Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saga Rose

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    saga rose

    eeuwig zonde
    ik reageer misschien heeeeel laat maar zie dit topic voor het eerst.
    wat een lijnen!!!! zo mooi.
    ze hoort in het rijtje van ms France QE1 en 2.

    Reactie


    • #17
      H@ns schreef Bekijk Berichten
      Ik meende "ergens" gelezen te hebben, dat de "Saga Rose" uit de vaart wordt genomen.
      Prachtig schip, het moet een feest geweest zijn om hierop te mogen varen

      De Saga Rose werd in oktober 2009 opgelegd vanwege het niet voldoen aan de vereisten van de nieuwe SOLAS 2010-voorschriften en begon een onzekere toekomst.
      Op 21 februari 2010 werd gemeld dat Saga Rose vertrok vanuit Gibraltar, waar ze was opgelegd sinds haar laatste cruise met Saga Cruises, met haar bestemming vermeld als Kenia.
      Geruchten circuleerden over een mogelijke verkoop voor gebruik als logieschip.
      De verhalen bleken onjuist, omdat het schip alleen maar werd verplaatst naar een nieuwe ankerplaats en bleef in Gibraltar.
      Begin april ging Saga Rose eindelijk aan zee, met Port Elizabeth, Zuid-Afrika, genoteerd als haar bestemming. Wederom circuleerden geruchten over een conversie naar een hotelschip. Op 29 april liep Saga Rose Durban aan voor bunkeren en was weer onderweg met bestemming Maputo, Mozambique. In plaats van opnieuw aan te meren in Afrika, trok Saga Rose vervolgens de Indische Oceaan in, terwijl Saga Cruises weigerde om commentaar te geven op de mogelijke verkoop van het schip voor schroot of enig ander gebruik. Op 23 mei was het schip voor de kust van Taiwan en werd haar bestemming als Japan vermeld.
      Op 27 mei bereikte Saga Rose de haven van Shanghai, China. Na een paar dagen voor anker te hebben gelegen, ging ze verder landinwaarts de Yangtze-rivier op en legde ze op 29 mei in het district van Jiangyin aan. Ze bevestigde schijnbaar dat het schip voor schroot was verkocht, want Jiangyin is de thuisbasis van de Changjiang Ship Recycling Yard, China's grootste scheepsontmantelingsfaciliteit. In 2003 schrapte dezelfde werf Sea World, de voormalige koning Alexander, en Nanny, een 245.000 ton olietanker die op de vierde plaats stond als grootste schip ooit gebouwd. In oktober 2011 was de sloop begonnen. Tegen het einde van 2012 was het schip volledig gesloopt.
      Vriendelijke groet, Hans.

      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

      Reactie


      • #18
        De hele geschiedenis van dit mooie schip met een prachtige "zeeg" en mooie foto's van interieur en exterieur.

        http://www.doverferryphotosforums.co...-past-present/
        Vriendelijke groet, Hans.

        "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

        Reactie

        Working...
        X