Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bovenstaande berichten gaan niet meer over "Scheepvaart Regio Amsterdam". Dus even het roer wenden:

    De "Norwegian Dawn" ligt voor de PTA te Amsterdam.

    Norwegian Dawn 2022-08-26 IMG_3890.JPG

    Reactie


    • De "Switzer Marken" paradeert voor mijn flatje.

      Svitzer Marken 2022-08-26 IMG_3893.JPG Svitzer Marken 2022-08-26 IMG_3895.JPG

      Svitzer Marken 2022-08-26 IMG_3897.JPG Svitzer Marken 2022-08-26 IMG_3899.JPG

      Reactie


      • Sinds mijn (tot vandaag) laatste foto van de "Celebrity Silhouette" uit 2019 is er wel wat veranderd aan het schip.

        Celebrity Silhouette 2019-05-05 _MG_1016.JPG2019-05-05

        Heden:

        Celebrity Silhouette 2022-08-27 IMG_3900.JPG Celebrity Silhouette 2022-08-27 IMG_3901.JPG

        Celebrity Silhouette 2022-08-27 IMG_3902.JPG Celebrity Silhouette 2022-08-27 IMG_3903.JPG

        Reactie


        • Vandaag is "IJveer 53" in een nieuwe reclame te zien op route F1.

          IJveer 53 2022-08-30 mr F1 IMG_3907 Enterprise.JPG

          Reactie


          • De aankomst van de "Seabourn Ovation" van vandaag.

            Seabourn Ovation 2022-08-30 IMG_3909.JPG Seabourn Ovation 2022-08-30 IMG_3912.JPG

            Reactie


            • Bericht van tv AT5:

              Amsterdam krijgt cruiseschip voor duizend extra vluchtelingen in Westelijk Havengebied
              30 augustus 2022, 14.59 uur · Aangepast 30 augustus 2022, 16.28 uur.

              Amsterdam gaat duizend extra vluchtelingen opvangen. De asielzoekers worden zeker zes maanden op
              een cruiseschip in het Westelijk Havengebied, nabij de Coentunnel, gehuisvest. Dat meldt verantwoordelijk
              wethouder Rutger Groot Wassink. Om doorstroming van vluchtelingen te verbeteren, komen er ook versneld
              maximaal 3000 flexwoningen in de stad.
              Het schip, de MS Galaxy, wordt op 1 oktober voor zeker zes maanden in gebruik genomen en moet een
              bijdrage leveren aan de oplossing van de asielcrisis in Nederland. Al wekenlang slapen asielzoekers bij het
              aanmeldcentrum in Ter Apel in de buitenlucht, omdat er onvoldoende opvangplekken in Nederland zijn.
              Mocht de crisis over een halfjaar nog voortduren, dan is het mogelijk dat er langer asielzoekers worden
              opgevangen op de boot. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zorgt voor de exploitatie.
              De kosten worden gedekt door het Rijk.
              Op het schip worden vanaf begin oktober duizend mensen opgevangen. Dat kan oplopen tot maximaal 1500.
              Of dat ook gebeurt, hangt af van twee geplande evaluatiemomenten. Wethouder Groot Wassink noemt de
              situatie in Ter Apel hartverscheurend. "De opvang op het cruiseschip is alleen een oplossing voor de korte termijn.
              Het is belangrijk dat het Rijk samen met gemeenten de vastgelopen asielketen hervormt, zodat dit soort
              noodoplossingen in de toekomst niet meer nodig zijn en mensen op een vaste plek kunnen worden opgevangen."

