Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De laatst gemelde aankomsttijd van beide schepen is 12:00 uur.

Reactie

• Vrijdag 2 juni 2021
      Aankomst van de A833 Zr.Ms. Karel Doorman en L800 Zr.Ms. Rotterdam in de Noordersluis van IJmuiden en de door H@ns aangeleverde foto's uit Amsterdam (hartelijk dank Hans).
      Ze zullen zondagmiddag onze hoofdstad weer verlaten.

Reactie

• Bericht van H@ns voor zkd spr Ed en alle andere leden van DF natuurlijk ook!

Het vertrek op 27 juli van de “Zaandam” uit Amsterdam en op 1 augustus kwam ze weer terug.
        Ik heb dat toevallig waargenomen en dus gekiekt.

Reactie

• Na enig overleg met digitale kenners probeer ik nogmaals een foto te plaatsen.

Reactie

• Ik heb gezien, dat de plaatsing van een foto is gelukt. Er is kennelijk iets in het programma gewijzigd, want nu blijkt het simpel te gaan. Maar verwacht geen hoeveelheid foto's zoals voorheen, want ik ben niet meer zo actief. Van tijd tot tijd een leuk/bijzonder plaatje zal nog wel lukken.
            Groet - H@ns

Reactie

• Tja, zo zie je maar. Begin ik weer wat op DF te zetten, begin ik met een fout. Heeft iemand die al gezien? Zr.Ms. Rotterdam moet Zr.Ms. Karel Doorman zijn.

Reactie

• Vandaag een berichtje over het Amsterdamse Gemeentevervoerbedrijf (GVB). Dat heeft al twee nieuwe ponten aangeschaft voor de verbindingen over het Noordzeekanaal. De vaartuigen zijn elektrisch, dus “groen”. Ik heb op DF niets daarover gelezen, dus vestig ik er even de aandacht op. Op internet is wel wat over die nieuwe ponten te vinden.
                De twee ponten hebben de naam “NZK Pont 100” en “NZK Pont 101”. Ik neem aan, dat er nog meer van dit type komen.
                De “NZK Pont 100” is al bij Velsen in gebruik; met de “NZK Pont 101” wordt nog proefgevaren.

Pont 100 2021-04-28 IMG_6903.JPG Pont 101 2021-09-07 IMG_1229.JPG
                Links: NZK Pont 100, rechts: NZK Pont 101

Reactie

• H@ns schreef Bekijk Berichten
                  Tja, zo zie je maar. Begin ik weer wat op DF te zetten, begin ik met een fout. Heeft iemand die al gezien? Zr.Ms. Rotterdam moet Zr.Ms. Karel Doorman zijn.
                  Haha, ga ik wel ff voor je fiksen H@ns.....hartelijk welkom terug met je fotobijdragen, helemaal top!!

Reactie

• Deze maand zijn, na de coronaproblemen, de eerste twee cruiseschepen in Amsterdam geweest. De “World Voyager” en de “Amera” waren korte tijd op bezoek.

• De “World Voyager” is gebouwd in 2020 en vaart onder Portugese vlag.

1 World Voyager 2021-09-19 IMG_1541.JPGfoto 14 september 2021

• De “Amera” heeft onder de volgende namen gevaren:
                    1988: Royal Viking Sun
                    1999: Seabourn Sun
                    2002: Prinsendam
                    2019: de nieuwe naam Amera
                    Het schip vaart onder de vlag van de Bahamas.

2 Amera 2021-09-24 IMG_1609.JPG foto 19 september 2021

Bijgevoegde Bestanden

Reactie

• Nou, het gaat nog niet zoals ik wil; vooral de grootte van de foto's klopt niet.
                      En "Bijgevoegde Bestanden" snap ik ook niet.

Reactie

Nou, het gaat nog niet zoals ik wil; vooral de grootte van de foto's klopt niet.
                        En "Bijgevoegde Bestanden" snap ik ook niet.
                        Het is fijn om je weer terug te zien Hans.

Moeilijk om "op afstand" iets uit te leggen, maar ga het proberen.

Helemaal links onder de "Smilies" vind je; "Bijlage uploaden".
                        Dan kom je bij jouw "downloads, documenten" etc.
                        Bij mij staan de foto's bij "downloads", vervolgens klik ik de foto aan en ga ik naar "openen", rechts onder in dat venster.
                        Nu kun je (links onder) bij "Insert" kiezen uit "Thumbnail / Small / Medium / Large / Fullsize of verwijder".
                        Daarna (rechts onder) klikken op "Reactie plaatsen " waar ook Anuleer en Voorbeeld staat.

Ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben.

Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• Even terug in de tijd. Van 2 tot 4 juli j.l. brachten Zr.Ms. Karel Doorman en Zr.Ms. Rotterdam een bezoek aan Amsterdam.
                          Hier de aankomst van beide schepen:

1 Karel Doorman A833 2021-07-02 IMG_7526.JPG 2 Rotterdam L800 2021-07-02 IMG_7532.JPG

En hier het vertrek:
                          3 Karel Doorman A833 2021-07-04 IMG_7593.JPG 4 Rotterdam L800 2021-07-04 IMG_7571.JPG
                          Last edited by H@ns; 28th September 2021, 16:20.

Reactie

• Met de hulp van bericht #4991 (waarvoor dank) ben ik weer wat verder gekomen. Over mijn laatste bericht #4992 ben ik wel tevreden.
                            Ik denk, dat ik deze opmaak in het vervolg toepas. - H@ns

Reactie

• Dit keer twee oude foto's, uit maart 2020.
                              De naam van dit "ding" is niet bekend, wel het ENI-nummer 02335595. Zelf heb ik voor de naam Yellow Submarine gekozen. Ik heb ooit al veel oudere foto's van de boot geplaatst.
                              De eigenaar van de boot is aan het werk om er een partyship (of zoiets) van te maken en kwam daarvoor naar Amsterdam.
                              De gemeente Amsterdam is er niet blij mee en probeert de boot te weren, die nu bij mijn weten bij het Bickerseiland verblijft.
                              Toen de boot op 6 maart 2020 in Amsterdam arriveerde, heb ik daar uiteraard foto's van gemaakt.

Yellow Submarine 2020-03-06 _MG_3458.JPG Yellow Submarine 2020-03-06 _MG_3459.JPG

Reactie

Ik heb gezien, dat de plaatsing van een foto is gelukt. Er is kennelijk iets in het programma gewijzigd, want nu blijkt het simpel te gaan. Maar verwacht geen hoeveelheid foto's zoals voorheen, want ik ben niet meer zo actief. Van tijd tot tijd een leuk/bijzonder plaatje zal nog wel lukken.
                                Groet - H@ns
                                H@ns,
                                Ontzettend leuk je hier weer terug te zien !!!
                                Dit is voor mij een reden om DF weer wat vaker te bezoeken.

Reactie

Working...
                                X