Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overheidsvaartuigen nieuw en oud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Datum: 2014-05-06

De "Althena" (PA 4) van de Amsterdamse havendienst.

PA 4 Althena 2014-05-06 IMG_1766.JPG
    PA 4 Althena 2014-05-06 IMG_1767.JPG
    PA 4 Althena 2014-05-06 IMG_1768.JPG
    PA 4 Althena 2014-05-06 IMG_1770.JPG "Althena" (PA 4) - ​(©Foto's: HvK)

Reactie

• Wulp vetrokken uit Den Helder om een schip te beloodsen.

Reactie

• Ex loodsboten Antares en Markab

Vandaag te zien in de DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2014 – 166

Two former Dutch pilot cutters moored in Malta, the cutters still siling under their original names MARKAB and ANTARES both vessels are operated by Antares Charter whch is a young charter company lead by a German management and is operating under the Vanuatu flag. Antares provide maritime services to a broad spectrum of clients. With the first ships in our fleet and the increasing demand for services in West-Africa, they put our first focus on the Gulf of Guinea. Antares can provide services to private companies and governments. For this, they can count on assistance from our partnering company ISN, to provide them with highly skilled personnel for each assignment. As they built the ANTARES as a multi-purpose vessel, they can be your partner when in need of a support vessel for your research or diving expedition or a hotel ship for your employees or operators. Photo : Michael Cassar ©
        Ex Antares en Markab.jpg
        Groeten Jeroen

Reactie

• Datum: 2014-07-18

Een voormalig overheidsvaartuig, ik weet niet welk.
          De huidige naam is "Halve Maen".

IMG_3474.JPG ​(©Foto: HvK)

Reactie

• Datum: 2014-09-14

Een voormalig politievaartuig, de “RP 54”.

De boot werd gebouwd in 1965 bij Scheepswerf Verhoef Aluminium in Aalsmeer, en kreeg als standplaats Amsterdam.

Lengte: 11,00 m
            Breedte: 2,90 m
            Diepgang: 1,00 m
            Voortstuwing: 1 Mercedes Benz diesel, type OM 346 van 185 pk
            Snelheid: ± 40 km/u

Net als zijn voorganger lag de “P 54” jarenlang in het drijvende botenhuis aan de Westerdoksdijk en werd alleen voor speciale doeleinden gebruikt.
            Later, in de jaren 80, werd het schip alsnog in gebruik genomen voor de dagelijkse surveillancedienst in en om Amsterdam.

Bij de algemene omnummering in 1993 werd het nummer gewijzigd in “P 54”.

Op 29 oktober 1998 werd de “P 54” uit de vaart genomen en overgedragen aan de Dienst der Domeinen voor verkoop aan particulieren.

Op de foto’s draagt het vaartuig het kenteken 88-76-YJ.

RP 54 (ex) 2014-09-14 IMG_4085.JPG
            RP 54 (ex) 2014-0914 IMG_4086.JPG ​(©Foto's: HvK)

Reactie

• Ik heb nog een mooi stuntje meegemaakt toen ik op de fina 41 voer in de haven van amsterdam ,bij een test vaart zouden ze even volachteruit gaan varen ,dat was ter hoogte van de voormalige ndsm ,daarbij aanwezig 2 andere rp boten ,het ging toen goed fout dit scheepje ,de eerste had een lagere uitwatering ,ging op zijn kont staan en de kuip liep geheel vol water ,mooi om te zien, en werd daarna afgevoerd naar de vismarkt waar het boothuis en kantoor van de rp was gevestigd.
              ook is er zoon boot in donker terhoogte van de gargil, ingang vlothaven op een meer boei ge klapt .
              groet wout.

Reactie

• Gompie schreef Bekijk Berichten
                Roel,
                Dat er een NAUT op dit schip voer was een tijdelijke oplossing ivm ziekte van de gezagvoerder, maar het zal in de toekomst wel zeker mogelijk worden dat er een KM gezagvoerder op zal komen.
                De duikopleiding is immers al paars en dit schip is voor de duikopleiding.

Dit ging over het RV50. Alweer van een paar jaar terug maar dan nu toch een update (van ook alweer een paar jaar oud)
                In het kort: RV 50 is nu een KM schip.

https://www.defensie.nl/actueel/nieu...-na-overdracht
                Voor Roundels of the World: http://www.drareg.nl/Markeringen/index.html of Facebook: https://www.facebook.com/groups/481843655359127/

Reactie

• RV 15, een sleepboot van de Genie.resizer-nl3841907ba1fc725 RV 15.jpg
                  Na jaren vrijwilliger geweest te zijn op Lichtschip no 12 Noord Hinder, ben ik nu vrijwilliger en gids op Fort Buitensluis in Numansdorp.

Reactie

• In 2014 maakte ik een opname van de "Orka", een voormalig politievaartuig.
                    Vandaag maakte ik weer foto's van het schip, maar ik weet nog steeds niet om welk voormalig politievaartuig het gaat.

2014 Orka ex-RP IMG_1490.JPG - 2014

2017 Orka ex-RP IMG_6057.JPG - 2017 (©Foto's: HvK)

Reactie

• Biezelinge

Weet iemand wat er van de Biezelinge is geworden van RWS , ik heb ooit op dit vaartuig gewerkt toen het nog boringen deed op de Waddenzee ( thuishaven Harlingen ) het zusterschip Heffesant ( oorspronkelijk thuishaven Vlissingen ) bestaat nog wel
                      De portaalkraan voor de boringen is op de foto vervangen door een kleinere kraan.
                      (foto: HvK)
                      Bijgevoegde Bestanden

Reactie

• soemba schreef Bekijk Berichten
                        Weet iemand wat er van de Biezelinge is geworden van RWS , ik heb ooit op dit vaartuig gewerkt toen het nog boringen deed op de Waddenzee ( thuishaven Harlingen ) het zusterschip Heffesant ( oorspronkelijk thuishaven Vlissingen ) bestaat nog wel
                        De portaalkraan voor de boringen is op de foto vervangen door een kleinere kraan.
                        (foto: HvK)
                        image.php.jpg

Het enige wat ik heb kunnen vinden in de bron: "De binnenvaart" is:

Type boorvaartuig, 01-09-1996 afgevoerd bij Rijkswaterstaat.
                        Laatste eigenaar: Rijkswaterstaat dir. Zeeland in Middelburg.
                        Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• Hartelijk dank Hans , zo op de foto ken ik hem weer.
                          Als het in 1996 is afgevoerd bij RWS is het maar 15 jaar in dienst geweest , eigenlijk best wel kort.
                          We hebben hem ooit opgehaald bij Niesteren Sander in Delfzijl in 1981 ( de bouwwerf )
                          Ik neem aan dat het na 1996 nog ergens in de vaart is geweest wellicht in buitenland.

Reactie

Working...
                          X