Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeilmeisje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zeilmeisje

Avontuurlijk ingesteld meisje met een passie voor zeilen, met name voor lange solozeiltochten.

--
    Zeilmeisje - Laura Dekker.PNG

Re: Zeilmeisje

met alle respect voor het avontuurlijke karakter van deze jonge dame. Indien zij gevolgd wordt door een vloot van filmcrews, is het dan nog echt een solotocht?

Reactie

Midden op de oceaan zullen er weinig filmcrews in de buurt zijn. Zal wel bij een waterdicht webcammetje aan de mast en in de kombuis blijven

Ik vind het trouwens prachtig dat een meisje van haar vrijheid en durf gebruik maakt en alleen in 2 jaar rond de wereld wil zeilen en niet naar alle anderen luistert die zeggen "je kun beter eerst je school afmaken". Of het lukt of niet maakt niet uit. Zij durft de gebaande wegen te verlaten, en van zulke mensen zijn er veels te weining in Nederland.

Reactie

Ik vind het trouwens een prachtig meisje

Reactie

Inderdaad: alle respect.

Reactie

"Johannus" wrote: Inderdaad: alle respect.
            Ik heb geen enkel respect voor deze onderneming, in één woord belachelijk en onverantwoord. Laat het kind haar school afmaken aan de wal, en zodra ze meerderjarig is nog eens langkomen bij mijn vriend Ton Pronker, die zelf met zijn jacht vanuit Vlieland in drie jaar rond de wereld zeilde. Nee, dit zeilmeisje is een mismeisje in mijn optiek, en trouwens van allen die verstand hebben van zeezeilen.............

Reactie

Ik denk ook dat ze wellicht niet helemaal beseft waar ze aan begint (dat gok ik zo). Maar in een vrij land moet men natuurlijk de vrijheid hebben dingen te doen. Dus ook de vrijheid domme dingen te doen.

Reactie

Ik zit hier op DIT moment achter de computer met de schipper van de reddingboot. Zijn commentaar: daar kunnen wij straks weer ons leven wagen aan dit soort schizofrene waaghalzen die denken dat je zo maar in je eentje de wereld kunt rondzeilen zonder jarenlange ervaring. Schande.
                Het moge dan een vrij land zijn, je laat ook geen 14 jarigen met een brommer door Amsterdam rijden, dat vindt men niet prettig en ook onverantwoord, bovendien verboden. Een vrij land, hahahaha............Mare Liberum zul je bedoelen.

Reactie

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Tom. Onze redders, of het nu de SAR, KNRMer, arts, hondenbegeleider, of wie dan ook is, moeten de hete kolen vaak weer uit het vuur halen voor de zondagszeilers, maandagbergbeklimmers en noem maar op.

Maar het mag naar mijn mening niet zo zijn dat een overheid een kind dat zoiets planned uit de ouderlijke macht ontzet.

Bram

PS: De omschrijving van het woord zeilmeisje is niet van mijn hand maar is bedacht door Dagblad De Pers en Van Dale Uitgevers.

Reactie

Ik ben blij dat het mijn dochter niet is, ik vind het onverantwoordelijk wie laat nu een meisje van 14 zolang de zee op gaan, wij weten immers hoe dat het daar kan spoken.En dan ook nog de piraten die kennen onderhand ook wel haar te volgen koers. Ik bewonder wel haar kennis van de zeilvaart en haar zee(vrouw)mansschap. Ze heeft natuurlijk wel de modernste navigatie en communicatiemiddelen tot haar beschikking, maar je moet er dan wel mee om kunnen gaan, ik hoop voor haar en haar ouders en de raad van kinderbescherming dat het goed afloopt.
                    Groetjes Willy
                    --
                    laura_dekker_1210931b.jpg

vrachtschip_in_storm_2.jpg
                    CONSTANTIA ET FIDE

Reactie

Het is allemaal mooi en aardig de pers speelt er op in
                      Maar nu als er wat gebeurt,dat moet een ander zijn leven wagen om haar te redden

Reactie

Mooi, dat iemand zo ondernemend is.
                        Maar dat hele single-handed zeilen zou verboden moeten worden. Want: wat als er iets mis gaat?
                        Allereerst kunnen ze onmogelijk aan de Rules of the Road voldoen; het principe van goede uitkijk houden. Hulpmiddelen; het zal wel. Geloof me, er is geen enkele echte zeeman die daarop kan, mag en wil vertrouwen.
                        Gaat het echt mis bij zo iemand aanboord, dan kan de professional zijn leven wagen om hulp te bieden.
                        Daarom dus geen greintje respect van mijn zijde.

