uh sonderingen ,komt er een tweede IJtunnel naast de oude?????
Waar zou je die kwijt moeten? Aan de westzijde ligt inmiddels de buis van de noordzuid lijn. Aan de oost zijde staat bebouwing. Kortom geen ruimte aan de noordkant
Wat lees ik in het Leidsch Dagblad (mijn voormalige werkgever)?
Door Rien Floris - 3-4-2016, 11:20 (Update 3-4-2016, 11:50)
Personeel riviercruises leeft van fooien
AMSTERDAM - Personeel op riviercruiseschepen moet te lange dagen maken, leeft onder slechte omstandigheden aan boord en wordt zwaar onderbetaald. ’Ze leven op de fooienpoot’. Maandag start in Amsterdam een campagne van Europese transportwerkers voor meer loon en betere werkomstandigheden.
De riviercruises in Europa groeien tegen de klippen op, maar de bemanningen merken er weinig van. Het gemiddelde loon van horecamedewerkers aan boord ligt rond de 600 euro netto per maand, vertelt Carl Kraijenoord, bestuurder Binnenvaart Nautilus International.
er is altijd plaats voor iets .
als je weet hoe lang het geduurd heeft van af de plannen voor de ij tunnel ,is alles mogelijk vooral in Amsterdam.
de plannen waren er tegelijk met de eerste velser tunnel .
en ernaast nou eerst een zootje weg slopen en later weer opbouwen ,net als bij de metro tunnels .
geen punt voor de politiek daar .
groet wout.
Vanaf het einde van 1944 tot begin 1945 tijdens de Tweede Wereldoorlog was er een groot voedseltekort in Amsterdam. Veel stedelingen verlieten de stad en trokken naar boerderijen in de omgeving om hun laatste bezittingen te ruilen voor iets eetbaars. Om ook bij de boeren aan de noordkant van Amsterdam te komen werden autoveren uit Amsterdam aan elkaar geschakeld om zo een fysieke verbinding over het IJ te vormen.. Op deze wijze kon men de overtocht maken om zich zo naar en van Amsterdam Noord te verplaatsen.
Op initiatief van het Amsterdams 4 en 5 mei comité wordt deze pontbrug op Bevrijdingsdag 5 mei 2016 van 14:00 uur tot 16:00 uur opnieuw in gebruik genomen.. De nog levende bruggenbouwers van toen zullen als eersten de oversteek maken, daarna is de brug voor iedereen toegankelijk.
Gezien de te verwachte drukte op het water, de veiligheid van de wandelaars over de pontonbrug en ter bevordering van de (nautische) veiligheid op het Afgesloten IJ, heeft de Directeur van het Centraal Nautisch Beheer Noordzeekanaalgebied besloten om verschillende maatregelen op het water te nemen. Deze maatregelen zullen bestaan uit: Snelheidsbeperkingen, een tijdelijke vaarwegversmalling en een gehele stremming inclusief het aanwijzen van een evenementengebied.
Datum: 2016-04-04
Locatie: het IJ, nabij de IJhaven
Thans is er een enorme drukte met rivierpleziervaartuigen. De zuidoevers van het IJ liggen vol met tientallen schepen.
Er kan nog meer bij: de "Antonio Bellucci" komt een plaatsje zoeken.
Technische gegevens:
Lengte 110,00 m
Breedte 11,45 m
Diepgang 1,60 m
Spanning 220 Volt
Motoren 2 x 1000 PK
Kopschroef 500 PK
Complete radar- en zenduitrusting
Eigenaar: Mediship AG - Basel
Afgelopen zondag waren we met een familie-uitje in Amsterdam. We hebben twee uur een privé-rondvaart gehad op het kajuitjachtje van een familielid. Helaas laat de kwaliteit van de foto's te wensen over maar wellicht herkent iemand wel iets?
2016-04-03 11.42.36.jpg
Ons 'familiejacht' de "Bon Bini" komt langszij aan de Stadhouderskade.
2016-04-03 12.44.05.jpg
Het Scheepvaarthuis aan de Prins Hendrikkade, met een mooie verzameling rederijvlaggen
2016-04-03 13.17.39.jpg
Op de Amstel waren roeiwedstrijden aan de gang. We kregen deskundologisch commentaar van mijn oudste zoon, die vrijwel alle tenue's aan een plaatsnaam kon koppelen. "Die roeit wel strak" maar "die daar roeit als een komma". Zijn nichtje was wel onder de indruk geloof ik
Na afloop zijn we naar het Rijksmuseum geweest waar we o.a. dit bootje zagen, de "Prins Willem" uit 1651: 2016-04-03 15.25.04.jpg
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten] https://duurzamehuizenroute.nl/locat...g-1905-veendam
De èchte Prins Willem, een galjoen van de VOC, Kamer van Zeeland, verliet in 1651 de haven bij Middelburg voor zijn eerste vaart naar Indië. In 1652 voer het schip in dienst van de Admiraliteit van Zeeland en ging in 1653 terug naar de VOC. In totaal voer het schip vijf keer naar Batavia (Jakarta), voor het in 1662 met man en muis op de terugweg bij Mauritius verging.
Reactie