Mededeling

Collapse
No announcement yet.

French Destroyer Maillé-Brézé (D-627)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • French Destroyer Maillé-Brézé (D-627)

    Net zoals in dit topic ben ik ook hier weer op zoek naar wat basic gegevens die toch niet erg makkelijk te vinden zijn.

    Ditmaal de Franse destroyer Maillé-Brézé (D627). Heb een indienststelling datum gevonden van 4 Mei 1957, maar zou nog graag minimaal volgende data in m'n database plaatsen:

    kiellegging
    tewaterlating
    uitidienststelling

    Thanks!

    maille-breze-meretmarinecom.jpg
    Pim van Wijngaarden

  • #2
    Klikken maar ....!

    http://www.maritimequest.com/warship..._d627_data.htm


    André
    Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen

    Reactie


    • #3
      Destroyer Maillé-Brézé (D-627)

      Hier nog de (technische) gegevens.

      Name: Maillé-Brézé
      Namesake: Jean Armand de Maillé-Brézé
      Laid down: February 1951
      Launched: October 1953
      Commissioned: 4 May 1957
      Decommissioned: 1988
      Fate: Museum ship
      General characteristics
      Class and type: T 47-class destroyer
      Displacement:

      2,750 tons standard
      3,740 tons full load

      Length: 128.6 m (422 ft)
      Beam: 12.7 m (42 ft)
      Draught: 5.4 m (18 ft)
      Installed power: 63,000 shp (47,000 kW)
      Propulsion:

      4 diesel boilers
      2 shafts
      Geared steam turbines

      Speed: 34 kn (63 km/h)
      Range: 5,000 nmi (9,300 km) at 18 kn (33 km/h)
      Complement: 347
      Armament:

      6 × 127-mm (5-inch) guns (3 twin turrets)
      6 × 57-mm (2.2-inch) guns (3 twin turrets)
      4 × 20-mm (0.79-inch) guns (4 × 1)
      12 × 550-mm (22-inch) torpedo tubes (4 × 3)

      Maille-Braize-08.jpg
      Nantes-le_Maillé-Brézé.JPG
      Maille-Braize-10.jpg
      Last edited by j.sprong; 29th March 2016, 11:15.
      Vriendelijke groet, Hans.

      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

      Reactie


      • #4
        Een aanvulling op bovenstaande specs.

        De bewapening, als vermeld, is in de originele configuratie dus als gebouwd.

        In de periode 1968–1970 zijn een aantal schepen uit deze klasse omgebouwd tot
        'anti-submarine destroyers' waardoor de bewapening drastisch gewijzigd werd naar
        de op de foto zichtbare configuratie. ( zie lijstje hieronder)....


        Armament

        2 × 100 mm guns
        1 × anti-submarine mortar
        1 × Malafon anti-submarine missile launcher
        2 × 20 mm guns
        Groetjes uit Zeeland,

        Willem Cool

        Reactie


        • #5
          maile breze01.jpg
          Huidige configuratie als ASW Destroyer

          maile breze02.jpg
          Originele uitvoering in 1957/58
          Groetjes uit Zeeland,

          Willem Cool

          Reactie


          • #6
            Aanvulling op de aanvulling ....

            Vergeet ook niet de gigantische VDS (Variabele Diepte Sonar) op de derrière van het schip ....


            herve.toudic.free.frmaillebrezemusee.jpg
            Foto:http://herve.toudic.free.fr/maillebr...B_musee_1.html


            Oranje pijl = Malafon anti-submarine missile launcher
            Blauwe pijl = VDS

            André
            Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen

            Reactie


            • #7
              arwanda1465 schreef Bekijk Berichten
              Aanvulling op de aanvulling ....

              Vergeet ook niet de gigantische VDS (Variabele Diepte Sonar) op de derrière van het schip ....

              André




              Maille-Braize-14.jpg 800px-Quai-de-la-fosse.JPG blason01.jpg
              Last edited by Willem Cool; 29th March 2016, 13:48. Reden: youtube link aangepast - Willem Cool - 2016-03-29
              Vriendelijke groet, Hans.

              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

              Reactie


              • #8
                Poste de commandement du Maillé-Brézé à Nantes.

                800px-Nantes_Maillé-Brézé_poste_cde.JPG
                Vriendelijke groet, Hans.

                "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                Reactie


                • #9
                  Wow, dat gaat lekker, dank mannen!

                  Nu nog een datum uitdienststelling!

                  Overigens krijg ik geen antwoord op mijn mailtjes aan haar website
                  Pim van Wijngaarden

                  Reactie


                  • #10
                    ThePimster schreef Bekijk Berichten
                    Wow, dat gaat lekker, dank mannen!

                    Nu nog een datum uitdienststelling!

                    Overigens krijg ik geen antwoord op mijn mailtjes aan haar website
                    Ik heb staan: 1 april 1988. Ik hoop, dat het geen 1-aprilgrap is...

                    Reactie


                    • #11
                      Destroyer Maillé-Brézé (D-627)

                      Als het geen April-grap is zou dit de datum van uitdienststelling moeten zijn:

                      Bron: Escorteur d'escadre Maillé Brézé - Net-Marine.

                      D627: Maillé-Brézé DCAN Lorient 09/10/1953, 02/07/1955, 04/05/1957, 01/04/1988, Musée naval à Nantes.

