Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/100 voer- en vaartuigen tbv JSS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Click image for larger version

Name:	Leopard2A7-01.jpg
Views:	410
Size:	104,9 KB
ID:	331031

    Dit is de Leopard 2 A6, welke op het voertuigendek komt.
    Er zijn nogal wat verschillen met de voorgaande uitvoeringen. Die zitten qua uiterlijk vooral in de uitbouw van de toren.


    Click image for larger version

Name:	voorbeeldf.jpg
Views:	345
Size:	82,9 KB
ID:	331032

    Het meest in het oog springend zijn de schuine panelen aan de voorzijde en aan beide zijden.


    Click image for larger version

Name:	IMG_1735.jpg
Views:	345
Size:	112,9 KB
ID:	331033

    Mijn tracks steken uit! Dat klopt, Dit komt doordat het losse elementen zijn welke later ook los worden afgegoten.


    Click image for larger version

Name:	IMG_1738.jpg
Views:	343
Size:	90,7 KB
ID:	331034

    Click image for larger version

Name:	IMG_1740.jpg
Views:	346
Size:	95,2 KB
ID:	331035

    Reactie


    • #32
      Weet iemand de correcte afmetingen van de NH-90?

      De website van Defensie beweert dat deze 19.5 meter lang is, terwijl andere websites spreken van 16.5 meter

      Die 3 meter is nogal een verschil...


      Click image for larger version  Name:	D110708GE1040.jpg Views:	0 Size:	69,1 KB ID:	331122

      Reactie


      • #33
        Volgens Wikipedia: Lengte = 19,56 m

        Hoogte (vanaf de grond) = 5,30 m

        Volgens Defensie.nl: Lengte 19.56 m

        Rotordiameter: 16,30 meter

        Vermoedelijk wordt bij andere websites de rotordiameter en lengte per abuis verwisseld. ( 16.30 v.s. 16.50 )

        Aanvulling: De site "Kustwacht Nederland" vermeldt overigens nog: "Breedte, 16.30 meter, inclusief main rotor". en een Lengte van
        19,56 meter.

        Vermoedelijk is hiermee jouw vraag beantwoord Baco.
        Last edited by j.sprong; 22nd August 2021, 14:18.
        Vriendelijke groet, Hans.

        "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

        Reactie


        • #34
          Dus toch!

          Bedankt! Al met al is de NH-90 dus groter dan een Sea King!
          Daar kijk ik wel van op....

          Click image for larger version

Name:	IMG_1815.jpg
Views:	325
Size:	124,6 KB
ID:	331138

          Blij dat ik m'n tekening niet hoef aan te passen!


          Dit is het begin, er worden paspennen gelijmt zodat de heli later in twee delen kan worden afgegoten.
          (Die kleine oranje ringetjes zijn reddingsringen voor KD)




          Reactie


          • #35
            Click image for larger version

Name:	IMG_1809.jpg
Views:	312
Size:	98,3 KB
ID:	331279

            Deze komt naast KD op de grondplaat...
            Nee, het is niet de motorboot van Baco, maar de opzet naar de ESB; Zr.Ms. Hydrograaf.

            De romp wordt traditioneel van hout gemaakt. Met een polyester coating vandaar dat deze gelijktijdig met de moedervorm voor de NH-90 wordt gemaakt.

            Click image for larger version

Name:	IMG_1844.jpg
Views:	278
Size:	132,7 KB
ID:	331280

            -

            Click image for larger version

Name:	IMG_1846.jpg
Views:	275
Size:	121,4 KB
ID:	331281

            De polyester coating is hier net aangebracht.
            Terwijl het ligt te drogen... stijgt de modelbouwer een langzaam op,,,, lekker luchtje!


            Click image for larger version

Name:	IMG_1852.jpg
Views:	276
Size:	100,8 KB
ID:	331282




            Reactie


            • #36
              Eerst even verder met ESB Hydrograaf;

              Click image for larger version  Name:	IMG_1951.jpg Views:	46 Size:	104,1 KB ID:	331388

              Het plan is om deze naast de valreep af te meren.
              Klein model naast KD zou betekenen dat er een behoorlijk hoge voet nodig is.... en dat is geen gezicht.
              Daarom wordt deze in de romp van KD verankerd, zodat het als het ware er naast zweeft.
              Dit betekent dat ook de bedrading anders wordt. Er lag al een voeding in de grondplaat maar deze wordt dus niet gebruikt.
              Nu loop de voeding door het achterste messing buisje.

