Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Johan de Witt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dug-out

    Op het heli-dek, aan SB zijde bij de achterste heli spot bevind zich een Dug-Out.

    Click image for larger version

Name:	dugout.jpg
Views:	1
Size:	74,5 KB
ID:	280341

    Een klein 'bak-met-bank', heb deze van messing gemaakt.

    Click image for larger version

Name:	DSCN6859.jpg
Views:	1
Size:	193,3 KB
ID:	280342

    -

    Click image for larger version

Name:	DSCN6861.jpg
Views:	1
Size:	184,2 KB
ID:	280343

    De beide pennen zijn bedoeld voor bevestiging aan het helidek.
    Na solderen ziet het er zo uit;

    Click image for larger version

Name:	DSCN6865.jpg
Views:	1
Size:	181,8 KB
ID:	280344

    -

    Click image for larger version

Name:	DSCN6869.jpg
Views:	1
Size:	157,2 KB
ID:	280345

    Reactie


    • Nog een keer testen

      De verlichting van het dok aangesloten.

      Even testen...

      Click image for larger version

Name:	DSCN6888.jpg
Views:	1
Size:	116,7 KB
ID:	280364

      De camera heeft wat problemen met de belichting..

      Click image for larger version

Name:	DSCN6877.jpg
Views:	1
Size:	132,8 KB
ID:	280365

      Reactie


      • Complimenten Baco ziet er geweldig uit!
        Fred van der Wal

        Reactie


        • Helidek

          Het verder afwerken van het helidek met aluminium.

          Click image for larger version

Name:	DSCN6900.jpg
Views:	1
Size:	190,2 KB
ID:	280390

          Het helidek is hier inmiddels vastgezet, waardoor nu ook de overige randen gemaakt/gemonteerd kunnen worden.
          De aluminium wordt met 2 componentenlijm vastgezet... en die heeft 24 uur droogtijd

          Dus... tijd om iets anders te doen...
          De ronde platen voor in het helidek bijvoorbeeld...


          Click image for larger version

Name:	DSCN6898.jpg
Views:	1
Size:	191,8 KB
ID:	280391
          -
          Click image for larger version

Name:	DSCN6906.jpg
Views:	1
Size:	188,0 KB
ID:	280392
          -
          Click image for larger version

Name:	DSCN6909.jpg
Views:	1
Size:	187,0 KB
ID:	280393

          En het geheel zonder klemmen...
          Het mooiste kan ik helaas niet laten zien... en dat is, dat het allemaal nu behoorlijk solide aanvoelt.
          De rande rand brengt zo'n enorme stijfheid in de constructie dat het zonder probleem bewerkt kan worden.

          Click image for larger version

Name:	DSCN6912.jpg
Views:	1
Size:	154,2 KB
ID:	280394

          -

          Click image for larger version

Name:	DSCN6910.jpg
Views:	1
Size:	166,5 KB
ID:	280395

          Reactie


          • Click image for larger version

Name:	DSCN6915.jpg
Views:	1
Size:	194,8 KB
ID:	280447

            De achterste stukken, met versteviging.
            Daarna monteren...

            Click image for larger version

Name:	DSCN6917.jpg
Views:	1
Size:	163,5 KB
ID:	280448

            En in de primer....

            Click image for larger version

Name:	DSCN6923.jpg
Views:	1
Size:	156,9 KB
ID:	280449

            Reactie


            • Opbouw

              Na lang wikken en wegen is besloten om de opbouw te maken uit hout / aluminium.
              Waarbij een houten frame, bekleed wordt met aluminium plaatwerk.

              Begonnen aan de voorzijde;

              Click image for larger version

Name:	DSCN6930.jpg
Views:	1
Size:	136,9 KB
ID:	280460

              Het is de bedoeling dat de opbouw afneembaar wordt, om zo toegang te houden tot de verlichting, het voertuigendek en desnoods zelfs tot het onderliggende deel. Aan de onderzijde van de plaat, zit een plaat die in de dekopening past.

              Click image for larger version

Name:	DSCN6944.jpg
Views:	1
Size:	158,8 KB
ID:	280461

              Het voorste schot met spanten, en onder het lijmen;

              Click image for larger version

Name:	DSCN6946.jpg
Views:	1
Size:	135,3 KB
ID:	280462

              De meeste tijd wordt hier besteed aan meten en controleren...
              Het zal geen verrassing zijn dat ook de hangaar open moet worden.
              Dit schot (onder) is de voorste want van de hangaar, vandaar het dichte stuk.
              De rest open, zodat lucht kan circuleren (koeling verlichting).

