Mijn werk- en woon plek voor de helft van het jaar;
De Meridiaan
2012_11_08 Meridiaan (6).JPG
De Meridiaan is een vrachtschip gebouwd door Rousse Shipyard in Rousse, Bulgarije. Verdere gegevens kunnen jullie vinden in de bijgevoegde pdf.
Schotship_brochure.pdf
De bemanning bestaat uit 8 man, te weten Kapitein, 1ste en 2de stuurman, machinist (ik), 2 matrozen, 1 motorman en 1 kok. De matrozen, motorman en kok komen uit de Filipijnen en zijn gemiddeld zo'n 8 maanden aan boord. De officieren varen in principe in een 6 weken op 6 weken systeem en hebben allemaal hun vaste tegenloper. Mijn tegenloper is een Rus, de rest zijn Nederlanders en een Belg.
Het schip vaart nu een langlopend charter tussen Augusta, Sicilië en Moerdijk. Een rondreis duurt 3 weken, vanuit Moerdijk is het in ballast naar Augusta waar we in 3 dagen laden voor Moerdijk. In Moerdijk liggen we een kleine dag om te lossen, bunkeren, storen, evt onderhoud van walbedrijven en aflossingen.
Voor ik verder ga met de Meridiaan zal ik proberen elk verlof een stukje te plaatsen beginnend bij de zeevaartschool (1996 - 2001) tot het heden om zo een beeld te geven van het huidige varen als scheepswerktuigkundige.
De Meridiaan
2012_11_08 Meridiaan (6).JPG
De Meridiaan is een vrachtschip gebouwd door Rousse Shipyard in Rousse, Bulgarije. Verdere gegevens kunnen jullie vinden in de bijgevoegde pdf.
Schotship_brochure.pdf
De bemanning bestaat uit 8 man, te weten Kapitein, 1ste en 2de stuurman, machinist (ik), 2 matrozen, 1 motorman en 1 kok. De matrozen, motorman en kok komen uit de Filipijnen en zijn gemiddeld zo'n 8 maanden aan boord. De officieren varen in principe in een 6 weken op 6 weken systeem en hebben allemaal hun vaste tegenloper. Mijn tegenloper is een Rus, de rest zijn Nederlanders en een Belg.
Het schip vaart nu een langlopend charter tussen Augusta, Sicilië en Moerdijk. Een rondreis duurt 3 weken, vanuit Moerdijk is het in ballast naar Augusta waar we in 3 dagen laden voor Moerdijk. In Moerdijk liggen we een kleine dag om te lossen, bunkeren, storen, evt onderhoud van walbedrijven en aflossingen.
Voor ik verder ga met de Meridiaan zal ik proberen elk verlof een stukje te plaatsen beginnend bij de zeevaartschool (1996 - 2001) tot het heden om zo een beeld te geven van het huidige varen als scheepswerktuigkundige.
Reactie