              Veel gedoe om het camouflage goed te krijgen. Uiteindelijk 3 keer opnieuw gedaan.
              Terwijl de verf moest drogen begonnen met het juk bij de spiegel.


              Click image for larger version  Name:	IMG_1962.jpg Views:	17 Size:	148,1 KB ID:	331389

              Kan misschien beter spreken van jukje want het is niet groot.
              Wel een leuke afwisseling na het geklieder met verf

              Click image for larger version  Name:	IMG_1967.jpg Views:	17 Size:	109,6 KB ID:	331390







              Reactie


              • #37
                Click image for larger version  Name:	IMG_1967.jpg Views:	0 Size:	109,6 KB ID:	331420

                pff... veel gedoe, om verlichting installeren...


                Click image for larger version  Name:	IMG_1962.jpg Views:	0 Size:	148,1 KB ID:	331421Click image for larger version  Name:	IMG_1983.jpg Views:	0 Size:	92,5 KB ID:	331422

                Dit is de basis, een blokje kunststof met LED,
                Hartstikke mooi, maar toen ik deze testte bleek de LED niet wit maar rood licht te geven....
                zo rood dat je bijna zou denken dat men een bijverdienste had... kortom, het moest weer uit elkaar... en dat kost tijd

                Click image for larger version  Name:	IMG_1996.jpg Views:	0 Size:	108,8 KB ID:	331423

                Ja het is goed gekomen. Ook het toplicht van de mast. Deze wordt ook middels kunststof verlicht.

                Click image for larger version  Name:	IMG_2003.jpg Views:	0 Size:	93,7 KB ID:	331424


                Click image for larger version  Name:	IMG_2006.jpg Views:	0 Size:	104,2 KB ID:	331425





                Reactie


                • #38
                  baco;n3314

                  pff... veel gedoe, om verlichting installeren...


                  Dit is de basis, een blokje kunststof met LED,
                  Hartstikke mooi, maar toen ik deze testte bleek de LED niet wit maar rood licht te geven....
                  zo rood dat je bijna zou denken dat men een bijverdienste had... kortom, het moest weer uit elkaar... en dat kost tijd



                  Ja het is goed gekomen. Ook het toplicht van de mast. Deze wordt ook middels kunststof verlicht.

                  [ATTACH=JSON
                  schreef
                  {"data-align":"none","data-size":"full","title":"image_98946.jpg","data-attachmentid":331447}[/ATTACH]


                  Mooi zeg en zeker die foto met het licht aan....
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Reactie


                  • #39
                    Click image for larger version

Name:	IMG_2041.jpg
Views:	227
Size:	94,7 KB
ID:	331605

                    Reactie


                    • #40
                      Click image for larger version

Name:	IMG_2059.jpg
Views:	174
Size:	121,3 KB
ID:	331834

                      Leopard 2 A6

                      Click image for larger version

Name:	IMG_2081.jpg
Views:	173
Size:	137,5 KB
ID:	331835


                      Click image for larger version

Name:	IMG_2082.jpg
Views:	171
Size:	124,9 KB
ID:	331836
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Reactie


                      • #41
                        Click image for larger version  Name:	IMG_2093.jpg Views:	54 Size:	127,1 KB ID:	332023

                        Momenteel druk doende met de Frisc. Er worden drie nieuwe gemaakt, uit de mal die destijds voor JDW is gemaakt.
                        Net als toen, weer de hoeveelheid werk onderschat. Dus uren bezig met allerhande kleine details.
                        Voor KD heb ik slechts één exemplaar nodig. Diegene die graag een 1/100 exemplaar wil overnemen graag een PB sturen.

                        Reactie


                        • #42
                          Click image for larger version  Name:	IMG_2096.jpg Views:	0 Size:	107,6 KB ID:	332198

                          Een Frisc is een bewerkelijk vaartuig om te bouwen. Ondanks dat een deel uit resin bestaat vordert het maar langzaam.

                          Click image for larger version  Name:	IMG_2102.jpg Views:	0 Size:	104,2 KB ID:	332199

                          Click image for larger version  Name:	IMG_2113.jpg Views:	0 Size:	111,3 KB ID:	332200

                          Dit is voor nu de stand van zaken.
                          Er moeten nog details worden toegevoegd, maar het geeft al een aardig beeld.

