Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/50 ... stukje O19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • baco schreef Bekijk Berichten
    Ik begreep dat het nog niet direct tentoon wordt gesteld, Dus dat wordt nog even zeuren..
    Jammer dat op voorhand geen plaats is ingeruimd, zodat het model de plek krijgt die het verdient.
    Bij bruikleen, schenking of beheer van andermans collectie is het belangrijk om wederzijdse afspraken vast te leggen. Een beheersovereenkomst zorgt hiervoor. Het is een overeenkomst van bepaalde duur die de wederzijdse verplichtingen regelt, zodat achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan over aangegane afspraken.
    Vriendelijke groet, Hans.

    "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

    Reactie


    • Model O 19

      Het is het Marinemuseum en deze instelling is nu de eigenaar van het model. De professionaliteit en kunde staat hoog in het vaandel. Dus maak je maar niet ongerust. Groet Gerard
      In time of War, but not before,
      God and the Sailor we adore ashore.
      Buth when War is over and Peace remitted,
      God is forgotten and the Sailor quited.

      Reactie


      • baco schreef Bekijk Berichten

        Vandaag is het model overgedragen aan het Marinemuseum.
        j.sprong schreef Bekijk Berichten
        Jammer dat op voorhand geen plaats is ingeruimd, zodat het model de plek krijgt die het verdient.
        Bij bruikleen, schenking of beheer van andermans collectie is het belangrijk om wederzijdse afspraken vast te leggen.
        Horneman schreef Bekijk Berichten
        Het is het Marinemuseum en deze instelling is nu de eigenaar van het model. De professionaliteit en kunde staat hoog in het vaandel. Dus maak je maar niet ongerust. Groet Gerard
        Er is hier dus geen sprake van "bruikleen, schenking of beheer", maar het model heeft een nieuwe eigenaar, t.w. het MARMUS.
        Neemt niet weg dat velen onder ons razend benieuwd zullen zijn naar het model.
        Vriendelijke groet, Hans.

        "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

        Reactie


        • Heb er alle vertrouwen in dat het een mooie plek krijgt.

          Reactie


          • 019

            geweldig gedaan ..en ik hoop dat de 019 snel te zien is in het Marine museum
            dan kunnen we er allemaal van genieten van het pronkstuk

            vr gr
            oud opvarende van hr.ms Zeeleeuw 68/69
            Dreetje

            Reactie


            • Het model van Hr Ms O19 staat bij TRAKA (Traditiekamer Onderzeedienst)

              Click image for larger version

Name:	Hr Ms O19.JPG
Views:	183
Size:	600,1 KB
ID:	324995Click image for larger version

Name:	Hr Ms O19 stuurboord.JPG
Views:	119
Size:	435,6 KB
ID:	324996
              Foto's verkregen van, en met toestemming geplaatst van de Traditiekamer.
              Vriendelijke groet, Hans.

              "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

              Reactie


              • Mooie foto's!

                Er komen enkele artikelen over de bouw in 'De Modelbouwer' het maandblad van de NVM

                Reactie


                • Romkes schreef Bekijk Berichten

                  Min of meer. Door het afblazen van verschillende tanks naar het interieur kan een overdruk ontstaan, en o.a. de diesels kunnen voor een onderdruk zorgen ,bijvoorbeeld bij het wegvallen van de luchttoevoer uit de snorkel. Het was dan ook vooral in de beginjaren van de duikboten en onderzeeboten gebruikelijk dat de voeten werden vastgehouden van de gene die als eerste het luik opende na een langdurige duik, omdat het gevaar ontstond naar buiten, en overboord geblazen te worden/ Wat dan ook schijnbaar wel gebeurde. Bron: Concepts In Submarine Design
                  De romp van de onderzeeër is stijf en weerstaat de toenemende waterdruk tijdens het duiken. Het interieur van de onderzeeër ervaart geen drukverhoging. Omgekeerd zorgt een snel opstijgen voor een verlaging van de rompdruk, maar de lucht binnenin ervaart geen drukverlaging.

                  Eventuele snelle drukverandering kan schade veroorzaken op punten waar spanningen geconcentreerd zullen zijn (luiken, asafdichtingen, enz.), maar nooit in die mate dat de onderzeeër beschadigd. De ontwerpers houden altijd rekening met snelle opstijgingen, dus de onderzeeër (in realistische omstandigheden), zal ruim binnen zijn operationele grenzen blijven.
                  Vriendelijke groet, Hans.

                  "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                  Reactie

                  Working...
                  X