Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheepvaart Regio Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sinds vorig jaar, in ieder geval vanaf mei, lag de "Vos Satisfaction" bij de Oranjewerf (Damen) in Amsterdam-Noord.
    Vanuit mijn woonkamer kon ik het schip daar steeds zien liggen.
    Stomtoevallig zag ik vanmiddag - nèt na thuiskomst van boodschappen - het schip vertrekken. Gelukkig staat mijn camera
    altijd gereed en dat leidde tot de volgende foto's:

Vos Satisfaction 2019-01-10 _MG_1227.JPG

Vos Satisfaction 2019-01-10 _MG_1230.JPG

Vos Satisfaction 2019-01-10 _MG_1232.JPG

Vos Satisfaction 2019-01-10 _MG_1233.JPG - (©Foto's: H@ns)

Reactie

• Vandaag is het nieuwe "IJveer 63" aangekomen te Amsterdam.

IJveer 63 2019-01-14 zr Aankomst te Amsterdam _MG_1304.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

• Datum: 2019-01-23

Vanmiddag is de mijnenjager Zr.Ms. "Hellevoetsluis" (A859) aangekomen in Amsterdam.
        Het schip werd gesleept door de "Gouwe" en de "Balgzand". Het was helaas te laat (donker) voor een mooie foto.

Hellevoetsluis A859 2019-01-23 Asd _MG_0040.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

• Een vraagje: is de "Hellevoetsluis" nog wel Zr.Ms., of is het schip afgevoerd?

Reactie

• H@ns schreef Bekijk Berichten
            Een vraagje: is de "Hellevoetsluis" nog wel Zr.Ms., of is het schip afgevoerd?
            HNLMS Hellevoetsluis is in 2011 vanwege 'herstructureringen' van de sterkte afgevoerd.
            Zie: https://www.defensie.nl/organisatie/...n/mijnenjagers

Reactie

• Bedankt, Lex.
              Het viel mij op, dat het schip in de jaarboekjes 2011 en 2012 niet meer voorkomt.
              Met groet, H@ns

Reactie

Datum: 2019-01-23

Vanmiddag is de mijnenjager Zr.Ms. "Hellevoetsluis" (A859) aangekomen in Amsterdam.
                Het schip werd gesleept door de "Gouwe" en de "Balgzand". Het was helaas te laat (donker) voor een mooie foto.[/I]
                Ik moet me maar niet meer met de marine bemoeien... ik heb de "Hellevoetsluis" het naamsein A859 gegeven in plaats van M859.
                Last edited by H@ns; 23rd January 2019, 22:55.

Reactie

Ik moet me maar niet meer met de marine bemoeien... ik heb de "Hellevoetsluis" het naamsein A859 gegeven in plaats van M859.
                  Het was mij ook niet opgevallen, omdat ik naar de foto keek en geen vlagvoering zag.
                  Rijst de vraag: wat doet de eenheid daar?

Reactie

• Vannacht is de "Hellevoetsluis" naar het marine etablissement Kattenburg gesleept.
                    Volgens Bob R. zal het schip lange tijd in Amsterdam vertoeven.
                    Ik kan me nog herinneren, dat de Buffel, Van Kinsbergen, Gelderland en Grijpskerk daar ook lange tijd hebben gelegen.
                    Maar die lagen daar toen i.v.m. opleidingen, doch dat zal voor de Hellevoetsluis niet het geval zijn.
                    Een manier om daar voet aan de grond (of kiel in het water) te houden...?

Reactie

Op 2 juli 2018 zou Defensie de resterende gebouwen overdragen aan het Rijksvastgoedbedrijf. Vanaf dat moment zouden deze gebouwen tijdelijk gebruikt gaan worden voor niet-militaire functies. Het hek, dat nu nog het publieke en militaire deel van elkaar scheidt, zou in de loop van de opvolgende maanden verdwijnen.
                      Uiteindelijk is Defensie niet op de afgesproken datum vertrokken. Kort voor de deadline kwam de wens om toch een deel van het terrein te blijven gebruiken vanwege strategische heroverwegingen. Men wil toch een steunpunt in het Centrum van Amsterdam behouden. Overleg tussen Amsterdam en Defensie moet uitwijzen hoe de ontwikkelingen verder zullen gaan.

Bron: Wikipedia.
                      Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

• Datum: 2019-01-26

Als de marine een (afgedankt) mijnenbestrijdingsvaartuig in Amsterdam te pronken legt, verwacht ik
                        toch wel een prominente plaats. Nou, prominènt...

Hellevoetsluis M859 2019-01-26 A'dam _MG_0061.JPG - (©Foto: H@ns)

Hellevoetsluis M859 2019-01-26 A'dam _MG_0062.JPG - (©Foto: H@ns)

Ik moet wel een héél eind van het schip vandaan blijven en een teleobjectief gebruiken om nog enkele
                        aanvaardbare foto's te maken.

Hellevoetsluis M859 2019-01-26 A'dam _MG_0071.JPG - (©Foto: H@ns)

Hellevoetsluis M859 2019-01-26 A'dam _MG_0060.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

Vannacht is de "Hellevoetsluis" naar het marine etablissement Kattenburg gesleept.
                          Volgens Bob R. zal het schip lange tijd in Amsterdam vertoeven.
                          Ik kan me nog herinneren, dat de Buffel, Van Kinsbergen, Gelderland en Grijpskerk daar ook lange tijd hebben gelegen.
                          Maar die lagen daar toen i.v.m. opleidingen, doch dat zal voor de Hellevoetsluis niet het geval zijn.
                          De reden van het verplaatsen naar A'dam: https://www.noordhollandsdagblad.nl/...g-in-amsterdam

Reactie

• De naam "Hellevoetsluis" was reeds verwijderd.
                            Misschien kan men dit plaatje op het schip plakken...?

Hellevoetsluis M859 2010-03-18 IMG_0132.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

• Datum: 2019-01-29

Vandaag is het nieuwste IJveer van het GVB in dienst genomen, "IJveer 63".
                              Het is de enige pont, die de naam van een persoon draagt: Eberhard van der Laan, als eerbetoon aan de
                              geliefde oud-burgemeester van Amsterdam.
                              (Het aan boord gepresenteerde koekje smaakte redelijk...).

1 IJveer 63 2019-01-29 mr Burgemeesater Van der Laan _MG_0093.JPG - (©Foto: H@ns)

2 IJveer 63 2019-01-29 in dienst als Burgemeester Eberhard van der Laan _MG_0087.JPG - (©Foto: H@ns)

3 IJveer 63 2019-01-29 Burgemeester Eberhard van der Laan _MG_0091.JPG - (©Foto: H@ns)

IJveer 63 2019-01-29 koekje _MG_0095.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

• Datum: 2019-02-13

Bij IKEA heb je een ballenbak, op het IJ een ballenbóót, genaamd "Scout".

Scout _MG_0254.JPG - (©Foto: H@ns)

Reactie

Working...
                                X