                          Reactie


                          • #43
                            De NH-90...

                            Click image for larger version  Name:	IMG_1815.jpg Views:	0 Size:	124,6 KB ID:	332993

                            Eingelijk voel ik me altijd wat ongemakkelijk om een helicopter te bouwen.
                            Het is nu eenmaal een andere tak van modelbouw. Heb op internet een tekenening gevonden van een bouwdoos.
                            Deze is omgezet naar 1/100 en geprint op een A4.
                            Daarna begonnen met de bouw. in twee delen, met paspennen in het midden.


                            Click image for larger version  Name:	IMG_1840.jpg Views:	0 Size:	126,6 KB ID:	332994

                            De maritieme versie van de NH-90 is wezenlijk anders dan de land versie,
                            Het verschil zit met name in de neus en de luchtinlaten van de motoren.

                            Click image for larger version  Name:	IMG_2236.jpg Views:	0 Size:	105,4 KB ID:	332995

                            Het plan is 3 Ned. maritieme - en 1 DE landversie.

                            Dit is overigens het resultaat van weken ... lag regelmatig stil, zoals gezegd ben nu eenmaal geen luchtvaart bouwer ...

                            Click image for larger version  Name:	IMG_2243.jpg Views:	0 Size:	117,2 KB ID:	332996

                            Dit is de vorm waarvan de mal is gemaakt.... die maar niet wilde drogen... (toch nog te weinig harder?)
                            Het duurde een week voordat ik 'm uiteindelijk toch voorzichtig heb gelost.

                            Click image for larger version  Name:	IMG_2272.jpg Views:	0 Size:	99,3 KB ID:	332997

                            Vier stuks dus.... 1 had een iets minder mooie staart, daar gaat dus de zaag in...

                            Click image for larger version  Name:	IMG_2278.jpg Views:	0 Size:	130,7 KB ID:	332998

                            Voor het lijmen de beide romphelften geschuurd..... buiten! Wat een een stof explosie iedere keer weer.
                            Beetje miezer regen. dus snel werken met de bandschuurmachine.

                            Click image for larger version  Name:	IMG_2285.jpg Views:	0 Size:	108,1 KB ID:	332999





                            De stand van zaken... In een basiskleur. Alle details moeten nog worden toegevoegd.

                            Zo'n NH-90 weegt 6.400 kg.... weet iemand hoe men deze over het dek verplaatst?
                            Bij Karel Doorman is dat nogal een behoorlijk end tussen hangaar en vliegdek.

                            Reactie


                            • #44
                              Had gisteren iets geplaatst... maar is blijkbaar niet doorgekomen....


                              Het NH-90 gebeuren. Maanden geleden een moedervorm gemaakt, weken geleden in resin gegoten...

                              Click image for larger version

Name:	IMG_2275.jpg
Views:	87
Size:	123,1 KB
ID:	334427

                              Omdat KD deels voor Duitsland vaart wilde ik dat in het model verwerken.
                              Vandaar dat er 4 stuks NH-90 zijn afgegoten. De resin begon aan de datum te komen en het was bijna op. Een 5 exemplaar zat er zeker niet in.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_2706.jpg
Views:	67
Size:	114,1 KB
ID:	334428


                              Drie Nederlandse, waarvan 1 gevouwen exemplaar voor in de hangaar. Twee voor op het helidek, waarvan er 1 kan worden gewisseld (DE of NL)
                              De Duitse is eigenlijk geen maritieme versie, dat is te zien aan de luchtinlaten aan de bovenzijde en de andere bulb op de neus.


                              Click image for larger version

Name:	IMG_2710.jpg
Views:	68
Size:	135,7 KB
ID:	334429

                              Reactie


                              • #45
                                Click image for larger version

Name:	IMG_2718.jpg
Views:	93
Size:	108,1 KB
ID:	334431

                                -

                                Click image for larger version

Name:	IMG_2725.jpg
Views:	67
Size:	80,9 KB
ID:	334432

                                -

                                Click image for larger version

Name:	IMG_2729.jpg
Views:	67
Size:	92,5 KB
ID:	334433

                                Reactie

                                Working...
                                X