Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van Straelenklasse model

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• van Straelenklasse model

Afgelopen week een mooi model op de kop weten te tikken van de Houtepen. Alhoewel er een aantal kleine foutjes in zitten blijft het een mooi model. De afmetingen zijn 1 mtr lang 20 cm breed en 66 cm hoog. Het schip kan varen en beschikt over een werkend (rond draaiend) radar en verlichting. Probeer komende week een zender en ontvanger te plaatsen, dan kunnen we eerst eens kijken of we nog wat moeten ballasten ivm een andere accu die ik heb geplaatst. zal dan nog wel wat betere foto's plaatsen.

gr Ed
    --
    Click image for larger version

Name:	DSC_2787 (Small).JPG
Views:	1
Size:	37,0 KB
ID:	302298

Name:	DSC_2789 (Small).JPG
Size:	40,5 KB
ID:	302299

Name:	DSC_2791 (Small).JPG
Size:	33,1 KB
ID:	302300

Re: van Straelenklasse model

Dit is sterck werck Ed! Die navigatieverlichting is ook wel erg aantrekkelijk! Maar wat voor foutjes zitten erin? Ik kan ze op de foto's niet zo gauw vinden..........

Reactie

Tom,

Op het achterdek zitten aan bb 2 luiken, deze moeten aan sb staan 1 voor de stuur mk en de ander is dacht ik een nooduitgang voor het manschappen verblijf. aan sb kant zitten we bolders en aan bb zitten deze niet. (weet zeker dat dit wel zo is op het origineel ), verder is de mk koekoek net voor de opbouw gestopt. op de echte schepen loopt deze door naar de opbouw toe. het mk luik van de mk achter zit net uit het midden. zo zijn er nog eem paar schoonheids foutjes te vinden. zal bij de eerst volgende proefvaart wel eens wat mooiere foto's maken. Misschien dat ik ze ga verbeteren maar ik ben bang dat ik meer sloop dat goed doe. en ach, het blijft een mooi model, ik doe het de bouwer niet na. petje af voor die man.

gr Ed

Reactie

Wow, wat een juweeltje Ed.

Volgens het 10e gebod: "Gij zult niet begeren uws naasten KM radio controlled schip", mag het niet, maar ik zeg het toch:

Ik wou dat ie van mij was
        Pim van Wijngaarden

Reactie

Pim,

Dankje. Bij de vorige eigenaar in de gang stond nog veeeeel meer mooi's. Een varend model van: een mso, een mijnenlegger (naam ben ik ff vergeten), de Tydeman, de Buyskens, en de Wolf. De laatste heeft overigens bewegend geschut. Alle modellen zijn met de hand gemaakt dwz het zijn geen bouwdozen. Boven in de gang had hij nog een aantal modellen staan maar daar ben ik helaas niet geweest. Vanmiddag een zender en ontvanger besteld, hopelijk komt deze dinsdag binnen en dan maar eens een proefvaart gaan maken. keep you posted.

gr Ed

Reactie

Vandaag eindelijk de zender en ontvanger binnen gekregen . Vol enthousiasme de ontvanger aangesloten om de servo motoren van de schroeven en roeren. Na wat gepruts met stekkers eindelijk alles werkend. De opbouw er weer op gezet en de div luiken weer terug geplaatst. Eenmaal aangekomen bij de vijvers van het Museon zat er best wel wat aangroei in maar wat zou dat....het model te water gezet want daar kom je toch voor Hierbij bleek de stabiliteit niet helemaal juist te zijn. Het schip weer het water uit gehaald en wat zitten schuiven met de gewichten van de accu's aan boord. Na een keer of 6 werd ik er een beetje flauw van het besloot de lichte slagzij en kop lastigheid maar voor lief te nemen. Na nog geen meter uit de kant gekomen te zijn dacht ik nog laat ik nu niet te ver uit de kant gaan, want je zal net zien dat er vuiligheid in de schroeven komt. nog niet bedacht of daar lag hij met een "black out" een meter of 3 uit de kant . Goede raad is duur dus de die prutvijver in. (voor de zekerheid mijn schoenen aangehouden omdat er wel eens van die lieden zijn die glas die vijver in smijten ) model losgehaald uit de kluwen van een of andere waterplant en weer terug op de wal de schroeven en het roer schoongemaakt. aangezien ik niet weer het water in wou de hele handel ingepakt en met soppende schoenen naar een schonere vijver gegaan om wel een stukje te kunnen varen. Hier wat het waterpeil zo laag dat het schip over de bodem gleed. de lol was er nu echt van af mede door de kou en de soppende schoenen. de hele handel opgepakt en op de achterbank in de auto en naar huis gereden. Thuis nog ff een lappie over het schip heen gehaald zodat hij er weer netjes bij staat.

gr Ed
            --

Name:	DSC_2834 (Small).JPG
Size:	39,1 KB
ID:	222077

Name:	DSC_2835 (Small).JPG
Size:	37,3 KB
ID:	222078

Name:	DSC_2841 (Small).JPG
Size:	48,0 KB
ID:	222079

Reactie

Bij deze nog een aantal close ups.

gr Ed
              --

Name:	DSC_2842 (Small).JPG
Size:	51,5 KB
ID:	222080

Name:	DSC_2843 (Small).JPG
Size:	43,6 KB
ID:	222081

Name:	DSC_2844 (Small).JPG
Size:	55,6 KB
ID:	222082

Name:	DSC_2845 (Small).JPG
Size:	52,1 KB
ID:	222083

Name:	DSC_2846 (Small).JPG
Size:	46,3 KB
ID:	222084

Name:	DSC_2847 (Small).JPG
Size:	65,4 KB
ID:	222085

Reactie

En de laatste.

--

Name:	DSC_2848 (Small).JPG
Size:	64,0 KB
ID:	222086

Name:	DSC_2849 (Small).JPG
Size:	47,8 KB
ID:	222087

Name:	DSC_2850 (Small).JPG
Size:	47,3 KB
ID:	222088

Reactie

zkd spr Ed schreef Bekijk Berichten

Tom,

Op het achterdek zitten aan bb 2 luiken, deze moeten aan sb staan 1 voor de stuur mk en de ander is dacht ik een nooduitgang voor het manschappen verblijf. aan sb kant zitten we bolders en aan bb zitten deze niet. (weet zeker dat dit wel zo is op het origineel ), verder is de mk koekoek net voor de opbouw gestopt. op de echte schepen loopt deze door naar de opbouw toe. het mk luik van de mk achter zit net uit het midden. zo zijn er nog eem paar schoonheids foutjes te vinden. zal bij de eerst volgende proefvaart wel eens wat mooiere foto's maken. Misschien dat ik ze ga verbeteren maar ik ben bang dat ik meer sloop dat goed doe. en ach, het blijft een mooi model, ik doe het de bouwer niet na. petje af voor die man.

gr Ed
                  Dat de mk koekoek aan sb ongeveer 1 mtr voor de opbouw stopt is volgens mij geen fout, daar is ruimte nodig voor het openzwaaien van de deur van het toilet
                  groet, Sieger
                  Goals in the distance are reached better together

Reactie

Working...
                  X