Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kajoe schreef Bekijk Berichten
    uh sonderingen ,komt er een tweede IJtunnel naast de oude?????
    Waar zou je die kwijt moeten? Aan de westzijde ligt inmiddels de buis van de noordzuid lijn. Aan de oost zijde staat bebouwing. Kortom geen ruimte aan de noordkant

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

    Reactie


    • Bron: GVB.

      Startdatum 3 april 2016 - 23:45.

      Toelichting

      Afsluiting IJtunnel nacht van zondag 3 op maandag 4 april.

      Er is een hoop gaande op en onder het IJ.
      Vriendelijke groet, Hans.

      "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

      Reactie


      • Wat lees ik in het Leidsch Dagblad (mijn voormalige werkgever)?

        Door Rien Floris - 3-4-2016, 11:20 (Update 3-4-2016, 11:50)

        Personeel riviercruises leeft van fooien

        AMSTERDAM - Personeel op riviercruiseschepen moet te lange dagen maken, leeft onder slechte omstandigheden aan boord en wordt zwaar onderbetaald. ’Ze leven op de fooienpoot’. Maandag start in Amsterdam een campagne van Europese transportwerkers voor meer loon en betere werkomstandigheden.

        De riviercruises in Europa groeien tegen de klippen op, maar de bemanningen merken er weinig van. Het gemiddelde loon van horecamedewerkers aan boord ligt rond de 600 euro netto per maand, vertelt Carl Kraijenoord, bestuurder Binnenvaart Nautilus International.

        IMG_1227.JPG (©Foto: HvK)

        Riviercruiseschepen aan de De Ruijterkade te Amsterdam

        Reactie


        • er is altijd plaats voor iets .
          als je weet hoe lang het geduurd heeft van af de plannen voor de ij tunnel ,is alles mogelijk vooral in Amsterdam.
          de plannen waren er tegelijk met de eerste velser tunnel .
          en ernaast nou eerst een zootje weg slopen en later weer opbouwen ,net als bij de metro tunnels .
          geen punt voor de politiek daar .
          groet wout.

          Reactie


          • Bron: Overheid.nl

            Vanaf het einde van 1944 tot begin 1945 tijdens de Tweede Wereldoorlog was er een groot voedseltekort in Amsterdam. Veel stedelingen verlieten de stad en trokken naar boerderijen in de omgeving om hun laatste bezittingen te ruilen voor iets eetbaars. Om ook bij de boeren aan de noordkant van Amsterdam te komen werden autoveren uit Amsterdam aan elkaar geschakeld om zo een fysieke verbinding over het IJ te vormen.. Op deze wijze kon men de overtocht maken om zich zo naar en van Amsterdam Noord te verplaatsen.

            Op initiatief van het Amsterdams 4 en 5 mei comité wordt deze pontbrug op Bevrijdingsdag 5 mei 2016 van 14:00 uur tot 16:00 uur opnieuw in gebruik genomen.. De nog levende bruggenbouwers van toen zullen als eersten de oversteek maken, daarna is de brug voor iedereen toegankelijk.

            Gezien de te verwachte drukte op het water, de veiligheid van de wandelaars over de pontonbrug en ter bevordering van de (nautische) veiligheid op het Afgesloten IJ, heeft de Directeur van het Centraal Nautisch Beheer Noordzeekanaalgebied besloten om verschillende maatregelen op het water te nemen. Deze maatregelen zullen bestaan uit: Snelheidsbeperkingen, een tijdelijke vaarwegversmalling en een gehele stremming inclusief het aanwijzen van een evenementengebied.

            bgr-2016-146-2.jpg

            Overzicht evenementengebied Het IJ, t.b.v. Pontonbrug.
            Vriendelijke groet, Hans.

            "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

            Reactie


            • Vorig jaar wilde men deze oeververbinding ook herdenken met een "speciale" verbinding, maar door hevige storm is dat toen niet doorgegaan.

              Reactie


              • Datum: 2016-04-04
                Locatie: het IJ, nabij de IJhaven

                Thans is er een enorme drukte met rivierpleziervaartuigen. De zuidoevers van het IJ liggen vol met tientallen schepen.
                Er kan nog meer bij: de "Antonio Bellucci" komt een plaatsje zoeken.

                Technische gegevens:
                Lengte 110,00 m
                Breedte 11,45 m
                Diepgang 1,60 m
                Spanning 220 Volt
                Motoren 2 x 1000 PK
                Kopschroef 500 PK
                Complete radar- en zenduitrusting
                Eigenaar: Mediship AG - Basel

                Antonio Bellucci IMG_1229.JPG - (©Foto: HvK)

                Reactie


                • Datum: 2016-04-04
                  Locatie: het IJ

                  De Oranjewerf heeft het er maar druk mee: drie rode "Voluntary Observing Ships" van Vroon Offshore Services B.V. (VOS).


