Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigenaar schip in buitenland: waar te vinden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• eigenaar schip in buitenland: waar te vinden?

Beste mensen,

Ik heb ons schip terug gevonden in Parijs. Heb ook een registratienummer, maar dat schijnt verouderd te zijn. Heeft iemand een suggestie waar ik eventueel iets zou kunnen vinden over de registratiesystematiek van het schip in Frankrijk. Ik begrijp dat met de nieuwe AVG dat misschien een stuk lastiger is geworden. Alvast hartelijk dank voor een reactie.

Met vriendelijke groet: Lieuwe Bijleveld, Leeuwarden. (bijleveldlb@gmail.com)
    Bedankt en vriendelijke groet: Lieuwe Bijleveld

Het botenregistratiesysteem in Nederland rammelt naar verluidt aan alle kanten.
    De boten blijken in de praktijk niet in beslag te nemen, doordat vanwege de tekortkomingen in het register vaak niet te achterhalen is of een crimineel eigenaar is van het vaartuig.

In Frankrijk is op de binnenwateren een vaarvignet verplicht, welke wordt uitgegeven door: “Voies navigables de France”, de beheerder van de meeste Franse vaarwegen.
    Deze kan wellicht advies geven.
    Ik zou contact opnemen met deze beheerder, en de Nederlandse politie.

Contact - Voies navigables de France: http://www.vnf.fr/vnf/contact.vnf?action=view

Om een boot zo goed mogelijk te beveiligen en na eventuele diefstal weer snel terug bij de rechtmatige eigenaar te krijgen, kunt u microdots laten aanbrengen.
    Met één minuscule chip kan worden achterhaald wie de eigenaar van een vaartuig is.
    Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

als het schip een Europa nummer heeft moet dat te traceren zijn normaal gesproken blijft dat nummer met het schip meegaan in Europa ,bestaat er een koopacte van via de notaris is het te proberen om hem terug te krijgen als de nieuwe eigenaren dat niet hebben ,word ingewikkeld omdat fransen nu eenmaal niet graag meewerken als de nieuwe een fransman is .heeft het schip geen wettelijk geregistreerd nummer dan word het lastig ,mijn oude schip is verkocht aan een Engels man in 1988 en is nog steeds te volgen via het Europa nummer .
      hebt u al eens contact opgenomen met het korps landelijke politie diensten afdeling water te Driebergen of te Harlingen.

Reactie

Beste Kajoe.

In bericht # 1 is het eigenlijk niet duidelijk of het hier een bedrijfsvaartuig (binnenvaartvloot) of een pleziervaartuig betreft.
        Een schip is zo veel omvattend.
        Overigens staat bericht # 1 wel in "Pleziervaart".

Voor de beroepsbinnenvaart kwam begin jaren '70 een extra registratie voor schepn die de Rijn bevoeren. Het stond toen bekend als het IVR-nummer, maar aangezien dit in het internationaal taalverkeer moeilijkheden gaf werd het al spoedig het Europanummer.
        Door de modernisering van de binnenvaartvloot zijn veel van de beroepsvaartuigen zonder europanummer verdwenen en is men het Europa nummer als een soort van algemeen registratienummer gaan zien. Het Europanummer kan echter gedurende het bestaan van het schip meermalen verandert worden en kan daarom het onveranderlijke brandmerk niet vervangen. (Bron: Scheepsregistratie).

Als ik dit lees is een Europanummer t.g.v. meermalen veranderen gedurende het bestaan van een schip ook geen "houvast".
        Ik hoop dat de eigenaar ( Lieuwe Bijleveld) DF nog eens bezoekt.
        Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Hans,

Je zou Lieuwe eens kunnen mailen, z'n adres staat in zijn bericht.

Groet,
          Paul

Reactie

waar te vinden in Frankrijk

ex-zes gebroeders Parijs.jpgp1180736 ez-zes gebroeders in Parijs.jpg

Beste kajoe Hans,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb 2 foto's gevonden (via internet) van de tjalk. Mijn vader kocht dit schip in 1968 en heeft het verbouwd tot pleziervaartuig. Wij hebben er 20 jaar mee gevaren. In het slotjournaal werd ons duidelijk dat het via een Nederlandse eigenaar weer doorverkocht is naar Frankrijk. De eerst foto is genomen in een zijkanaal van de Seine. (canal du Loing en direction de Nemours - Saint Pierre) De tweede foto weet ik niet waar die genomen is. Je suggestie om eens bij de waterpolitie langs te gaan is misschien wel een idee. Ik ben jaren geleden al eens in Parijs centrum bij de waterpolitie geweest. Zij waren zeer behulpzaam, maar hadden in hun rayon geen schip van deze naam . Parijs is groot. ik zal zeker eens “Voies navigables de France” proberen te raadplegen.
            Nogmaals dank en behouden vaart.

groet: Lieuwe Bijleveld
            Bedankt en vriendelijke groet: Lieuwe Bijleveld

Reactie

Working...
            X