                      Ik zie dat H@ns het ook gevonden heeft

                      Les commandants du Maillé Brézé:

                      Capitaine de vaisseau Mine 14 janvier 1956
                      Capitaine de frégate Maudhuit 11 août 1956
                      Capitaine de frégate Foillard 31 août 1957
                      Capitaine de frégate Gueirard 1 septembre1958
                      Capitaine de frégate Claverie 12 septembre 1959
                      Capitaine de frégate Laure 12 septembre 1960
                      Capitaine de frégate Pomier-Layrargues 21 octobre 1961
                      Capitaine de frégate Chossat de Montburon 18 octobre 1962
                      Capitaine de frégate Maler 1 octobre 1963
                      Capitaine de frégate Giret 26 octobre 1964
                      Capitaine de frégate Labbens 8 novembre 1965
                      Capitaine de frégate Périer 3 mars 1968
                      Capitaine de frégate Fagès 28 août 1969

                      Capitaine de vaisseau Chevalier 12 août 1970
                      Capitaine de vaisseau Lacoste 27 août 1971
                      Capitaine de vaisseau Théoleyre 17 août 1972
                      Capitaine de frégate Granier 12 novembre 1974
                      Capitaine de frégate Méchet 16 avril 1976
                      Capitaine de frégate Faivre 2 septembre 1977
                      Capitaine de frégate Pierre 23 mars 1979
                      Capitaine de frégate Ferri 8 septembre 1980
                      Capitaine de frégate Jeanjean 8 avril 1982
                      Capitaine de frégate Bariller 16 septembre 1983
                      Capitaine de frégate Naquet-Radiguet 15 mars 1985
                      Capitaine de frégate Denavit 28 août 1986
                      Vriendelijke groet, Hans.

                      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                      Reactie


                      • #12
                        ThePimster schreef Bekijk Berichten

                        Overigens krijg ik geen antwoord op mijn mailtjes aan haar website
                        Als het niet linksom kan, dan misschien rechtsom Pim.

                        Phone number: 33 9 79 18 33 51

                        E-mail adress: maillebreze@orange.fr

                        Mail adress: Musée Maillé-Brézé Quai de la fosse 44000 Nantes, France.
                        Vriendelijke groet, Hans.

                        "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                        Reactie


                        • #13
                          Geweldig, ik heb wat ik nodig heb, zelfs de naam en rang van de cdt bij indienststelling! Database aangepast, ik kan weer posten wanneer nodig!



                          Bellen zal ik ze maar niet, snap geen moer van die taal, en Engels praten verrotten die Fransen
                          Pim van Wijngaarden

                          Reactie


                          • #14
                            ThePimster schreef Bekijk Berichten

                            Bellen zal ik ze maar niet, snap geen moer van die taal, en Engels praten verrotten die Fransen
                            Ik ken wel Frans, maar Frans kent mij niet.
                            Vriendelijke groet, Hans.

                            "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                            Reactie


                            • #15
                              Letter from the president. / History.

                              Letter from the president.

                              Since 1988, the Maillé-Brézé is located in the port of Nantes. Over the years, it has become one of the major monuments of our maritime heritage. Listed as historical monument in 1991, it ensures the memory of shipbuilding and naval traditions in Nantes.

                              It is active in cultural life through its wide opening to the public, its exhibitions, its support to other associations. This has been made possible thanks to the action of the members of our association, “Nantes Marine Tradition”.

                              Our association offers its members the possibility to achieve the restoration and maintenance of the ship. They can chip the rust, repaint but also propose ideas to improve the welcoming of our visitors. Some of us are also encouraged to become guide or to ensure the reception.

                              If you also want to participate to an original activity, please join us.

                              Hope to see you there soon.

                              History.

                              maillebreze1-150x150.jpg

                              The destroyer « Maillé-Brézé » is named after Jean Armand de Maillé, Marquis de Brézé, Duc de Fronsac, who lived from 1618 to 1646. He is the son of a Marshal of France and the nephew of Cardinal de Richelieu. He was born in Saumur, which is the sponsor city of the Maillé-Brézé.

                              Jeans Armand de Maillé, was Colonel to 15 years old, General of the Galleys to 20 and Grand Admiral to 24. He participated in eight campaigns of war at sea and was killed at the age of 27 at the naval battle of Orbitello. He carried the offensive spirit to such a degree that his death left the French Navy disoriented for a while.

                              Two warships have already been called “Maillé-Brézé”. One during the seventeenth century and the second, a 2400 tons destroyer, built in 1930 was accidentally destroyed in 1940.

                              The Maillé-Brézé is part of a series of 18 destroyers built after WW2. He was called active service on March 4, 1957. During its ten first years of service, it had an important activity in the Atlantic Ocean and Mediterranean Sea. From 1967 to 1968, it was sent to Lorient to be transformed into an anti-submarine warfare ship. On April 3, 1968, he was assigned to Brest to be part of the Escadre de l’Atlantique.

                              Disarmed, the building is handed over to the association “Nantes Marine Tradition”. It is towed to Nantes in 1988 where it became the first French naval museum of this magnitude.

                              President of Nantes Marine Tradition.

                              offici1615.jpg
                              Emile Robert MINE
                              (1906 - 1956) De 1e Commandant.

                              offici805.gif
                              le commandant MINE n’assistera pas à l’entrée en service actif du MBZ.

                              A 50 ans il décède à l’Hôpital Maritime de Lorient le 6 juillet 1956 des suites d’une embolie pulmonaire (Accident survenu à bord du bâtiment).

                              Vertaling: Op 50 jarige leeftijd, stierf hij in het Lorient Maritime Hospital 6 juli 1956 na een longembolie (Ongeval op het schip).
                              Last edited by j.sprong; 30th March 2016, 09:48.
                              Vriendelijke groet, Hans.

                              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                              Reactie

                              Working...
                              X