Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USS Cod 'Naval legend'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USS Cod 'Naval legend'

Paar leuke youtubes mbt USS Cod, inclusief een kort stukje over de O19 beginnend op 13:15 van Part 2:

Pim van Wijngaarden

Mooie filmpjes Pim, indrukwekkend ook.
    Wat een techniek aan boord, er is werkelijk geen dmĀ² onbenut.

Dank voor het plaatsen
    Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Hear, hear

Reactie

ThePimster schreef Bekijk Berichten
        Paar leuke youtubes mbt USS Cod, inclusief een kort stukje over de O19 beginnend op 13:15 van Part 2:
        In dit filmpje wordt aangegeven, wanneer Hr Ms O19 ter sprake komt, dat de "Dutch Navy" een kleine maar zeer effectieve onderzeedienst had.

Ik weet dat de Amerikaanse Admiraal C.A.Lockwood, commandant Onderzeedienst in de Pacific na de redding van de crew Hr Ms O19 door USS Cod gezegd moet hebben:

"Of the Netherlands submarines, we saw a great deal in Australia and the Philipines. Their crews were dy and determined and their submarines, while smaller than ours and not so well equipped for habitability and comfort, were thoroughly effective. They handled their boats with great skill and need take off their hats to no one with respect to daring in making their attacks. My observations of their capabilities and their performance in the South- West Pacific merely confirmed my former high regard for their hardihood and fighting qualities. Where there's a tough job to be done, I am ready at any time to team up with a Dutchman"

Dit betekend zoveel als:
        "Wij hebben veel gezien van de Nederlandse onderzeeboten in Australie en de Philipijnen. Hun bemanningen waren gehard en vastbesloten en alhoewel hun onderzeeboten kleiner waren dan de onze, met veel minder leefruimte en comfort, waren zij toch zeer doeltreffend.
        Zij hanteerden hun boot met veel kennis en hoefden voor niemand hun hoed af te nemen wat betreft hun moed als zij in de aanval gingen. Mijn waarnemingen van hun vermogen en hun uitvoering in de Zuid-West Pacific, bevestigde slechts mijn eerder hoog respect voor hun hardheid en gevechts kwaliteiten. Als er een moeilijke zaak geklaard moet worden, ben ik bereid, op elk ogenblik in teamverband samen te werken met een Hollander."

Waarvan acte
        Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Working...
        X