              Click image for larger version

Name:	DSCN6950.jpg
Views:	1
Size:	168,6 KB
ID:	280463

              In totaal zijn er drie van deze schotten gemaakt.
              Voorlopig is de hangaar los (vanwege het inbouwen details), dus een soort losse doos in het geheel.
              Alleen het achterste schot is aan het A-dek gelijmt... de rest staat hier los;

              Click image for larger version

Name:	DSCN6999.jpg
Views:	1
Size:	116,3 KB
ID:	280464

              Eerst het geheel weer controleren. Waarnodig bijwerken...

              Click image for larger version

Name:	DSCN6955.jpg
Views:	1
Size:	144,2 KB
ID:	280465

              Reactie


              • Click image for larger version

Name:	DSCN7011.jpg
Views:	1
Size:	134,3 KB
ID:	280623

                Het monteren van de hoekstukken uit 0,6 mm aluminium.
                De grote zijvlakken zijn lastiger, omdat de leverancier deze niet op gewenste afmetingen kan leveren.

                Als alternatief een offset drukplaat, die ruim aan de afmetingen voldoet, maar dunner is (0,3 mm) en een zink / aluminium legering is.

                Click image for larger version

Name:	DSCN7021.jpg
Views:	1
Size:	116,8 KB
ID:	280624

                Eerst nu twee repen van 16 cm gesneden, om de kans op deuken te beperken.
                In later stadium worden ze gezaagd en gemonteerd.
                Het frame:

                Click image for larger version

Name:	DSCN7017.jpg
Views:	1
Size:	162,0 KB
ID:	280625

                Eerst nu de achterzijde van de opbouw.
                Er zit een meetfout in het bovenste dek... dat moet dus nog worden gecorrigeerd.
                Aan BB zijde loopt een gang, parallel langs de hangaar, die deur gaat open. De overige (voornamelijk bergruimtes) blijven dicht.
                Op de volgende foto zijn de achterschotjes gezaagd.

                Click image for larger version

Name:	DSCN7029.jpg
Views:	1
Size:	152,7 KB
ID:	280626

                Reactie


                • Click image for larger version

Name:	DSCN7048.jpg
Views:	1
Size:	142,5 KB
ID:	280636

                  Het zagen (boven) en lijmen (onder) van aluminium met Bison twee componenten lijm ('proffesional' stond op de verpakking!)
                  Duurt wel even voordat het allemaal droog is... (ongeveer 12 uur).
                  Terwijl de voorzijde van de opbouw vrij eenvoudig is, is de achterzijde behoorlijk complex.
                  Meer meten en controleren dan bouwen..

                  Click image for larger version

Name:	DSCN7050.jpg
Views:	1
Size:	138,0 KB
ID:	280637

                  De stand van zaken... (e.e.a. staat nog los)

                  Click image for larger version

Name:	DSCN7052.jpg
Views:	1
Size:	163,6 KB
ID:	280638

                  Reactie


                  • Click image for larger version

Name:	DSCN7060.jpg
Views:	1
Size:	164,0 KB
ID:	280654

                    En met drukplaat... deze is hier nog niet gelijmt, omdat er nog wat gaten geboord moeten worden..

                    Reactie


                    • Click image for larger version

Name:	DSCN7068.jpg
Views:	1
Size:	110,8 KB
ID:	280716

                      Het achter gedeelte van de opbouw (kan ik hier nog spreken van een dekhuis? Het grote vlak is 5 dekken hoog.) is allesbehalve eenvoudig.
                      De meeste tijd wordt hier besteed aan het bestuderen van foto's.

                      Click image for larger version

Name:	DSCN7086.jpg
Views:	1
Size:	131,7 KB
ID:	280717

                      Hier is ook het 'A'-dek gecorrigeerd (stuk ingezet).

                      Click image for larger version

Name:	DSCN7088.jpg
Views:	1
Size:	138,3 KB
ID:	280718

                      Tussen de romp en de opbouw is tijdelijk krimpfolie geplaatst.. Om ongewenste lijmverbindingen en stof tegen te gaan.

