Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanging Alkmaar-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wat meer over het Damen ontwerp is terug te vinden op de Belgische forum, het is wel Franstalig.

    http://www.belgian-navy.be/t7271p450...seurs-de-mines

    Reactie


    • #17
      DSNS HEEFT TWEE BELANGRIJKE MIJLPALEN BEREIKT

      In de afgelopen weken heeft de Product en Proposal (P&P) afdeling van DSNS goed werk geleverd in de aanloop naar twee belangrijke deadlines. Voor het Roemeense korvetten programma is op 2 oktober de deadline bereikt waarop alle aanbieders hun final proposal in moesten leveren. Op dezelfde dag is in het Nederlands-Belgische MCMV programma, waarin België de leiding heeft, de deadline voor final proposal bereikt. De P&P afdeling heeft zich in de afgelopen periode bewezen en zij heeft sterk teamwork laten zien!

      http://nlnavy.damen.com/nl/dsns-heef...palen-bereikt/

      Reactie


      • #18
        Op http://nlnavy.damen.com/nl/#mijnenbe...gs--vaartuigen is een nieuwe afbeelding verschenen van het voorstel van Damen. Ziet er een stuk minder stealth uit dan het eerdere concept. Volgens de URL is de afbeelding trouwens al geüpload op: 05-2017

        MCMV_Bi_National_Replacement.jpg

        Naval_ship_fore.jpg

        Naval_ship_aft.jpg

        Reactie


        • #19
          Leuk ogend vaartuig, ben benieuwd hoe die Voith's zich zullen gedragen op zee want dat is eigenlijk een relatief nieuw concept. De Voight-Schneider is ontwikkeld om generatoren aan te drijven in waterkrachtcentrales, in Rotterdam waren er sleepboten met deze aandrijving en bleken kwetsbaar te zijn alsook lawaaiïg. Wat ik niet hoop is dat dit concept van voortstuwing dezelfde weg gaat bewandelen als de voortstuwing van de Karel Doorman gedaan heeft (was ook een nieuw concept).

          Wie weet, afwachten is nu de boodschap.

          Groet,
          Paul

          Reactie


          • #20
            Als ik de foto's bekijk en wat speel met de belichting en contrast ziet het er naar uit dat er gewoon twee schroeven gebruikt gaan worden in combinatie met een boegschroef. Vrij standaard concept dus. Krijg het idee dat Damen met het eerdere ontwerp heeft laten zien wat er mogelijk is maar dat dit later aangepast is naar een meer traditioneel concept.

            De hybride aandrijving van de Karel Doorman was misschien nieuw voor de marine en ze hebben daar pech gehad maar verder was het geen nieuw concept of zo. Zou mij ook niet verbazen als de MCM hier ook gebruik van gaat maken. De Voith-Schneider is wat dat betreft een wat radicaler idee.

            We gaan het zien. Wanneer wordt er bekend gemaakt wie er gewonnen heeft?

            Reactie

            Working...
            X