Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De "Gouwe" A878 en de "Nieuwediep" Y8006 zijn aangekomen.

    Gouwe A878 2018-02-13 _MG_7701 - kopie.JPG



    - (©Foto's: HvK)

    Reactie


    • Datum: 2018-02-14
      Locatie: het IJ

      De marine blijkt een zeemijn niet interessant te vinden. De gisteren aangekomen
      "Gouwe" A878 en "Nieuwediep" Y8006 zijn vanmorgen met de noorderzon
      weer zuidwaarts vertrokken, door het Amsterdam-Rijnkanaal.
      Ik ben dus nog niet 'mijnvrij'...

      Gouwe A878 2018-02-14 _MG_7710 A'dam.JPG

      - (©Foto's: HvK)

      Reactie


      • Zr. Ms. Rotterdam gesleept door de Iskestug "Triton" vanuit Den Helder onderweg naar Shipdock Ligplaats 2 te Amsterdam.

        IMG_0509.jpg (©Foto: Fred te Linde)

        IMG_0549.jpg (©Foto: Fred te Linde)

        Reactie


        • De "Hydra" van de marine kwam gisteren in Amsterdam aan.
          "Hè, hè", dacht ik, "eindelijk komt de marine de zeemijn eens ophalen".
          Nou, mooi van niet. Vanmorgen, voor dag en dauw, vertrok de "Hydra" weer.

          Reactie


          • de mijn krijgt nog even bedenktijd of hij nou wel of niet uit zich zelf zou willen ploffen .

            Reactie


            • Zonder in details te treden:
              Het weghalen van deze mijn vergt nogal wat voorbereidingen, zelfs de natte EODD, die toch wel wat gewend is, spreekt van een uitzonderlijke klus.
              Met andere woorden; "Er wordt aan gewerkt"

              Reactie


              • japio schreef Bekijk Berichten
                Zonder in details te treden:
                Het weghalen van deze mijn vergt nogal wat voorbereidingen, zelfs de natte EODD, die toch wel wat gewend is, spreekt van een uitzonderlijke klus.
                Met andere woorden; "Er wordt aan gewerkt"
                Ja, dat snap ik wel hoor. Mijn opmerkingen waren een beetje grappig bedoeld; niet als "steek onder water" naar de marine. - H@ns

                Reactie


                • tja wat moet je er nog van zeggen in de loop van de jaren na de oorlog hebben daar over dat plakje duizenden schepen gevaren van zee tot de kleinste er is daar vaker gebaggerd maar ja net gemist hangt van het type mijn af maar magnetisch had hij allang zijn plicht gedaan .
                  maar goed heb er zelf ook vele malen overheen gevaren .

                  Reactie


                  • Op Twitter staat vandaag te lezen:

                    Vrachtschepen kunnen niet langer via het Markenmeer Amsterdam bereiken.
                    Het scheepvaartverkeer op het meer is stilgelegd. Dat bevestigt Rijkswaterstaat donderdagmiddag.

                    Door de aanhoudende oostenwind ontstonden er ijsbanken op het water. ''Die wind drukt ijsschotsen
                    op elkaar. Dat belemmert een veilige doorgang voor schepen'', verklaart Rijkswaterstaat.

                    Er mogen voorlopig geen grote vrachtschepen meer op het Markermeer varen.

                    Schepen die zich nu nog in het gebied bevinden, worden door de ijsbrekers begeleid naar Amsterdam
                    of naar open water richting Lelystad.


                    Het is dan ook verdacht stil op het IJ...
                    Last edited by H@ns; 1st March 2018, 17:33.

                    Reactie


                    • SNMCMG1

                      Amsterdam vrijdag 9 maart 2018.

                      Aankomst van de Standing NATO MineCounterMeasure Group 1 (SNMCMG1) bestaande uit;

                      A900 Zr.Ms. Mercuur
                      M351 HNOMS Otra
                      M31 HMS Cattistock
                      M1063 FGS Bad Bevensen
                      M863 Zr.Ms. Vlaardingen


                      A900 Mercuur - (13).jpg (©Foto: Fred te Linde)

                      M831 HNOMS Otra - IMG_1831 (8).jpg (©Foto: Fred te Linde)

                      M31 HMS Cattistock - IMG_1861 (6).jpg (©Foto: Fred te Linde)

                      M1063 FSG Bad Beversen - IMG_1894 (2).jpg (©Foto: Fred te Linde)

                      M863 Vlaardingen - IMG_1913 (5).jpg (©Foto: Fred te Linde)

                      Reactie


                      • klein filmpje 2:50 min op mijn flickr-site https://www.flickr.com/photos/325776...in/dateposted/

                        Reactie


                        • Mooi Fred. Fijn dat je dit weer deelt met ons.

                          Kleine opmerking: pennantnummer van de Noor is M351 en prefix= HNOMS en de Duitser heet: FGS Bad Bevensen.

                          Ik had het al in het bericht hierboven aangepast maar in het filmpje kan ik dat natuurlijk niet.

                          Reactie


                          • Haddock schreef Bekijk Berichten
                            Mooi Fred. Fijn dat je dit weer deelt met ons.

                            Kleine opmerking: pennantnummer van de Noor is M351 en prefix= HNOMS en de Duitser heet: FGS Bad Bevensen.

                            Ik had het al in het bericht hierboven aangepast maar in het filmpje kan ik dat natuurlijk niet.
                            Hallo Haddock,
                            Bedankt voor de correctie deze foutjes waren ook op Facebook (daar was ik al door Sieger Timmer op de vingers getikt) ingeslopen en het filmpje ja dat is jammer maar ook ik kan dat nu niet meer corrigeren.
                            Heb het originele filmverslag wel aangepast zo'n kleine 20 minuten is te groot om te posten.
                            We zullen de volgende keer het controleproces nog beter uitvoeren.

                            Reactie


                            • Reactie


                              • Datum: 2018-02-12
                                Locatie: het IJ

                                Het vertrek van het SNMCMG1 uit Amsterdam, afgelopen maandag.

                                1 Vlaardingen M863 2018-03-12 _MG_7943.JPG - Vlaardingen

                                2 Bad Bevensen M1063 2018-03-12 _MG_7946.JPG - Bad Bevensen

                                3 Cattistock M31 2018-03-12 _MG_7950.JPG - Cattistock

                                4 Otra M351 2018-03-12 _MG_7953.JPG - Otra

                                5 Mercuur A900 2018-03-12 _MG_7958.JPG - Mercuur (©Foto's: HvK)

                                Reactie

                                Working...
                                X