Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mooi Fred. Fijn dat je dit weer deelt met ons.

Kleine opmerking: pennantnummer van de Noor is M351 en prefix= HNOMS en de Duitser heet: FGS Bad Bevensen.

Ik had het al in het bericht hierboven aangepast maar in het filmpje kan ik dat natuurlijk niet.

Reactie

• Haddock schreef Bekijk Berichten
      Mooi Fred. Fijn dat je dit weer deelt met ons.

Kleine opmerking: pennantnummer van de Noor is M351 en prefix= HNOMS en de Duitser heet: FGS Bad Bevensen.

Ik had het al in het bericht hierboven aangepast maar in het filmpje kan ik dat natuurlijk niet.
      Hallo Haddock,
      Bedankt voor de correctie deze foutjes waren ook op Facebook (daar was ik al door Sieger Timmer op de vingers getikt) ingeslopen en het filmpje ja dat is jammer maar ook ik kan dat nu niet meer corrigeren.
      Heb het originele filmverslag wel aangepast zo'n kleine 20 minuten is te groot om te posten.
      We zullen de volgende keer het controleproces nog beter uitvoeren.

Reactie

• Reactie

• Datum: 2018-02-12

Het vertrek van het SNMCMG1 uit Amsterdam, afgelopen maandag.

1 Vlaardingen M863 2018-03-12 _MG_7943.JPG - Vlaardingen

2 Bad Bevensen M1063 2018-03-12 _MG_7946.JPG - Bad Bevensen

3 Cattistock M31 2018-03-12 _MG_7950.JPG - Cattistock

4 Otra M351 2018-03-12 _MG_7953.JPG - Otra

5 Mercuur A900 2018-03-12 _MG_7958.JPG - Mercuur (©Foto's: HvK)

Reactie

• Door: NU.nl/ANP

Drie grote cruiseschepen kunnen in april niet aanmeren bij de Passenger Terminal in Amsterdam
            in verband met de zeemijn die in het IJ ligt.
            De grote cruiseschepen moeten zo’n grote draai maken in de buurt van de zeemijn dat de veiligheid
            van de schepen in het geding kan komen, meldt een woordvoerder van het Havenbedrijf Amsterdam.
            Daarom worden schepen die meer dan 290 meter lang zijn vooralsnog geweerd.

"Dit is uit voorzorg, we willen geen enkel risico nemen", aldus de woordvoerder. "Wij denken mee over
            een alternatieve plek om aan te meren voor deze schepen, zoals IJmuiden of Rotterdam."

De mijn werd eind januari bij baggerwerkzaamheden aangetroffen, ter hoogte van het Java-eiland. Hij ligt
            nog steeds op dezelfde plek waar hij gevonden is, 270 meter van de kade in het water.

Onschadelijk maken
            In overleg met de gemeente wordt bekeken hoe de mijn onschadelijk kan worden gemaakt. "Het is een flinke
            jongen, dus er moet met het oog op de veiligheid worden onderzocht wat de beste optie is'', aldus de woordvoerder.

Zeemijnen zijn in tegenstelling tot oude vliegtuigbommen een zeldzaamheid in de Amsterdamse haven. Dit type
            explosief had in binnenwateren immers weinig strategische waarde, legt expert Huibert van Driel uit. Het lijkt hem
            daarom onwaarschijnlijk dat de zeemijn daar bewust is geplaatst. Mogelijk is de bom onbewust meegesleept, maar
            het kan volgens hem ook om een defect exemplaar gaan dat in het water werd gedumpt.

Reactie

• tja kan maar de lijn waar hij ligt is in het verlengde van de landings /startbaan die vroeger op het eiland zeeburg liep .
              achter schellingwoude ergens achter de kerk /school moet ook nog een vliegtuigwrak liggen vertelden ze mij daar toen op school ,maar deze zou al erg diep zijn weg gezakt in het veen
              en toch lijkt het mij sterk dat hij nooit eerder aan het licht is gekomen bij al dat gebagger vroeger ook op wat men de vrije ankerplaats noemde en de hele brede strook langs de knsm

Reactie

• Over de op het IJ ontdekte zeemijn kreeg ik (als omwonende) bericht van de gemeente.

zeemijn 001.jpg

Reactie

• go toch wel goed van de gemeente dat ze dat doen .

Reactie

• Datum: 2018-03-22

Een rondslingerende zeemijn of niet, de "AIDAvita" is binnengekomen.

AIDAvita _MG_7988.JPG - (©Foto: HvK)

Er staat niet op internet, dat het de maiden call van het schip is.
                    Maar ik heb het hier nog nooit eerder gezien... (?).

Reactie

• Beste H@ns,

Van harte gefeliciteerd met deze dag
                      Neen, nu eens niet met een PB-tje, maar op DE draad op dit forum met een enorme bijdrage van jouw hand, waar wij allen ongetwijfeld nog lang van hopen te genieten.
                      Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• Yo H@ns, van harte man.

Inderdaad super deze draad, telkens weer mooie bijdragen uit het Mokumse!

Reactie

• Dank, dank!

Reactie

• Hans, van harte gefeliciteerd !

Reactie

• Op AT5 valt te lezen:

De olietanker Sea Pioneer is na vier maanden wachten weer vertrokken uit de Amsterdamse haven.
                              Het gevaarte van 170 meter lag wekenlang stil, toen een schuldeiser het schip in beslag nam. Sinds
                              6 december lag het schip stil, met de bemanning nog aan boord. Op een executieveiling in de VS is
                              omgerekend zo'n acht miljoen euro neergeteld voor het schip, schreef Het Parool vorige week. Van de
                              17 bemanningsleden zouden er nog 11 over zijn: de rest is al vertrokken.
                              Van luxe was aan boord geen sprake. Integendeel zelfs: gedurende de eerste zes weken dat het schip
                              in de haven lag, waren de omstandigheden aan boord ronduit erbarmelijk.

Dikke jassen
                              Om op benzine te besparen, konden de bemanningsleden in die periode slechts één uur per dag gebruik-
                              maken van warm water. Ook kon slechts een deel van het schip worden verwarmd, waardoor de zeelieden
                              ook aan boord waren aangewezen op dikke jassen.
                              De tijd doden op een plek in de stad was geen optie, want de in Griekenland gevestigde eigenaar maakte
                              geen haast bij het overmaken van het salaris van december.
                              Een 'onmenselijk situatie', zo luidde het oordeel van een inspecteur van de Internationale Transportarbeiders
                              Federatie. Hij werd gewaarschuwd door een dominee, die de mannen had voorzien van films, boeken en puzzels.

Sea-Pioneer-984664.jpg

Reactie

• H@ns schreef Bekijk Berichten
                                Datum: 2018-03-22

Een rondslingerende zeemijn of niet, de "AIDAvita" is binnengekomen.

[ATTACH=CONFIG]98714[/ATTACH] - (©Foto: HvK)

Er staat niet op internet, dat het de maiden call van het schip is.
                                Maar ik heb het hier nog nooit eerder gezien... (?).
                                Wel regelmatig in IJmuiden geweest, moet hier nog ergens 'n berichtje in deze draad van mijn hand staan.

Reactie

Working...
                                X