              Flexwoningen
              Tijdens de onderhandelingen over de asielopvang met Den Haag heeft Amsterdam afgedwongen dat het kabinet
              versneld extra geld vrijmaakt voor flexwoningen, waardoor er meer doorstroming in de huizenmarkt kan plaatsvinden.
              Het gaat om de bouw van maximaal 3.000 flexwoningen. De eerste duizend woningen worden bekostigd door het
              Rijk met een bijdrage van twaalf miljoen euro.
              De woningen worden voor een periode van zeker tien jaar geplaatst en zullen voor iedereen die er aanspraak op maakt
              beschikbaar komen. Amsterdam kiest dus niet zoals Utrecht om tijdelijk alleen woningen aan statushouders te geven.
              Door de komst van de asielboot neemt het aantal vluchtelingen in Amsterdam flink toe. Op dit moment worden er in
              totaal 2100 vluchtelingen en asielzoekers opgevangen (exclusief vluchtelingen uit Oekraïne), dat aantal groeit dus tot
              maximaal 3600.

              Reactie


              • Vandaag is de "Norwegian Prima" in Amsterdam aangekomen.

                Norwegian Prima 2022-09-02 IMG_3915.JPG

                Reactie


                • De op 5 september te Amsterdam gearriveerde "Azamara Pursuit".

                  Azamara Pursuit 2022-09-06 IMG_3919.JPG

                  Reactie


                  • Eindelijk weer eens een klassiek gevormd schip:
                    de vandaag in Amsterdam aangekomen "World Odyssey".

                    World Odyssey 2022-09-08 IMG_3922.JPG

                    Reactie


                    • Het vertrek van de "Jewel of the Seas" uit Amsterdam.

                      Jewel of the Seas 2022-09-09 IMG_3923.JPG Jewel of the Seas 2022-09-09 IMG_3928.JPG

                      Zou het schip eigenlijk niet beter "Juweel van de Luchtvervuiling" moeten heten?

                      Jewel of the Seas 2022-09-09 IMG_3925.JPG

                      Reactie


                      • Vandaag is de "World Odyssey" uit Amsterdam vertrokken.

                        World Odyssey 2022-09-10 IMG_3929.JPG World Odyssey 2022-09-10 IMG_3931.JPG

                        Reactie


                        • H@ns schreef Bekijk Berichten
                          Het vertrek van de "Jewel of the Seas" uit Amsterdam.

                          Zou het schip eigenlijk niet beter "Juweel van de Luchtvervuiling" moeten heten?
                          Dit schip heeft inmiddels “scrubbers” om de uitlaatgassen te wassen.
                          Wat we hier zien is waterdamp en geen rook.
                          Een groot nadeel hiervan is weer, dat een schip uitgerust met scrubbers, enorme hoeveelheden giftig slib creëert dat routinematig als afvalwater wordt geloosd, wat uiteraard verboden is.
                          De schepen zijn verplicht het op te vangen in tanks en het in een haven aan te bieden.
                          Een zichzelf respecterende rederij zal hier ook op toezien, evenals het bijhouden van een administratie gevoerd door de H.W.T.K. zoals hoeveelheid per etmaal gevormd slib etc.

                          Vriendelijke groet, Hans.

                          "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                          Reactie



                          • Dank voor de info, Hans.
                            Ik hoop dan wel, dat het giftige slib inderdaad op de juiste manier wordt behandeld.
                            Wie het tv-programma van Zembla over de vervuiling (vergiftiging) van luchthavenpersoneel
                            heeft gezien, kan toch geen vertrouwen in bedrijven meer hebben. Dat wordt nog verergerd
                            door het gebrek aan toezicht van de overheid, die - net als bedrijven - geld belangrijker vindt
                            dan volksgezondheid.

                            Maar laten we dát maar bewaren voor een andere draad...

                            Reactie


                            • De aankomst van de "Norwegian Dawn" op 14 september 2022.

                              Norwegian Dawn 2022-09-14 IMG_3935.JPG Norwegian Dawn 2022-09-14 IMG_3936.JPG

                              Een buurtgenoot staat geïnteresseerd toe te kijken:

                              Reiger 2022-09-14 IMG_3935.JPG

                              Reactie


                              • Vandaag vertrok de "Seabourn Ovation" weer naar zee.

                                Seabourn Ovation 2022-09-14 IMG_3952.JPG

                                Reactie

                                Working...
                                X