Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/100 voer- en vaartuigen tbv JSS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Click image for larger version

Name:	IMG_0119.jpg
Views:	410
Size:	105,7 KB
ID:	327877

    Net voor montage van de wielen.
    De cabine blijft nog even los omdat deze nog wat verbeterd moet worden.
    Maar het geeft al een indruk...

    Click image for larger version

Name:	IMG_0125.jpg
Views:	378
Size:	98,7 KB
ID:	327878

    Reactie


    • #17
      Met een kleurtje;

      Click image for larger version

Name:	IMG_0129.jpg
Views:	384
Size:	56,1 KB
ID:	327895

      Let ook op het verschil; resin / metaal
      Daar waar het messing een mooie scherpe lijn laat zien. laten kunstoffen (ook plastics) het vaak afweten.

      Reactie


      • #18
        Click image for larger version  Name:	tekening.jpg Views:	101 Size:	91,0 KB ID:	327940

        Dat is dus niet groot. zeg maar gerust klein....
        Maar ja, wie het kleine niet eert.....




        Click image for larger version  Name:	IMG_0153.jpg Views:	45 Size:	120,8 KB ID:	327941


        Het is de bedoeling om deze later in resin af te gieten, want ze staan echt overal om Zr.Ms. schepen tegenwoordig..

        Click image for larger version  Name:	IMG_0154.jpg Views:	45 Size:	104,7 KB ID:	327942

        Overigens... alleen grijs.. andere kleuren ben ik nog niet tegengekomen

        Click image for larger version  Name:	IMG_0157.jpg Views:	45 Size:	66,6 KB ID:	327943

        Reactie


        • #19
          Baco, wat een priegel werk.
          Maar petje af voor de precisie die je nastreeft.
          Zonder je nu extra werk te willen bezorgen, neem ik toch maar de vrijheid je iets te vragen:
          Zou het afgieten in resin van deze containers eens kunnen laten zien hoe dat gaat ?
          Je zou mij er een groot plezier mee doen, maar waarschijnlijk meerdere forumleden !
          Alvast mijn dank,
          Loek

          Reactie


          • #20
            Ik zal wat extra foto's maken.
            Moet sowieso binnenkort weer met resin bezig, want ik heb te weinig banden...
            Daarom besloten om eerst 6 stuks Scania WLS gereed te maken, naar behoefte later meer..

            Click image for larger version  Name:	IMG_0242.jpg Views:	19 Size:	125,3 KB ID:	327995

            De eerste zes dus. Hier inmiddels met bullbar en imperial.
            Momenteel druk doende met de spiegels,

            Reactie


            • #21
              Loek Goor schreef Bekijk Berichten
              Zou het afgieten in resin van deze containers eens kunnen laten zien hoe dat gaat ?

              Loek

              Filmpje "zelf onderdelen reproduceren met de Modelbrouwers.nl gietset".

              https://youtu.be/f8bA7SzzjA0

              Bron: Youtube

              Vriendelijke groet, Hans.

              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

              Reactie


              • #22
                baco schreef Bekijk Berichten

                Overigens... alleen grijs.. andere kleuren ben ik nog niet tegengekomen
                Wááááát....geen GFT (groene bak), oud-papier (blauwe bak), plastic/blik/drinkpakken (oranje bak) ???? Of wordt dat aan boord of elders al gerecycled? Of is er sprake van nascheidingen?

                Ik weet het, best ingewikkeld dat hele afval proces.....

                Reactie


                • #23
                  j.sprong schreef Bekijk Berichten


                  Filmpje "zelf onderdelen reproduceren met de Modelbrouwers.nl gietset".

                  https://youtu.be/f8bA7SzzjA0

                  Bron: Youtube
                  Hans, dank voor de tip !

                  Reactie


                  • #24
                    Aan boord van de beide LPDs en JSS is er een Linde.
                    Een soort krachtpatser die met gemak een container kan liften en verplaatsen.
                    Het bijzondere van deze Linde is dat deze bij het schip hoort. .... en natuurlijk de kleur (oranje ipv legergroen)
                    Deze mag natuurlijk niet ontbreken...


                    Click image for larger version  Name:	IMG_0462.jpg Views:	66 Size:	74,1 KB ID:	328551

                    Door z'n rondingen een lastig item...
                    De basis vorm is hout, bekleed met aluminium.


                    Click image for larger version  Name:	IMG_0474.jpg Views:	37 Size:	71,8 KB ID:	328552

                    Reactie


                    • #25
                      Click image for larger version  Name:	IMG_0567.jpg Views:	0 Size:	82,3 KB ID:	328776

                      Het ligt op een hoekje van de tafel... en zo nu en dan gebeurt er wat aan...

                      Blokje hout is bekleed met aluminium.
                      De telefooncel (bestuurderscabine) wordt van messing.

