Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuid-Koreaanse Everett F. Larson

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zuid-Koreaanse Everett F. Larson

Voor Pim, en succes met zoeken !1280px-DD916_Jeonbuk_1.jpg

Dank Battlewagon!

Echter over haar service als ROKS Jeon Buk (DD-916) is bijzonder weinig te vinden.

Nog belangrijker, een website, facebook pagina of email adres van het museum kan ik al helemaal niet vinden.

Maar er zitten hier bijzondere speurneuzen op het forum, dus we komen er vast wel!
    Pim van Wijngaarden

Reactie

ThePimster schreef Bekijk Berichten
      Dank Battlewagon!

Echter over haar service als ROKS Jeon Buk (DD-916) is bijzonder weinig te vinden.

Nog belangrijker, een website, facebook pagina of email adres van het museum kan ik al helemaal niet vinden.

Maar er zitten hier bijzondere speurneuzen op het forum, dus we komen er vast wel!
      Pim,

Zeer weinig, tot geen, contactgegevens te vinden over het Tongil Park (Unification Park)

Het enige waar je een vraag zou kunnen stellen over eventuele contactgegevens is op onderstaande website

in de rubriek (rechts) "Ask a question"

http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...o.html#REVIEWS

Misschien kun je daar het antwoord krijgen waarnaar je op zoek bent.

Succes, André
      Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen

Reactie

Dank André, tip uitgevoerd!
        Pim van Wijngaarden

Reactie

unificationpark

Hoi Pim, gisteren nog een paar uurtjes besteedt om meer te weten te komen, maar ook ik kwam niet veel verder dan Unification Park, en op een paar mooie foto's na, niet veel meer te vinden. Ook op Google Earth nog wezen kijken, het schip moet daar in de buurt liggen met een paviljoen aan de oostkust leek me wel aardig om vanuit de lucht te bekijken, maar is zoeken. Misschien zijn de Koreanen gewoon niet zo vrijgevig met informatie over marineschepen zoals wij. Blijf zoeken ! Groet Jan.

Reactie

Dank Battlewagon, heb ondertussen verschillende emails uitstaan, maar tot nu toe alles zonder resultaat Oh well.....
            Pim van Wijngaarden

Reactie

Everett F. Larson

Capt. Lee Smith of the USS Everett F. Larson.

larsonishome.jpg
              Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

jeonbuk

Hoi Pim, heb toch nog eens gekeken op Google Earth, en vond de Jeonbuk aan de kust, en niet ver daar vandaan ligt een ander museumschip, een Japanse onderzeeboot die daar gestrand was. Hoort bij het Unificationpark, maar is daar best een eind vandaan ! Groet Janjeonbuk beach.jpg

Reactie

Onderstaande zegt niet veel over haar service als ROKS Jeon Buk (DD-916) , maar wilde de "decommissioning and transfer of the USS Everett F. Larson and Commissioning of the ROKS Jeon Buk (30 Okt 1972)", niet onthouden.

Newspaper Announcement of
                  USS Larson's Decommissioning

5.jpg

Decommission Booklet Cover

1.jpg

Decommissioning Booklet

2.jpg3.jpg4.jpg

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Dank Battlewagon, heb ondertussen verschillende emails uitstaan, maar tot nu toe alles zonder resultaat Oh well.....
                    Goede morgen Pim,

Ik weet niet of je hier nog mee bezig bent, maar ik ben via -via, nu bij een zekere mijnheer Masesca uitgekomen, die de "ship historian" zou zijn, en ik hoop dan meer te weten, over de periode als "ROKS Jeon Buk".

Keep you informed

Reactie

Uit "Janes Fighting Ships 1987-1988"....

img368.jpg
                      Groetjes uit Zeeland,

Willem Cool

Reactie

Heren allemaal hartelijk dank!! Geweldig wat een inspanningen, super.

