Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restauratie 'Peking' afgesloten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Restauratie 'Peking' afgesloten



    Bravo Zulu voor deze lui, schiiterend en snel gedaan. What a beauty!
    Pim van Wijngaarden

  • #2
    Petje af voor de restaurateurs, wilde er wat meer over weten, zodoede wat opgezocht bij "Scheepspost".

    De viermast bark Peking werd sinds medio 2017 gerestaureerd op de Peters werf in Wewelsfleth. Het schip lag jaren als museumschip in ‘South Street Seaport’ te New York en kwam terug naar Hamburg. Het was een schip van de beroemde Flying P-line van rederij Laiesz uit Hamburg, en Hamburg gaat het als museumschip tentoon stellen.
    De Peking werd in 1911 in Hamburg gebouwd voor het transport van Chileens nitraat tussen Chili en Europa. Tot 1932 voer het voor de Flying P-Line van rederij F. Laissez. Daarna werd het een stilliggend logies- en trainingsschip, o.a. voor de Engelse marine. In 1974 kwam het schip naar New York en was het te bezichtigen in het South Street Seaport Museum. Het schip kreeg hier onvoldoende aandacht en ging hard achteruit. In 2015 kon de Stichting Hamburg Maritiem het schip voor € 100,- overnemen. Maar eerst moest er voor 1 miljoen dollar worden geïnvesteerd om het schip op een dokschip naar Europa te vervoeren. De Duitse Bondsdag maakte dit mogelijk door 26 miljoen euro beschikbaar te stellen. De kosten lijken op dit moment rond de 42 miljoen euro uit te komen.



    Peking in Dock ship voor vervoer naar Europa.

    vervoer peking.jpg

    Last edited by ThePimster; 16th May 2020, 23:42. Reden: embedded youtube video
    Vriendelijke groet, Hans.

    "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

    Reactie

    Working...
    X