de antennedraden. Het model is schaal 1/100, dus wat er ook gebruikt wordt, het is al snel te dik.
En dan gaat het overheersen... Een model met dikke zwarte draden... en dat willen we niet....
En dan is het model hoog... en het materiaal fijn...
-
Het is allemaal amper te zien... en dat is nou net de bedoeling!
De details worden kleiner... en vragen meer tijd om te maken..
Dit weekend de lampen...
Verlichting? ... nee lampen..
Het ankerlicht voor, positieverlichting voor de voorste mast, naast de schoorstenen en een toplicht.
Hier de ingrediënten voor uren van jolijt... (toen ik wilde beginnen viel de spanning weg... na enige tijd zoeken bleek de soldeerbout kortsluiting te veroorzaken)
Ik lees dat jij er trots op bent dat het geplaatst gaat worden in het Mariniers Museum. Ik denk zo maar, dat de Directie van het museum ook in de handjes mag knijpen. Dit is een waardevolle aanwinst voor het museum.
Ik neem aan dat er een prachtige stolp omheen wordt gebouwd zodat er geen vieze kleef vingertjes aan kunnen komen?
Een museum is de enigste plek waar dit model goed tot zijn recht komt.
Van harte gefeliciteerd.
M.v.g.
R81 (Tevens Tor met FLO)
Reactie