Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Loon: Hoeveel verdient een Matroos?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Loon: Hoeveel verdient een Matroos?

Hallo,

Ik ben belg 22 jaar oud en ben van plan om bij de VDAB een STCW 95 Basic Safety cursus te volgen van 4 weken + 3 maanden stage te doen op een koopvaardij of bagger-schip.

Heelaas kan ik er maar niet uitkomen hoeveel een (licht)matroos verdiend op een koopvaardijschip (of baggerschip) ?

Ook had ik graag geweten hoe de werk omstandigheden er uit zien tegenwoordig... Kan ik bijvoorbeeld 2 maanden varen en 2 maanden thuis zijn ?

Mijn vader was vroeger (35 jaar geleden) matroos, maar heelaas is er vanalles veranderd tegenwoordig.

Dankuwel alvast voor de reacties....

Pauly

Re: Loon: Hoeveel verdient een Matroos?

Pauly,

Ik weet het eigenlijk ook nie zo goed, heelaas..maar met zekerheid verdiendt het ietske minder als een matroos 1, een volmatroos zo te zeggen..

Maar alle gekheid op een stokske, bel eens een afdeling Personeelszaken van een Belgische Baggeraar of een Belgische Koopvaarder. Het slaris is geloof ik in Euro en niet meer in Belgse Franken

Dit advies schudde ik inene zomaar uit mijn mouw om te voorkomen dat je nog langer moet nadenken hoe je erachter kunt komen wat je zou kunnen gaan verdienen, vooropgesteld dat je wordt aangenomen....

Heel veel succes,

Chr.

Reactie

Deze valt wel dan uit de boot, toen ik in dienst kwam in 1947 kreeg 45 gulden en een stukje zeep! En we waren tevreden tegenwoordig weet men niet meer hoe lux men moet leven.!

Reactie

Wil gewoon weten hoeveel een licht of volmatroos verdient tegenwoordig aan boord.

Reactie

"pauly89" wrote: Wil gewoon weten hoeveel een licht of volmatroos verdient tegenwoordig aan boord.
          Nou jongen, als jij dat WIL, dan WIL ik je wel even uit de droom helpen.

Ga maar eens even rustig op deze site kijken. Het lijkt me namelijk het beste dat je gewoon in de binnenvaart begint. Veel succes!

Reactie

denk inderdaad dat je op de koopvaardij weinig kans maakt op een plek als matroos. die wordt daar tegenwoordig bijna overal vervult door Filipijnen en andere volkeren uit die streken tegen welk salaris jij niet zult kunnen concurreren.

Reactie

Wel... ik had graag een snelle cursus of opleiding gedaan (minder dan 6 maanden) om zo op zee te kunnen starten met werken.

Als ik niet als matroos meer op zee aan de slag kan, wat kan ik dan wel doen?

Vindt het nogal raar dat de belgische overheid gratis opleidingen organiseerd als matroos dan

Reactie

Working...
              X