                  Nieuwendammerdijk 542 - Oranjewerf MG_1232.JPG - (©Foto: HvK)

                  ('Telepijp' uitgetrokken tot ± 400 mm)
                  Last edited by H@ns; 4th April 2016, 14:46.

                  Reactie


                  • Datum: 2016-04-04
                    Locatie: het IJ

                    Eén van de rooie vloot, de "Pool Express", verlaat de Oranjewerf.

                    IMO: 9378034
                    MMSI: 245112000
                    Call Sign: PHMU
                    Flag: Netherlands [NL]
                    AIS Type: Cargo
                    Gross Tonnage: 2534
                    Deadweight: 3265 t
                    Length Overall x Breadth Extreme: 72m × 16m
                    Year Built: 2008
                    Status: Active

                    Pool Express IMG_1234.JPG

                    Pool Express IMG_1236.JPG

                    Pool Express IMG_1238.JPG

                    Pool Express IMG_1239.JPG - (©Foto's: HvK)

                    Reactie


                    • Afgelopen zondag waren we met een familie-uitje in Amsterdam. We hebben twee uur een privé-rondvaart gehad op het kajuitjachtje van een familielid. Helaas laat de kwaliteit van de foto's te wensen over maar wellicht herkent iemand wel iets?

                      2016-04-03 11.42.36.jpg
                      Ons 'familiejacht' de "Bon Bini" komt langszij aan de Stadhouderskade.

                      2016-04-03 12.16.09.jpg
                      Tweemaal bij het Scheepvaartmuseum
                      2016-04-03 12.19.34.jpg

                      2016-04-03 12.25.44.jpg
                      Tweemaal de 'overkant' van het IJ. Heb je ons nog gezien Hans?
                      2016-04-03 12.35.33.jpg

                      2016-04-03 12.44.05.jpg
                      Het Scheepvaarthuis aan de Prins Hendrikkade, met een mooie verzameling rederijvlaggen

                      2016-04-03 13.17.39.jpg
                      Op de Amstel waren roeiwedstrijden aan de gang. We kregen deskundologisch commentaar van mijn oudste zoon, die vrijwel alle tenue's aan een plaatsnaam kon koppelen. "Die roeit wel strak" maar "die daar roeit als een komma". Zijn nichtje was wel onder de indruk geloof ik

                      Na afloop zijn we naar het Rijksmuseum geweest waar we o.a. dit bootje zagen, de "Prins Willem" uit 1651:
                      2016-04-03 15.25.04.jpg
                      "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
                      "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
                      ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
                      https://duurzamehuizenroute.nl/locat...g-1905-veendam

                      Reactie


                      • Als Amsterdammer herken ik natuurlijk álles. Zelfs mijn flat staat op een van de foto's.
                        Helaas heb ik jullie 'statenjacht' niet gezien.

                        Reactie


                        • #3479, foto model:

                          De èchte Prins Willem, een galjoen van de VOC, Kamer van Zeeland, verliet in 1651 de haven bij Middelburg voor zijn eerste vaart naar Indië. In 1652 voer het schip in dienst van de Admiraliteit van Zeeland en ging in 1653 terug naar de VOC. In totaal voer het schip vijf keer naar Batavia (Jakarta), voor het in 1662 met man en muis op de terugweg bij Mauritius verging.

                          Reactie


                          • Van de 17e eeuw terug naar de huidige:

                            Datum: 2016-04-06
                            Locatie: het IJ

                            Het 135x11 meter metende riviercruiseschip "Amastella".
                            Call sign: HE7543.

                            Amastella.JPG - (©Foto: HvK)

                            Reactie


                            • Datum: 2016-04-11
                              Locatie: het IJ

                              Vandaag arriveerde de "Breamar".
                              Het schip heeft een ander kleurtje gekregen (zie foto 2).

                              Aankomst: 11-04-2016 om 09:27 uur
                              Vertrek: 12-04-2016 om 14:00 uur
                              Soort call: Cruise call, overnachting
                              Maatschappij: Fred Olsen Cruise Lines
                              Lengte: 195 meter
                              Decks: 7
                              Passagiers: 930
                              Vlag: Bahama's

                              Braemar 2016-04-11 IMG_1279.JPG (©Foto: HvK)

                              Braemer 2012-12-17 IMG_5665.JPG - 2012-12-17 (©Foto: HvK)

                              Reactie


                              • Ik blijf me steeds vergissen in de naam van dit schip: moet zijn BRAEMAR...

                                Reactie

                                Working...
                                X