Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Museumschip USS Midway

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Museumschip USS Midway

Woensdag 6 Augustus kreeg ik de keuze tussen de San Diego Zoo (ook heel erg mooi!) of een bezoek aan de USS Midway. Na een splitsecond te hebben nagedacht was ik dus een uur later a/b van de CV41

IMG_2481.JPG

De ingang van het museum is over SB, waar je het hangaardeck binnenloopt. Naast de ingang hangt de scheepsbel. Hij zal daar orgineel vast niet gehangen hebben, maar het oogt leuk.

IMG_2482.JPG

Na het ophalen van de "self-guided audio tour" equipment kom je al gouw uit in het "kabelgat" waarin ook de gigantische ankerkettingen en ankerspils zijn te vinden.

IMG_2484.JPG
    SB Ankerspil

IMG_2485.JPG
    BB Ankerspil

IMG_2494.JPG
    De anker "telegraaf"
    Pim van Wijngaarden

Continued met een foto van de VFA-151 "Ready Room":

IMG_2502.JPG

De TC:

IMG_2508.JPG

Een panorama shot van het "Throttle Board" in Engine Room 3, en de door het deck zichtbare schroefas van Engine Room 2:

IMG_2510.JPG

IMG_2511.JPG

IMG_2512.JPG

Eén van de elevators wordt gebruikt als zitje, met uitzicht op San Diego Harbor en langs de romp:

IMG_2514.JPG

IMG_2517.JPG

Een overzicht van het "Fantail" cafe, waar je gewoon lekker kan happen en een biertje kan drinken:

IMG_2520.JPG

IMG_2578.JPG
    Pim van Wijngaarden

Reactie

Spreekt voor zich:

IMG_2489.JPG

Op het flightdeck worden continue restauraties uitgevoerd door volunteers:

IMG_2524.JPG

Een paar flightdeck shots:

IMG_2526.JPG

IMG_2528.JPG

IMG_2529.JPG

IMG_2534.JPG

Panorama met San Diego skyline:

IMG_2542.JPG

Het eiland:

IMG_2547.JPG
      Pim van Wijngaarden

Reactie

We hebben het al een eerder gehad over de bridle catcher. Hier de bridle catchers van de Midway en een uitleg:

IMG_2532.JPG

IMG_2533.JPG

IMG_2537.JPG

Het eiland van achteren:

IMG_2557.JPG

Het "erkertje" van de "Air Boss", en zijn uitzicht over het flightdeck in een panorama shot:

IMG_2558.JPG

IMG_2560.JPG

Vanuit zijn stulpje ook gelijk een mooi uitzicht op de USS Carl Vinson, CVN-70, aan de overkant van de haven:

IMG_2561.JPG

De brug met telegraaf, helmposition en uitzicht op Coronado en Point Loma:

IMG_2568.JPG

IMG_2562.JPG

IMG_2563.JPG
        Pim van Wijngaarden

Reactie

Iedereen moest natuurlijk op de foto met de "Shooter" inclusief dochter Helen:

IMG_2575.JPG

Panorama shot van SB zijde, vanaf de pier:

IMG_2580.JPG

De Fantail gezien vanaf de wal:

IMG_2589.JPG

Bakboord gezien vanaf de volgende pier:

IMG_2591.JPG

IMG_2592.JPG

IMG_2593.JPG

IMG_2596.JPG

IMG_2598.JPG

Meer info? Zie: http://www.midway.org/
          Pim van Wijngaarden

Reactie

stinkend jaloers !!!!

Hoi Pim,

Je begrijpt natuurlijk wel dat wij hier bij het Forum langzaam aan groen en geel gaan zien van jaloezie na het bekijken
            van je foto's....

Eerst al je bezoek aan de prachtige "Iowa" en dan kom je nu hier weer mee op de proppen..
            Het wordt ons hier allemaal een beetje te veel.
            Wij moeten ons behelpen met de Crijnssen, Tonijn, Schorpioen, Buffel en wat kleiner grut en meneer loopt gewoon in
            een week tijd te paraderen op 2 van de mooiste en grootste oorlogsschepen ooit gebouwd.

