Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karton bouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Karton bouw

    Hierbij Hr.Ms.Zeven Provinciën in karton halverwege de bouw.
    Er dienen nu nog ladders,railingen etc aangebracht te worden.
    Persoonlijk vindt ik het bouwen in karton lastiger dan met andere materialen maar niettemin is het een leuk tijdverdrijf.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten uit het Haagsche.
    Piet Nieuwpoort

  • #2
    Dat ziet er behoorlijk gedetailleerd uit Piet. Op welke schaal is dit?
    "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
    "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
    ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
    https://duurzamehuizenroute.nl/locat...g-1905-veendam

    Reactie


    • #3
      Paul Joosten schreef Bekijk Berichten
      Dat ziet er behoorlijk gedetailleerd uit Piet. Op welke schaal is dit?
      Paul dit is schaal 1:250,dat maakt het een werkje met veel geduld.
      De relingen zijn bijv 3mm hoog daar ga ik nu aan beginnen.
      Groeten uit het Haagsche.
      Piet Nieuwpoort

      Reactie


      • #4
        Beste Piet,
        Sorry voor m'n late reactie,om van de diverse onderdelen 3d modellen te maken gebruik je foto's van de diverse onderdelen(op deze site zijn er genoeg te vinden) en je gebruikt meerdere bouwplaten (of ,niet aan de uitgever verklappen,copieen) in dit geval 2 stuks.Je hebt dan materiaal genoeg in de juiste kleur om betreffende onderdelen zodanig om te bouwen dat ze waarheids getrouwer zijn.Hoe de modificaties zijn gemaakt kan je lezen op een bouwbericht op de site kartonbau.de of papermodellers.com.Wil je de echte modellen bekijken kan je altijd langskomen of naar de Modelbouwtentoonstelling in Goes komen.Eind februari.
        Succes met de verdere bouw,ziet er nu al perfect uit.groeten Jos.

        Reactie


        • #5
          Karton bouw

          Piet, ik dacht dat ik geduld had maar bij het zien waar jij mee bezig bent moet je wel heeeeeeeeel veel geduld hebben.
          Ziet er goed uit.
          Heb de kruiser de zeven Provinciën nog meegemaakt.(niet op gevaren, wel op geweest 1975).
          Ik ga je volgen, succes!!
          Fred van der Wal

          Reactie


          • #6
            Geachte lezers

            Hierbij nog een laatste plaatje van de Kartonnen Hr.Ms.Zeven Provincien met aangebrachte relingen.
            Hij is klaar en mijn laatste kartonnen model.Click image for larger version

Name:	IMG_0814.jpg
Views:	1
Size:	3,12 MB
ID:	266061
            Groeten uit het Haagsche.
            Piet Nieuwpoort

            Reactie


            • #7
              Piet, ik vind dat je deze lastige modellen fraai in elkaar zet. Je hebt er al wat meer gemaakt dan ik, maar ook dan ziet het er allemaal strak uit. En snel ook nog eens. Die kruiser staat ook nog op mijn to-do lijstje, maar wat een werk gaat dat worden...

              Reactie


              • #8
                bouwplaten van nl marineschepen

                Door Scaldis uit Terneuzen (oud marinier, onder meer vliegkampschip Karel Doorman) zijn vele marineschepen in karton uitgebracht. Een serie in schaal 1/350; Vliegkampschip Karel Doorman + Drenthe; Kruiser de Ruyter C 801 cq De Zeven Provinciën (met raketten) + Zeeland en de Poolster.
                Deze zijn ook te verkrijgen in schaal 1/250, daar zijn ook nog in te verkrijgen, alle B-jagers; Johan de Witt, kruiser De Ruyter van de slag in de Javazee; schip van oorlog Delft en BYMS Zuiderdiep.
                In schaal 1/200 Pansterschip Evertsen; Witt de With F 813; Queen Wilhelmina P 801; Evertsen en van Galen (admiralen klasse) Z 5.
                Nieuw in schaal 1/250 Tromp met O 21, zie voor meer info en foto's de website www.scaldismodelclub.nl

                Reactie


                • #9
                  Schitterend model gemaakt Piet!

                  Hoe doe je dat met karton eigenlijk?
                  Dat print je niet even uit op karton, zo'n schip.
                  Ik ken namelijk wel "papierbouw", dat vouwen en lijmen, maar met karton???

                  Kun je mij wat meer info over vertellen, ik raak wel geïnteresseerd hierdoor!
                  "You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else."
                  Albert Einstein

                  Reactie


                  • #10
                    Modelbouw in karton

                    In de 50/60-er jaren waren er bouwplaten in karton van de Karel Doorman, de Ruyter C 801, de B-jagers en de Poolster. Dat waren groot formaat platen op dik karton. Toen bedoeld als kinderspeelgoed. Is model bouw in karton nu modelbouw in papier geworden, 80- 160 grams papier. Deze schaalmodellen zijn nu van gedetailleerd tot zeer geworden. In vergelijking met plastic zijn deze bouwplaten zeer goedkoop. Op de afgelopen beurs in Nieuwegein, plastic en karton werden wederom prachtige modellen te zien.
                    Oud marinier Jos Bakkers had 3 diorama's bij zich van de door Scaldis uitgegeven modellen van NL marineschepen in schaal 1/350. Jos heeft wel een uniek staaltje vakmanschap laten zien. Er zijn meer dan 20 bouwplaten van NL marineschepen. Veel uitgegeven door Bouwplaten uitgeverij Scaldis en door Poolse uitgevers. Bij zowel de NL als de Poolse bouwplaten zijn luxe laser gesneden detailsets ed te verkrijgen ook zijn voor veel schepen een set kanons lopen ed te verkrijgen.
                    Sinds de heruitgave van de Karel Doorman in 1994 is zowel in Nederland als wereldwijd het aanbood van bouwplaten met factor 1000 toegenomen.
                    Nog vragen, bezoek de website van sacldismodelclub.nl. Ondanks dat er al vanaf de 50- er jaren bouwplaten bestaan van NL marineschepen zijn ze pas sinds kort te verkrijgen in het marine museum te Den Helder (beperkt aanbood) te verkrijgen.
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Reactie


                    • #11
                      ondanks dat ik voor gewone modelbouw schepen ga (en dan niet van die gevallen waar er vele van zijn ,heb ik toch staan kijken laats bij het nationaal legermuseum hoe en wat er allemaal gemaakt word van karton ,tje wat een gepriegel soms ,ook het ontwerpen en maken van die bijzondere gevallen die men nooit ziet ,een kunst op zich zelf .

                      we hopen dat er wel meer langs komt ,zeker van de marine bouw ,
                      zelf ben ik ook weer begonnen met een schip waarvan de foto op het forum staat .
                      groet wout

                      Reactie


                      • #12
                        modellen

                        zou graag info over jos bakkers willen hebben ,daar ik op zoek ben
                        naar het maken en creeren van de zeediorama.
                        bedankt alvast en groet joop heus.

                        Reactie

                        Working...
                        X