Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regio Eemshaven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • regio Eemshaven

    Zo langzamerhand wordt er rond de Eemshaven steeds meer gevaren. Het heeft tientallen jaren gekost om hier meer werkgelegenheid te krijgen. Al die tijd lag het land braak en vond men het er, afgezien van groepjes straatracende jongeren, kennelijk niet aantrekkelijk. Op zondagmiddag nam ik er een kijkje:

    Attached files eemshaven.mp4 (13.5 MB)

  • #2
    Re: regio Eemshaven

    Mooi filmpje, en zeer leuk "op de muziek" gemonteerd.

    Wat is dit trouwens voor snel ding ?


    --
    rtyu4ytreuer5u.PNG

    Reactie


    • #3
      Re: regio Eemshaven

      Bij nadere bestudering van de beelden heet het bootje "Mirfak".
      Het is geloof ik een Port tender volgens de marine traffic site.

      --
      mirfak.jpg

      Reactie


      • #4
        MV KANO 7236139 lossen in Eemshaven.


        Foto © Ruud Mulder

        Reactie


        • #5
          Jigawa 7208106 2007 in Eemshaven.




          Foto's © Ruud Mulder

          Reactie


          • #6
            MN EIDER 8801917 aan het lossen in Eemshaven.


            Foto © Ruud Mulder

            Reactie


            • #7
              Enkele foto,s van Havendagen Delfzijl-
              Afgelopen weekend.

              Reactie


              • #8
                Ik zie alleen maar" geen toegangs " borden.
                SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

                Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

                Reactie


                • #9
                  Vreemd??

                  Geen idee waarom U niets kunt zien.

                  Wilhelm.

                  Reactie


                  • #10
                    Ik ben bang dat niemand iets ziet, want ik zie ook geen foto's.
                    Vriendelijke groet, Hans.

                    "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                    Reactie


                    • #11
                      Ik zal het vandaag nog eens proberen,ik had ze via Google Foto,s verstuurd uit een beveiligde omgeving vanuit mobiele telefoon.
                      Dat zal het probleem zijn.

                      Groet Wilhelm.

                      Reactie


                      • #12
                        Eerst op een pc zetten en daarna uploaden naar DF.
                        SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

                        Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

                        Reactie


                        • #14
                          Nu staan ze er mooi op.
                          SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

                          Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

                          Reactie


                          • #15
                            Het Schotse bedrijf TEC-Farragon heeft vergevorderde plannen voor een veerdienst tussen de Eemshaven en het Schotse Rosyth, bij Edinburgh. Daarmee bereiden de Schotten zich voor op de naderende Brexit.

                            De ferry's zullen voornamelijk vracht vervoeren, maar kunnen ook een groot aantal passagiers en hun auto's meenemen.
                            Het is de bedoeling dat de boten op termijn dagelijks tussen de Eemshaven en Rosyth varen. Welke rederij de veerdienst gaat verzorgen is nog niet bekend. Het zou gaan om één van de grootste scheepvaartprojecten uit de geschiedenis van de Eemshaven.
                            De boten meren in de Eemshaven vermoedelijk aan bij de kade van Sealane Terminals. Dat bedrijf trok recent 6,5 miljoen euro uit voor de bouw van een nieuw vrieshuis. Ook werd de havenkade met honderd meter verlengd.
                            De Schotten lieten hun oog op de Eemshaven vallen vanwege de gunstige ligging ten opzichte van belangrijke afzetmarkten voor de Schotse whisky- en houtindustrie, zoals Duitsland, Denemarken en Italië. Ook de aanwezigheid van snelweg A7 vlak bij de Eemshaven zien de Schotten als groot pluspunt.
                            Schotland zocht naar een alternatieve haven op het vasteland van Europa nadat de veerdienst naar Zeebrugge in 2010 kwam te vervallen. Sindsdien gebruiken Schotse bedrijven de haven van het Zuid-Engelse Dover. Vanaf daar worden de goederen via Calais naar de rest van Europa vervoerd. Door de naderende Brexit zijn de Schotten echter op zoek naar een alternatieve haven.
                            Wanneer het Verenigd Koninkrijk het met de Europese Unie niet eens wordt over de voorwaarden van de Brexit, zal dat nadelige gevolgen hebben voor het Schotse bedrijfsleven. Dat verwacht Margaret Simpson van de Britse vrachtvervoerorganisatie FTA.
                            'De politieke situatie is op dit moment onzeker. Daarom vond de Schotse overheid het een goed idee om een alternatief te zoeken voor de havens in Zuid-Engeland.'
                            Volgens de plannen zou de eerste afvaart eind oktober plaats moeten vinden. Het is echter de vraag of dat haalbaar is. Allereerst moet TEC-Farragon de financiering voor het plan nog rondkrijgen.
                            Ook moet uitgezocht worden of de gehuurde schepen onder alle weersomstandigheden in de Eemshaven kunnen aanmeren. Om dat te onderzoeken wordt een scheepssimulatie gepland.
                            Ook in de haven zelf moet nog het één en ander gebeuren. Zo is er momenteel nog geen douanekantoor ingericht waar aankomende en vertrekkende passagiers zich kunnen melden. Verder moet er gekeken worden naar voldoende parkeermogelijkheden.
                            De havenkade werd al wel verstevigd om het aanmeren van de grote ferry's zonder problemen te laten verlopen.

                            Bron: RTV-Noord.
                            Vriendelijke groet, Hans.

                            "Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

                            Reactie

                            Working...
                            X