Uiteindelijk gaat het in deze allemaal om mijn andere hobby, namelijk:

http://museumships.us/ en
                        https://www.facebook.com/museumships

Ben in Oktober 2014 begonnen met de bouw van de website en de facebook page bestaat nu een jaar.

Nu dat ik vrijwel gereed ben met alle US museumschepen, ben ik dus gaan uitbreiden naar internationale museumschepen, meestal op aanbeveling van een site bezoeker of facebook page "Liker"

Maar voor een dedicated pagina op de website is het minimum toch wel een stukje tekst (liefst in het Engels), en een adres. Uiteraard zijn in deze tijd een website en facebook page bijna verplicht, maar daar denken veel vooral Aziatische landen anders over.

Eerste door mij toegevoegde internationale museum schip was Hr.Ms. Tonijn.
                        Ondertussen staan er 16 internationale schepen op met als laatste het Duitse museumschip Cap San Diego

Voor de facebook page heb ik ondertussen een database met bijna 600 (and growing) historische feiten die ik dagelijks post, met voornamelijk data zoals kiellegging, tewaterlating, indienststelling (met rang/naam eerste CO), uitdienststelling en aanvang dienst als museumschip,

Zo heb ik bijvoorbeeld van Mario van Parijs ook data gekregen voor de onlangs toegevoegde Castor, maar meer precieze data is welkom, daar ik op dag post en alleen een jaartal dus niet voldoende is.

Zo gaf Battlewagon me dus een idee om de ROKS Jeon Buk toe te voegen gezien zijn foto van haar in Kerst en nieuwjaarswensen.

Thanks for the help.

Mocht de moderator vinden dat deze post thuishoort onder reclame voor een andere site, veeg hem dan maar de vuilnisbak in.

Happy New Year all!!
                        Pim van Wijngaarden

Reactie

Een hele goede middag Pim, en alle overige Dutch-Fleeters !!
                          (Nogmaals), maar dan nu in 2016, de allerbeste wensen voor iedereen, en alle goeds voor het nieuwe jaar.

Pim, via Mr. Colson, ben ik bij Mr. Maresca terecht gekomen, DE ship-historian, en dit was vanmorgen, nieuwjaarsdag, zijn antwoord. (vooraf gegaan door een gedeelte uit mijn mail naar hem).

Dear Mr. Colson.

I got your mail-adres from Mr. Fred Willshaw, with my question below.

There is a lot to find about the ship with the name "USS Evert F. Larson" (DDR-830), but not in the time after when she was in service as ROKS "Jeong Buk" (DD-916) for the Korea Navy.
                          Please do you have info about the ship during that time after 30 Oktober 1972, and before she became a museum ship.

Kind regards and thanks in advance.

J. Sprong.

I received your inquiry today from Mr. Colson.

I know almost nothing about the history of our ship after it was turned over to the South Koreans but I will see what I can learn.

I can tell you that it was not turned over to them until it had been completely overhauled in the shipyard. The last Executive Officer of the Larson, James Klauser, was assigned as a liason to the Korean crew to assist them with anything they needed. To his surprise, they proceeded to disassemble every boiler, every piece of machinery and then put it back together. He was a witness to the fact that on their first full power run the got more speed out of her by several knots than we had achieved in many years, if ever !.

At one time there was a small book available on the Jeong Buk through Amazon.com ( in English) but I'm not sure what it covered and the price was too much for me. I got the impression that it covered only technical details.

Gene Maresca

Reactie

Hans schreef:
                            Pim, via Mr. Colson, ben ik bij Mr. Maresca terecht gekomen, DE ship-historian, en dit was vanmorgen, nieuwjaarsdag, zijn antwoord. (vooraf gegaan door een gedeelte uit mijn mail naar hem).
                            Dank voor deze info! Leuke en interessante facts. Gene Maresca blijkt een gepensioneerd USN overste te zijn.

We komen er wel!
                            Pim van Wijngaarden

Reactie

Working...
                            X