Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleuren dilemma; Dornier Wal MLD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kleuren dilemma; Dornier Wal MLD

Kleuren dilemma; Dornier Wal MLD

Omdat de vraag zowel modelbouw als de MLD betreft dit in 2 topics geplaatst. Als de moderator van dienst het hiermee oneens is mag een van de topics verwijderd worden.

In de voorbereiding van een toekomstig modelbouwproject loop ik tegen de volgende vraag aan, wat was de kleur van de MLD Dornier Wal’s?
    In het standaardwerk “Dornier Wal” van Nico Geldhof, helaas niet meer onder ons, wordt vermeld dat er geen duidelijke specificaties kunnen worden gegeven. Voor de D.7 t/m D.40, de serie waaruit ik waarschijnlijk de D.11 ga bouwen vanwege haar rol in de muiterij op de “Zeven Provinciën”, staat vermeld dat de vleugels in aluminiumkleur moeten. So far, so good, echter voor de romp wordt een niet nader gespecificeerde kleur “marinegrijs” genoemd, met verderop de opmerking dat oud MLD’ers de kleur als donkergrijs-groen omschrijven.

Weet iemand wat de kleuren van de marineschepen in Indië in deze periode waren? Dat zou een houvast kunnen zijn bij het zoeken naar een geschikte kleur, ervan uitgaand dat “marinegrijs” een link met de vloot heeft.

Aan de andere kant neig ik vanwege de omschrijving “donkergrijs-groen” naar een kleur in de range van RLM02 – RAF Dark slate grey.

Kortom, veel onduidelijkheid. Kan iemand mij op weg helpen?

Gr. Sjaak
Working...
X