--
                        Half 10 naar bed.jpg

Reactie

Laura Dekker is aangekomen op de Canarische Eilanden
                          26/08/10

ROTTERDAM - Zeilster Laura Dekker is aangekomen op de Canarische Eilanden. Dat heeft haar woordvoerder laten weten. Hij wil niet zeggen in welke haven de puber precies ligt.

De 14-jarige Dekker vertrok zaterdag vanuit Gibraltar voor de korte eerste etappe van haar wereldreis. Zij wacht nu op de Canarische Eilanden tot het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan voorbij is. Dit zal ongeveer twee maanden duren.

Zeeziek

Volgens haar zegsman gaat het goed met Laura, al was zij de eerste dag ''een beetje zeeziek''. Het meisje gaat de komende twee maanden vooral besteden aan haar schoolwerk, stelt hij. Dekker wil graag de jongste zeiler ooit worden die onafgebroken rond de wereld zeilt. (ANP/AK)

Bron: Algemeen Dagtblad

- - - - - - -

Zelf schreef Laura Dekker:

Nu lig ik op de canarische eilanden met de eerste etappe van mijn reis achter de rug.
                          Het was een geweldige eerste etappe waar ik met een goed gevoel op terug kan kijken.
                          Slapen,eten navigeren en alle andere dingen aan boord gingen me goed af, en zowel het weer als mijn ritme op de boot werden met de dag beter.
                          Ik zal voorlopig weer even tegen land aan moeten kijken, maar met het heerlijke weer en prachtig uitzicht hier zal dat wel lukken.

Reactie

Ik vind haar leeftijd niet zo relevant: Laura zeilt haar hele jonge leventje al en ik denk dat ze juist door haar leeftijd en ervaring en materiaal dit wel tot een goed eind zal brengen.

De KNRM en SAR etc. hebben altijd heel veel te stellen met zondagszeilers en daar wil ik haar toch niet mee vergelijken.

Zeilen doe je overigens natuurlijk min of meer in konvooi en zeker bij de oversteek van de Atlantische Oceaan zal dat het geval zijn: er zijn altijd collegazeilers in de buurt om elkaar te assisteren.

En hoe zat het ook alweer met onze jongens?

- Michiel de Ruyter met 11 jaar naar zee...
                            - Maarten Harpertszoon Tromp met 9 jaar naar zee...
                            - Cornelis Tromp met 14 jaar naar zee...
                            - Cornelis Evertsen de Jonge met 15 jaar al kwartiermeester...
                            - Witte Corneliszoon de With met 17 jaar naar Indië

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

En voor de landrotten: bedenk wel dat de zee vrijheid betekent Dat zouden de Dutchfleeters toch moeten beamen...

Ik wens haar al het beste en vooral behouden vaart en een lekkere mediastilte (lekker de wind uit de zeilen van die doorgedraaide media is wel prettig).

Reactie

Haddock,

ik ben het met je eens.
                              Hoeveel ouders weten niet waar hun kinderen zijn of wat ze uithalen.
                              Zeilen "under close watch" lijkt mij beter dan wat een aantal van haar leeftijdgenootjes doen, zoals:
                              coma zuipen,
                              bromfiets rijden zonder helm,
                              te buiten gaan aan drugs,
                              in het ziekenhuis belanden na GHB gebruik,
                              zwanger raken,
                              bloot staan aan de gevaren van loverboys...................etc. etc.

Inderdaad leeftijd zegt mij ook niet zoveel er zijn tenslotte zat mensen van boven de 30 jaar die nog niet op eigen benen kunnen staan.

Roel
                              [i]Bij het verlaten van de thuishaven, begint de terugreis![/i]

Reactie

Working...
                              X