Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vanmiddag kwam de "Rainbow Warrior" weer eens voorbij mijn 'uitkijkpost'.
    Altijd mooi om te zien...

Rainbow Warrior 2021-11-23 IMG_2225.JPG

Reactie

• Hallo Hans,
      Je foto's in #5089 kan ik niet zien.
      Maar ik heb intussen foto's op internet gevonden als torpedowerkschip en als boot van de zeeverkenners.
      Met groet - Hans

Reactie

• Ik kan ze ook niet zien Hans.
        SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

• Da's vreemd, bij mij wel.

Ik probeer het nog een keer.
          Als het niets wordt, of andere reden, mag een moderator het van mij deleten.

Hr.Ms. Van Bochove (A923), "toen en nu".

toen.jpg

nu.jpg

Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• Nu krijg je een tien met een griffel, Hans

Reactie

• Ook van mij. Ik zie ze nu.

Reactie

• Dit is vandaag al de derde keer, dat ik zo'n transport voorbij zie komen.
                De "Demi-K" heeft de leiding.

Demi-K 2021-11-25 IMG_2226.JPG

Reactie

• Ze zijn opgehaald in de Kooyhaven bij Den Helder en ze gaan naar Nijmegen. Ze hebben daar anderhalf jaar staan wachten. De fabriek had ze daar even gestald.

Reactie

• Clipboard01.jpg
                    Wat zien ik; al 298.000 keer?

Reactie

• Tja H@ns, ik moest heel ff nadenken en toen viel het kwartje.
                      Overigens ook 5.097 antwoorden in deze draad, al met al is "Scheepvaart Regio Amsterdam" een belangrijker pijler in/op dit forum.

Ben blij dat je weer terug bent.

blij.jpg

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• De "Demi K" is de voormalige "Sund".

Het is een z.g.n. "Stan Tug" van de Damen Shipyards Group.
                        Damen Shipyards Group is een
                        Nederlands scheepsbouwconcern met meer dan dertig werkmaatschappijen in binnen- en buitenland en hoofdkantoor in Gorinchem. Het bedrijf kenmerkt zich door vergaande standaardisatie en modulaire bouw. Kleinere schepen als sleepboten, werkschepen en patrouillevaartuigen worden 'op voorraad' gebouwd. Het concern levert zeer diverse schepen van allerlei omvang.
                        Damen bouwt veel verschillende schepen zoals
                        coasters, veerboten, sleepboten, patrouillevaartuigen en crewtenders voor zowel de civiele als de militaire markt. Sleepboten en werkschepen werden van oudsher gestandaardiseerd en ondergebracht in klassen met namen als Stan Tug, Pushy Cat, Mini Cat, Multi Cat, Stan Tender en Shoalbuster. De afkorting 'Cat' daarin verwijst naar het motorenmerk Caterpillar, waarmee men al vroeg samenwerkte. Damen bouwt circa 40% van alle kleine sleepboten ter wereld.

Op 6 april 2012 werd de 'Sund' geleverd aan Möbius Bau GmbH in Duitsland. Deze Stan 1606 Tug opereerde in en vanuit de haven van Stalsund.

stan_tug_1606_sund.jpg

In 2020 werd Damen gevraagd om te assisteren bij de aan- en verkoop van de Damen Stan Tug 1606 "Sund".
                        Deze in 2012 gebouwde sleepboot is uitgerust met twee Caterpillar C18-motoren van in totaal 1200 pk en ongeveer 16,6 ton trekkracht.
                        Damen assisteerde door het schip in te ruilen tegen een nieuw gebouwde Damen Stan Launch 1305, waarna de "Sund" werd doorverkocht aan de nieuwe Nederlandse eigenaar Rodie Watertransport die het schip, de "Demi-K" genaamd, inzet voor diverse klussen rond de Nederlandse en Duitse kusten en rivieren.

Demi K.jpg

Reactie

• Met andere zaken ga ik rustig verder.
                          Toen in juli de marineschepen "Rotterdam" en "Karel Doorman" een bezoek aan Amsterdam brachten,
                          verleende de sleepboot "Lynx" uit Delfzijl bijstand. Van die sleper had ik nog geen foto's. Nu dus wèl.

Lynx 2021-07-02 IMG_7515.JPG Lynx 2021-07-02 IMG_7517.JPG

Lynx 2021-07-02 IMG_7522.JPG {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":332601}

Reactie

• Er valt de laatste dagen weinig te zien op het IJ.
                            Wel passeerde vandaag de "Zuiderzee" van Rijkswaterstaat mijn woning.

Zuiderzee 2021-11-30 IMG_2229.JPG

Even vertalen voor Amsterdammers "Suidersee".

Reactie

• Kennelijk hebben de nieuwe coronamaatregelen weer een negatieve invloed op de scheepvaart.
                              Op het IJ zijn niet veel vaartuigen te zien. Ik vraag me zelfs af, of het cruiseschip “Bolette” vrijdag
                              wel zal arriveren. Vandaag heb ik slechts twee schepen op de korrel genomen.

Raamgracht 2021-12-01 IMG_2232.JPGRaamgracht

Tourmaline 2021-12-01 IMG_2233.JPG Tourmaline

Reactie

• In verband met de stijgende gasprijzen zal de schipper van dit vaartuig
                                zich een koning te rijk voelen...

Gas 93 2021-12-02 IMG_2234.JPG Gas 93

Reactie

Working...
                                X