Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marinedagen 2022

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Marinedagen 2022

Hier een klein overzicht van de marinedagen 2022.

Deel 2.

Reactie

Prachtige fotoreeks Jan, hartelijk dank dat je dit met ons wilde delen

Het was blijkbaar niet erg druk of was je erg vroeg ?
      Elke foto is ook een herinnering

Reactie

Zo'n 35.000 mensen bezochten alleen al op zaterdag de Nieuwe Haven in Den Helder tijdens de Marinedagen.
        Een woordvoerster van de marine is tevreden met de opkomst. De laatste keer dat de Marinedagen werden gehouden was in 2017. Toen trok het evenement zo'n 350.000 mensen. "Die bezoekersaantallen zijn alleen niet met elkaar te vergelijken. In 2017 werd Sail gehouden in Den Helder, waardoor veel meer publiek langskwam", aldus de woordvoerster.

Thema dit jaar was 'Workforce of the future', waarmee de marine de nadruk op nieuwe technologische investeringen wil leggen, zoals de komst van nieuwe schepen en mijnenjagers. Vanwege de oorlog in Oekraïne was het evenement dit jaar versoberd. Zo hingen er geen vlaggen uit bij de schepen en waren er ook geen muzikale festiviteiten.

Bron: Dagblad van het Noorden.

Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Bedankt Jan voor het delen van de foto´s.
          Ik kon deze keer niet en heb nu toch een inkijkje van de marinedagen gehad.
          Mooi ook om te zien dat de haven ¨gevuld¨ is.

Reactie

hallo was smorgens al vroeg toen was het nog rustig de marinedagen waren een beetje sober van opset i.v.m. wat er in de wereld speelt

Reactie

Ik vind het juist fijn om op rustige momenten daar te lopen en de schepen van dichtbij (en aan boord) te bewonderen.
              Met ¨gevuld¨ bedoelde ik dat er veel schepen lagen.
              Dat er weer een vlootmacht in de haven ligt vind ik mooi om te zien.

Reactie

Working...
              X