                      Click image for larger version  Name:	IMG_0572.jpg Views:	0 Size:	134,2 KB ID:	328777

                      Reactie


                      • #26
                        Click image for larger version

Name:	IMG_0590.jpg
Views:	266
Size:	89,6 KB
ID:	328807

                        Er zijn wat verschillen tussen model en tekening.
                        Let bijv. op het rooster achter de cabine. Dit komt omdat de tekening wat afwijkt van hetgeen er aan boord staat.
                        De details van dat exemplaar zijn overgenomen in het model.

                        Reactie


                        • #27
                          .... en dan is er nog de special forces versie van de Mercedes C280...

                          Click image for larger version

Name:	slide_1.jpg
Views:	258
Size:	67,1 KB
ID:	329156

                          Doe mij maar twee....


                          Click image for larger version

Name:	IMG_0696.jpg
Views:	211
Size:	96,1 KB
ID:	329157

                          Reactie


                          • #28
                            Kreeg van een modelbouwvriend allerlei spullen. Tijdens het sorteren en opruimen stuitte ik op een doosje met leds.
                            En dan begint het toch te kriebelen..

                            Heb een niet afgebouwde Scania WLS een stevig onderhanden genomen....


                            Click image for larger version  Name:	IMG_1082.jpg Views:	0 Size:	119,0 KB ID:	330240

                            Zo, daar wordtie rustig van....


                            Ruimte maken voor een stekker, snoeren, weerstanden en leds.

                            Click image for larger version  Name:	IMG_1093.jpg Views:	0 Size:	149,8 KB ID:	330241

                            Na het openhalen zijn leds en snoertjes aangebracht. En kwam ik tot de ondekking dat ik toch wel hele dikke vingers heb.
                            Alles moest dus met pincetten en punttangetjes gebeuren.
                            De openingen zijn op de achterste na, weer dicht gemaakt met polyester plamuur (het witte spul).
                            Behalve dus de acvhterste, omdat daar een weerstand in zit, die dus warm wordt.

                            Click image for larger version  Name:	IMG_1098.jpg Views:	0 Size:	104,1 KB ID:	330242

                            De witte leds zijn 3 volt, terwijl de rode weer 2 volt zijn. Vandaar dat beide een weerstand in serie hebben, zodat het geheel op 12 volt werkt (evenals het model).
                            -

                            Click image for larger version  Name:	IMG_1099.jpg Views:	0 Size:	88,4 KB ID:	330243

                            Reactie


                            • #29
                              Al maanden liggen er enkele resin half-fabrikaten te wachten op verdere verwerking.
                              Was niet echt tevreden..

                              Click image for larger version  Name:	IMG_0621.jpg Views:	7 Size:	66,7 KB ID:	330913

                              Wees eerlijk het ziet er ook raar uit. Punt is, de zware vorkheftruck is het enige voertuig dat bij het schip hoort.
                              Al de anderen vallen onder DMO. Het hoort dus aan boord te staan.
                              Gelukkig is er maar 1 nodig. Dus gewapend met vijl en mes ben ik een exemplaar te lijf gegaan..

                              Click image for larger version  Name:	IMG_1620.jpg Views:	5 Size:	120,4 KB ID:	330914

                              De derde fase alweer... Op wielen. Dat had nogal wat voeten in aarde omdat de truck aanvankelijk veel te hoog op stond.
                              Dat is hier inmiddels gecorrigeerd.

                              Click image for larger version  Name:	IMG_1639.jpg Views:	5 Size:	83,1 KB ID:	330915

                              Reactie


                              • #30
                                Iemand attendeerde me er op dat de KD voor een belangrijk deel ook voor de Duitsers vaart.
                                Eigenlijk moet dat ook in het model verwerkt worden..

                                Dus....


                                Click image for larger version  Name:	IMG_1658.jpg Views:	0 Size:	120,0 KB ID:	330960

                                Heb een boek aangeschaft... Kampfpanzer Leopard 2... dat klinkt al behoorlijk Duits dacht ik zo....
                                Die moet er dus op... In de online boek recensie las ik dat dit boek erg goed was voor modelbouwers die zelf aan de slag willen.... en daarbij de opmerking dat dit wel erg hoog gegrepen was...
                                Ja, het is afwijking...


                                Click image for larger version  Name:	IMG_1670.jpg Views:	0 Size:	103,1 KB ID:	330961

                                Er is begonnen met een kunststof versie als moeder vorm voor resin tanks.
                                Het wordt de Leopard 2 A6 welke onze regering enkele jaren geleden enthousiast heeft wegbezuinigd.
                                Momenteel rijdt de landmacht wel weer in deze tanks, maar die zijn niet van ons (!) en hebben dan ook een Duits balkenkruis.
                                Dus voor de modelbouwer maakt het niet uit.

                                Omdat het 1/100 is worden enkele dingen wat eenvoudiger neergezet.

                                Click image for larger version  Name:	IMG_1685.jpg Views:	0 Size:	93,0 KB ID:	330962

                                -

                                Click image for larger version  Name:	IMG_1690.jpg Views:	0 Size:	94,9 KB ID:	330963

                                Click image for larger version  Name:	IMG_1691.jpg Views:	0 Size:	129,3 KB ID:	330964



                                Reactie

                                Working...
                                X