Bedankt voor het delen van deze geweldige ervaring met ons Pim !!!!
            Groetjes uit Zeeland,

Willem Cool

Reactie

Hahaha, ja museumschepen doen ze hier goed Willem! Maar jullie hebben bitterballen, kroketten, frikandellen etc. Die worden hier maar ééns per jaar ingevlogen, maar goed je kunt niet alles hebben.

Ik moet zeggen dat van alle museumschepen die ik tot nu toe heb bezocht hier in de US, de Midway met hoofd en schouders boven de rest uitsteekt. Het schip leek erg netjes onderhouden. De exhibits en displays zijn mooi, informatief en overzichtelijk gemaakt.
              Ze hebben ook geen gebrek aan volunteers, van schoonmakers en zeuntjes t/m de "docents". Deze docents zijn vaak ex. opvarenden van de Midway en geven uitleg aan het publiek, zo waren daar F4 Phantom en helicopter piloten, catapult guys, een "air-boss" , CAG, engineers etc., veelal mannen die betrokken waren bij operatie Desert Storm.

Ook de geweldig opgezette gift-shop en fantail cafe werken hand in hand met een succesvolle operatie. San Diego heeft verder op de naastgelegen pier een heel park aangelegd als "tribute" aan veterans (Hier is dat gelukkig eenieder die gediend heeft)

Als toegift nog even een foto van beide schepen die ik vorige week bezocht. Genomen tijden een RAS in the Persian Gulf in 1987:

USS_Iowa_(BB-61)_alongside_USS_Midway_(CV-41)_in_1987.JPEG.jpeg

En ditmaal voegde ik 2 challenge coins toe aan de verzameling:

2014-08-12 12.08.06.jpg 2014-08-12 12.09.34.jpg

2014-08-12 12.06.27.jpg2014-08-12 12.13.39.jpg
              Pim van Wijngaarden

Reactie

USS Midway

Prachtige foto reportage. Hiervoor mijn dank.
                Ik sta nog steeds verbaasd over het feit, dat er zoveel ex-USN schepen en vliegtuigen bewaard zijn gebleven voor het nageslacht.
                Zo te zien, ook nog in een uitstekende conditie.
                Mooi dat het in de VS allemaal mogelijk is.

MvG
                R81
                Dirk

Reactie

Operationele conditie

Is het juist dat Amerikaanse schepen (en wellicht ook ander militair materieel) in operationele conditie worden gehouden om bij een nieuw conflict weer ingezet te worden?

Reactie

Ik heb dat vaker gehoord en gelezen. Zo staat er bijvoorbeeld op een site m.b.t de USS Wisconsin:

Since her arrival at the Hampton Roads Naval Museum in December of 2000, the USS Wisconsin, which is 887 feet long, has been a popular attraction. The museum and the USS Wisconsin are operated by the United States Navy. Visitors can visit the ship, which does not charge an admission fee, but the interior portions of the ship are not available for viewing.
                    The reason that large portions of the ship cannot be viewed is that, even though the ship is now a museum, the National Defense Authorization Act of 2006 states that if needed, the USS Wisconsin can be returned to active duty at any time. To ensure that it is ready should the need arise, Congress has ordered the following:
                    Wisconsin must not be altered in any way that would impair her military utility;
                    The battleship must be preserved in her present condition through the continued use of cathodic protection, dehumidification systems, and any other preservation methods as needed;
                    Spare parts and unique equipment such as the 16-inch (406mm) gun barrels and projectiles be preserved in adequate numbers to support Wisconsin, if reactivated;
                    The Navy must prepare plans for the rapid reactivation of Wisconsin should she be returned to the Navy in the event of a national emergency.

Als ik zo de vrijwilligers moet geloven is dat een fabeltje. Als je het achterstallig onderhoud ziet, kan ik me ook niet voorstellen dat ze nog ooit zullen varen als "Men of War". Waar haal je overigen het personeel vandaan dat met de voorstuwing en geschut overweg kan?

