Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

    Op http://newzleech.com/usenet/?p=6275189 kun je een NZB-bestand maken om via een binaire nieuwsgroepenprogramma als Grabit (http://www.shemes.com) de foto's van de binnenkomst van ss Rotterdam, dus niet de Hr. Ms. Rotterdam, binnen te halen. De foto's zijn ingepakt als een RAR-bestand die je met WinRar kunt uitpakken. Om het gedownloade RAR-nestand te controleren, gebruik je het programma Quickpar door op een meeverstuurde PAR-bestand te klikken. Voor meer info voor het werken met de binaire nieuwsgroepen, de zogenaamde binaries, zie http://www.binaries4all.nl.

  • #2
    Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

    Dag Admiraal ,


    Ik heb een vraag en een opmerking tegelijk ; waarom plaats jij niet zelf foto's over een onderwerp en waarom stuur je ons met zoveel ingewikkelde structuren op, een ons onzeker doel, af ???

    Graag antwoord ,waarvoor bijvoorbaat dank.

    Beste groet,
    Christian

    Reactie


    • #3
      Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

      Die foto's nemen in totaal zo'n 200 MegaByte in beslag en zijn zo'n 2 รก 3 MegaByte elk. Het downloaden via de binaire nieuwsgroepen is heel gangbaar om aan films, muziek, programmatuur en tijdschriften in de vorm van P D F-bestanden te komen, alleen je moet er wel wat meer voor doen. Wil je meer weten hoed dat in zijn werk gaat, kijk dan zoals wat ik al zei op http://www.binaries4all.nl.

      Reactie


      • #4
        Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

        Dag Admiraal,

        Dank voor je bericht en uitleg.

        Ik houd het defintief op onze " DutchFleet star-fotografen" en hun fraaie afbeeldingen van "SS Rotterdam"

        En besluit toch weer met een vraag ; waarom gebruiken jullie toch dat "SS" ,dit betekent toch StoomSchip en is onze Rotterdam inderdaad een stoomschip ??

        Graag van je vernemend ,

        beste groet,
        Christian

        Reactie


        • #5
          Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

          Echt een mooi schip de SS Rotterdam, haast nog mooier dan de naamgenoot Hr.Ms. Rotterdam van onze Koninklijke Marine. Een mooie slanke dame met sierlijke vormen en lijnen.

          Reactie


          • #6
            Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

            Hallo Christian,

            De s.s. Rotterdam is wel degelijk een stoomschip en is bij de R.D.M. in Rotterdam gebouwd.

            Grt, Theo.

            Reactie


            • #7
              Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

              "Theo" wrote: Hallo Christian,

              De s.s. Rotterdam is wel degelijk een stoomschip en is bij de R.D.M. in Rotterdam gebouwd.

              Grt, Theo.
              Dag Theo ,

              Zo zie je maar weer ,nooit te oud om te leren,maar schaam we wel, als oud Rotterdammer ,altijd gedacht te hebben dat het een niet door stoom gedreven luxus-liner betrof.



              Beste groet,
              Christian

              Reactie


              • #8
                Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

                Je hebt stoommachines en stoomturbines! Maar ik kan me voorstellen dat je de Rotterdam niet snel ziet als een stoomschip met haar stoomturbines. De kruiser "De Ruyter" (denkt Kruys wel eens aan een ander schip?) is dus ook een stoomschip, hahaha. Laten wij dat schip zo spoedig mogelijk ook terughalen naar Nederland. Voor 2% van de kosten van de Rotterdam moet dat lukken.

                Reactie


                • #9
                  Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

                  Hallo Tom,

                  Je raakt 'em precies ,stoommachines en stoomturbines.

                  Stoomturbines waren bij mij gewoonweg even uit beeld en ging daardoor hallucineren over "mijn MS Rotterdam"

                  Jij ook dank , ben eigenlijk nu toch een beetje opgelucht

                  Overigens dat van Hr.Ms.de Ruijter is toch niet zo eigenaardig gedacht ,voor bijvoorbeeld ook een plaatsje in Rotterdam.


                  Beste groet,

                  Christian

                  Reactie


                  • #10
                    Re: Fotos ss Rotterdam bij binnenkomst Rotterdam

                    De laatste schepen van de KM op stoom waren de Van Speijk-klasse fregatten en de Poolster. Nieuwere fregatten (Vanaf de GW's) hadden geen stoom- maar gasturbines, fabrikaat Rolls Royce. Hoofdmachines van het type Olympus ("Ollies"), vergelijkbaar met de voortstuwers van het supersonische vliegtuigtype Concorde, en de Tynes voor de zuinigere kruisvaart. Overige schepen (vanaf de Zuiderkruis) hebben dieselmotoren. De huidige Hr. Ms. Rotterdam is dus zeker geen SS; tijdens de proefvaart voer zij (terecht) als MS Rotterdam onder de vlag van De Schelde. Haar naamsvoorganger (Jager) had nog wel stoomvoortstuwing.
                    "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
                    "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
                    ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
                    https://duurzamehuizenroute.nl/locat...g-1905-veendam

                    Reactie


                    • #11
                      G.A. Kruys schreef Bekijk Berichten
                      Je hebt stoommachines en stoomturbines! Maar ik kan me voorstellen dat je de Rotterdam niet snel ziet als een stoomschip met haar stoomturbines. De kruiser "De Ruyter" (denkt Kruys wel eens aan een ander schip?) is dus ook een stoomschip, hahaha. Laten wij dat schip zo spoedig mogelijk ook terughalen naar Nederland. Voor 2% van de kosten van de Rotterdam moet dat lukken.
                      SS Rotterdam ( 35.000 pk) en Hr Ms De Ruyter (82.500 pk) beide voortgestuwd door stoomturbines.

                      ss9.jpg

                      Twee grote zussen. Nederlands Fotomuseum Rotterdam.
                      De Rotterdam is het grootste passagiersschip dat in Nederland is gebouwd met Parsons turbines. Het andere in Nederland gebouwde stoomschip met Parsons turbines, de Statendam van 1957, is in 1986 omgebouwd tot motorschip en in 2004 gesloopt.
                      Vriendelijke groet, Hans.

                      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                      Reactie

                      Working...
                      X