Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coastguard helikopter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Coastguard helikopter

Was op 02-08-2011 op de helderse dijk aan het fotograferen toen deze plotseling langs kwam vliegen.
    Ik denk dat het hier gaat om een bezoeker uit een ander land.
    Als iemand info heeft....
    --
    helikopter_klein.jpg
    Met vriendelijke groet
    Ron Damman

Re: Coastguard helikopter

Ron,

Dit is een "chopper" van de kustwacht van Groot-Britannie. Lijkt mij een oude Sikorsky, helaas heb ik geen verstand van helicopters. Hopelijk kan iemand anders nadere gegevens verstrekken.

Groet,
    Hans
    Waar ook ter wereld......ik wil er altijd weer naar toe!

Reactie

Deze kist behoort toe aan Bristow en is sinds begin 2008 gestationeerd op de Kooy.
      Behalve off shore transporten, is deze kist ook inzetbaar als SAR kist.

Reactie

Aardig te zien, dat deze choppers nog steeds actief zijn. Zelf ben ik eind jaren '70 vele malen door Bristow's helicopters "getransporteerd". (Zelfde type als de hier afgebeelde en S-58's). Ik heb nog een drietal foto's van een landing van een van deze helicopters (G-BBHL) op het helideck van de Sea Lion. (Helaas kan ik de foto's niet uit de lijst krijgen zonder de lijst te beschadigen om ze in te scannen).

Groet,
        Hans
        Waar ook ter wereld......ik wil er altijd weer naar toe!

Reactie

Deze heli wordt nog steeds gebruikt voor de kustwacht in Nederland. Ik neem aan dat als de marine geen heli beschikbaar heeft dat ze deze gebruiken voor sar actie's. Zal het eens vragen als ik weer aan boord ben.

gr Ed

Reactie

Kreeg een reactie van Paul Schaap van PAS Publicaties http://www.paspublicaties.nl/.
            Paul is altijd wel goed geinformeerd wat er in de haven en de offshore industrie gaande is.

"Dit is een S-61 heli van Bristow en is gestationeerd op Den Helder Airport. Hij wordt al enige tijd gehuurd door de oliemaatschappijen. Dit is nodig omdat de KM over onvoldoende SAR-capaciteit beschikt.
            Elke dag wordt er met deze heli geoefend, waaronder boven het Marsdiep".

Hiervan akte...
            Met vriendelijke groet
            Ron Damman

Reactie

Working...
            X