Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open dag zkk lemmer, ex Hr.Ms Roermond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Open dag zkk lemmer, ex Hr.Ms Roermond

Zaterdag 2 mei as is de jaarlijkse gezamenlijke opendag/schip van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij (KNRM), Duik Club Lemmer en het Zeekadetkorps Lemmer.
    Van 10:00 uur tot 16:00 uur opent het KNRM boothuis en het opleidingsschip Roermond haar deuren voor het publiek en is het mogelijk het recentelijk verbouwde boothuis van de KNRM te bezichtigen en indien het weer en de omstandigheden het toelaten een vaartocht te maken met een van de reddingsboten van de KNRM.
    Het o/s Roermond opent haar deuren en geeft de bezoeker een kijkje in de keuken van de zeekadetten en geeft tevens de mogelijkheid om te zien hoe ver de restauratie van ons varend monument® gevorderd is.
    Duik Club Lemmer verzorgt enkele demonstraties, laat zien wat de duiksport inhoud en heeft een overzicht van de gebruikte materialen van de duiksport bij zich.
    Zaterdag 2 mei van 1000 uur tot 1600 uur opendag/schip aan de Sluisweg te Lemmer (achter werf Bijlsma/VEKA); volg de bordjes KNRM.

meer info op www.zkklemmer.nl

Re: Open dag zkk lemmer, ex Hr.Ms Roermond

Ook dit jaar is het schip weer open voor publiek, 8 mei.
    De zelfde lokatie. Ook de KNRM heeft opendag, dit zijn onze achterburen

De ex Hr.Ms. Roermond is een schip uit de dokkumklasse, later verbouwd als duikvaartuig.
    Uit dienst in 1987, daarna gebruikt als onderdelenschip, en als korpsschip bij zkkdelfzijl.
    In 2001 is het schip gekocht van een texels bedrijf, en sindsdien zijn we van sloopschip naar bijna vaarklaar schip gegaan.

Reactie

Re: Open dag zkk lemmer, ex Hr.Ms Roermond

Volgende week zaterdag, 7 mei, is het weer zover. We houden weer open dag, nog steeds de zelfde plaats, en de tijd zal ook wel het zelfde zijn. U bent allen welkom.

Reactie

Het heeft 'even' geduurd maar onlangs is de ex-Hr. Ms. Roermond voor het eerst in 31 jaar weer op eigen kracht uitgevaren! Op Facebook staat een leuk filmpje:

(misschien kan een moderator het filmpje hier zichtbaar maken? Ik doe kennelijk iets niet goed...)
        "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
        "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
        ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
        https://duurzamehuizenroute.nl/wonin...s-1905-veendam

Reactie

https://lemsternijs.nl/hr-ms-roermon...g-in-de-vaart/
          "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
          "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
          ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
          https://duurzamehuizenroute.nl/wonin...s-1905-veendam

Reactie

De inloggegevens van mijn oude account ben ik kwijt, maar ik ben dus de originele topicstarter. Al een paar jaar niet meer bij zkk Lemmer actief, wel bij Urk. (en ik zie het filmpje prima)
            Ik ben blij dat ze imiddels de stap hebben durven wagen en de trossen los hebben gegooid. Het heeft lang geduurd, vele vrijwilligers zijn gekomen en gegaan, en ik hoop dat een varend schip verdere motivatie bij (potentiele) kaderleden, vrijwilligers, en sponsoren zal aanwakkeren. En uiteraard vooral bij de kadetten, want de jeugd heeft de toekomst.

Reactie

Working...
            X