Een "outdated" maar interessant artikel kan je hier lezen.

Een meer "trustworthy" en officieel stuk kan je hier lezen
                    Laatstgenoemde pagina vermeld o.a.:
                    Because title and ownership of the vessel is accepted by the Donee, the Navy is no longer the owner of donated ships. The statutory requirement of 10 U.S.C. 7306 that donated vessels be maintained in a condition satisfactory to the Secretary of the Navy pertains to the use of the vessel in a manner that does not disrespect the veterans that served on these ships or the proud traditions and heritage of the U.S. Navy. Donation transfer contracts between the Donee and the Navy also require the Donee to obtain the Navy's consent to further transfer the vessel or to disposal of the vessel at the end of its useful life as a museum/memorial. This is necessary because demilitarization of warships by complete destruction, usually by dismantling, is postponed when the vessel is donated for museum/memorial use. The Navy's consent is required to ensure that the Donee properly demilitarizes the ship at the end of its useful life as a museum/memorial.
                    Met andere woorden, nee, het is niet juist dat Amerikaanse schepen in operationele conditie gehouden moeten worden om bij een nieuw conflict weer ingezet te worden.

Pim van Wijngaarden

Reactie

Ik vermoedde al zoiets. Dan voor je uitstekende informatie

Reactie

Recente activiteit ditmaal gestart hoog boven de ex-USS Midway.

13164309_10153525361078344_1857938372198359843_n - kopie.jpg

170329-N-IQ655-092
                        SAN DIEGO (March 29, 2017) Special Operator 1st Class T.J. Amdahl, assigned to the U.S. Navy parachute demonstration team, the Leap Frogs, flies the Star-Spangled Banner during a training demonstration above the USS Midway Museum. The Leap Frogs are based in San Diego and perform aerial parachute demonstrations around the nation in support of Naval Special Warfare and Navy recruiting. (U.S. Navy photo by Jim Woods/Released)

Reactie

Visit Midway Part I May 12 2017

Was er toevallig vorige maand weer eens aan boord, zie hier kort filmpje vanaf het flightdeck

Gezicht op de Midway vanaf Tuna Harbor Park:

IMG_0237.jpg

De USS Carl Vinson (CVN-70) kwam toevallig ook net binnen:

IMG_0345.jpg

Ik werd netjes welkom geheten:

IMG_0350.jpg

Kijkje vanaf een van de elevators op Tuna Harbor Park en de ondertussen afgemeerde Carl Vinson:

IMG_0363.jpg

De welbekende "shooter":

IMG_0355.jpg
                          Pim van Wijngaarden

Reactie

Visit Midway Part II May 12 2017

Stukje van het 'grondtakel' en het manoevreerbord van de # 3 machinekamer:

IMG_0364.jpg IMG_0365.jpg

Biertje in het waaigat "fantail cafe" en de plaque die ik in de boeg tegenkwam:

IMG_0377.jpg IMG_0381.jpg

Kijkje in de recentelijk gerenoveerde CIC:

IMG_0386.jpg IMG_0389.jpg

Paar dagen later nog wat foto's gemaakt vanaf de varende museum pilot boat 'Pilot' van het San Diego Maritime Museum:

IMG_0717.jpg IMG_0719.jpg

IMG_0720.jpg IMG_0722.jpg

IMG_0731.jpg
                            Pim van Wijngaarden

Reactie

Museumschip uss midway

goedemiddag, ik heb met veel belanstelling naar de mooie foto's van uss midway gekeken, maar heb toch een vraag.
                              op het eiland van het schip (en niet alleen dit schip maar op velen anderen schepen - brugopbouw) zie letters staan. in dit geval E EEDCW in verschillende kleuren.
                              wat is daar de betekenis van.
                              geeft dat een bepaalde af geoefendheid aan.
                              ik hoop dat er iemand mij dat kan uitleggen.
                              ik wens u verder een prettige zondag verder.

P.R. van Winsen

Reactie

Working...
                              X