                      Click image for larger version

Name:	DSCN7093.jpg
Views:	1
Size:	134,1 KB
ID:	280719


                      Schuren van het bovendek en nalopen van de lijmnaden.
                      Dit deel wordt eerst afgewerkt, waana later de achterschotten (boven en onder) worden gemaakt.

                      Click image for larger version

Name:	DSCN7104.jpg
Views:	1
Size:	160,6 KB
ID:	280720

                      Na een laagje primer. Aan BB en SB zijde een los deel (wordt later vast gezet) daarbovenop komt nog een luchtkoker die helemaal naar het 'A'-dek (nu bovenste dek) loopt.

                      Click image for larger version

Name:	DSCN7109.jpg
Views:	1
Size:	151,9 KB
ID:	280721

                      Reactie


                      • Click image for larger version

Name:	DSCN7169.jpg
Views:	1
Size:	176,8 KB
ID:	280873
                        -
                        Click image for larger version

Name:	DSCN7172.jpg
Views:	1
Size:	125,8 KB
ID:	280874

                        Reactie


                        • Click image for larger version

Name:	DSCN7309.jpg
Views:	1
Size:	149,8 KB
ID:	281060

                          En de andere zijde met RAS mast.
                          Maar voor het eerst gebruik van etchings (Scalelink) voor de railings, vanwege het platte model scepters.
                          Ben aangenaam verrast door het resultaat, was bang dat het erg zwak zou zijn.
                          Maar dat is geenzins het geval.

                          De RAS mast staat hier nog los... beetje huiverig om de brander er tegen te zetten.
                          Zal toch moeten gebeuren... soldeerbout heeft te veel tijd nodig om te verwarmen, waardoor dan alles uit elkaar valt.

                          Reactie


                          • Click image for larger version

Name:	DSCN7357.jpg
Views:	1
Size:	164,8 KB
ID:	281227

                            Het solderen van de railings en het plaatsen van ladders.
                            Op de foto zien we alleen de korte, de lastige... de lange zitten een stukje verder naar voren.
                            Daar zitten er twee naast elkaar met, halverwege een bordes;

                            Click image for larger version

Name:	DSCN7362.jpg
Views:	1
Size:	187,7 KB
ID:	281228

                            Heb hier geen verdere foto's van gemaakt omdat het al eerder is getoond hoe deze worden gemaakt.

                            Click image for larger version

Name:	DSCN7364.jpg
Views:	1
Size:	117,5 KB
ID:	281229

                            Het lijmen van het bovenste deel van het achterschot.
                            Rechts het bordes (nu met railing) tussen de ladders.

                            Reactie


                            • netten helidek

                              Click image for larger version

Name:	W6cac7I.jpg
Views:	1
Size:	85,1 KB
ID:	281366

                              Het is de bedoeling om het model te tonen zoals tijden een operatie, dus de netten rondom het helidek worden in neergeklapte positie gebouwd. Zoals dus op deze foto.
                              Even beter bekijken;

                              Click image for larger version

Name:	11249403__n.jpg
Views:	1
Size:	59,3 KB
ID:	281367

                              Er is dus een rand, in de kleur van de romp, en twee stuks klappen naar binnen (SB & BB) in verband met de trap.
                              Heb de units maar niet geteld, het zijn er dus veel. Bijna allemaal 2 meter lang (drie verbindingen aan dek) enkele zijn kleiner (twee verbindingen aan dek).

                              Click image for larger version

Name:	DSCN7367.jpg
Views:	1
Size:	178,3 KB
ID:	281368

                              Achterop begonnen, in het midden met een twee-poot.

                              Click image for larger version

Name:	DSCN7371.jpg
Views:	1
Size:	119,6 KB
ID:	281369

                              Dit is het dan... Één tweepoot + 3 driepoot's
                              Een stuk of 7 gemaakt, eerst in de verf, terwijl deze drogen een volgend groepje.

                              Click image for larger version

Name:	DSCN7376.jpg
Views:	1
Size:	167,8 KB
ID:	281370

                              Daarna monteren. Maar dan zijn er er nog niet, de scharnieren op het dek worden later toegevoegd.

                              Reactie


                              • Click image for larger version

Name:	DSCN7380.jpg
Views:	1
Size:	164,8 KB
ID:	281371

                                Overzichts plaatje om beeld van de stand van zaken te geven.

                                Reactie

                                Working...
                                X