Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/100 JSS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bij het lezen van : Persoonlijk werk ik het liefst met 0.3 messing, moest ik denken aan latoenkoper !
    Maar dat is waarschijnlijk toch iets anders.

Reactie

• Bedankt voor de uitgebreide reactie! Het is goed om te lezen dat HS10 goed werkt, want dat is mijn huidige favoriet (genoeg in huis).
      Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bekend was met het "weerstand solderen" ik heb het moeten opzoeken.

Reactie

• IMG_2047.jpg

Reactie

• ik wordt altijd zo enthousiast van jouw posts!!! (na aanleiding van jouw reactie ben ik gaan lezen over het weerstandsolderen. Heb een apparaat gebouw :-) bedankt)

Reactie

• Leuk!

Laat svp even weten hoe het gaat.. of je ook tegen problemen aanloopt.

Heb destijds een apparaat bij Micro Mark in USA gekocht. Deze hadden het speciaal voor mij aangepast zodat het op 220 werkte.
            Vond het de eerste keer doodeng, omdat ik het gevoel had kortsluiting te maken.
            Maar al snel ontdek je dat je eigenlijk aan het lassen bent en de warmte tussen de beide contacten blijft.
            Waardoor je soms het metaal gewoon met je handen vasthoudt terwijl je aan het solderen bent.

Reactie

• Het gebruik van kunststof als geleider voor licht, brengt nieuwe idee├źn...
              Daarom iets nieuws proberen...

IMG_2130.jpg

Het idee is om de controle locaties, voor vliegverkeer en bevoorrading uit helder kunststof te maken.
              Waar dan de kunststof 'blokjes' later bekleed worden. In het Acryl komen dan enkele LEDjes

Om het kunststof te lijmen is speciale lijm gekocht. Nog nooit mee gewerkt.
              De lijm maakt het kunststof een beetje week en versmelt de verbinding.
              (Voor de lijmsnuifers: goeie shit man!)
              De verbinding blijkt super sterk te zijn en nog transparant ook.

IMG_2139.jpg

Het resultaat van een weekend zagen, vijlen en lijmen.
              Je zou het niet zeggen, maar het is zwaar. Absoluut niet geschikt voor varende modellen.

Reactie

• IMG_2146.jpg

IMG_2172.jpg

Aan de bovenzijde een deel kunststof dat naar binnen toe uitsteekt. Dit is voor de verlichting. De LED's komen dus het dekhuis waar ze dus betere gekoeld worden en bovendien gemakkelijk vervangen kunnen worden.

IMG_2180.jpg

Reactie

Working...
                X