Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overhemd Boordtenue aangeschaft bij een dumpzaak.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Het grote publiek begrijpt dergelijke nuances niet en militairen zullen het vooral erg sneu (of erger) vinden. Niet doen.
    "Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
    "Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
    ..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
    https://duurzamehuizenroute.nl/wonin...s-1905-veendam

Reactie

Paul Joosten schreef Bekijk Berichten
      Het grote publiek begrijpt dergelijke nuances niet en militairen zullen het vooral erg sneu (of erger) vinden. Niet doen.
      Het grote publiek maakt tijdens open dagen als de Marine- en wereldhavendagen sowieso al geen goed onderscheid tussen het donkerblauwe Boordtenue van het marinepersoneel en mijn SBT. Ze zien iemand in een donkerblauw werkhemd en een donkerblauwe werkbroek lopen en sommigen denken dan dat ik bij de Koninklijke Marine werk. Maar goed dat ik tijdens zulke dagen niet in het Boordtenue van de Koninklijke Marine zelf loop, anders was de verwarring compleet met alle gevolgen van dien. Tijdens de afgelopen Wereldhavendagen stond ik op samen met een bemanningslid van Zr.Ms. Karel Doorman bij de uitgang van de looproute van dat schip, omdat ik als sympathisant van de Koninklijke Marine in mijn donkerblauwe sympathisantenboordtenue liep, vroegen enkele bezoekers mij of zij rechtstreeks op de Mahu konden komen. Ik legde hun uit dat je je dan bij de bezoekerswachtrij van Zr.Ms. Karel Doorman moest aansluiten, ik verwees hun naar de bemanning zelf voor meer informatie en ik legde hun uit dat ik sympathisant van de Koninklijke Marine ben en ik daarom in donkerblauw werktenue liep.

Er zijn juist ook militairen die het mooi vinden dat ik tijdens de Marine- en de Wereldhavendagen in SBT loop, ik krijg dan leuke opmerkingen als van een mooi tenue.

Reactie

Stop ermee Admiral, het wordt echt niet op prijs gesteld. Ze zijn alleen maar vriendelijk tegen je.
        SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

Met alle respect. Maar dit onderwerp begint vervelende vormen aan te nemen. Mag hier een slotje op?

Reactie

Jan van den Bogert Tpmkr schreef Bekijk Berichten
            Stop ermee Admiral, het wordt echt niet op prijs gesteld. Ze zijn alleen maar vriendelijk tegen je.
            Er zijn wel degelijk personeelsleden van de Koninklijke Marine die dat wel op prijs stellen dat ik in SBT zonder naamlintjes loop tijdens open dagen en ik op deze manier met de Koninklijke Marine sympathiseer, is ook erg afhankelijk van het individu overigens. Zo heb ik ook nog leuke mail- en Facebookcontacten met sommige marinemannen aan overgehouden. Als dat echt niet mag om tijdens de Marine- of de Wereldhavendagen in donkerblauw civiel werktenue (SBT) te lopen, hadden zij of de Koninklijke Marechaussee mij daar allang wel op gewezen. Boordtenue-jasjes van de Koninklijke Marine zelf draag ik niet eens meer openlijk in het openbaar, deze dingen draag ik alleen maar thuis.

Tijdens de afgelopen Marinedagen voer ik met de pendeldienst in de marinehaven mee met een nieuwe marinesleepboot. Een bemanningslid haalde zijn burgerstrepen van zijn Boordtenue-jas af en deed het op de epauletten van mijn Mascot-werkoverhemd. Hij vond dat hemd zo mooi dat ik bij de afgelopen Marinedagen met strepen op mijn werkoverhemd moest gaan lopen, maar ik maakte hem heel duidelijk dat ik dat absoluut niet wilde, omdat ik anders trammelant met het marinepersoneel en de Koninklijke Marechaussee zou kunnen krijgen. De strepen mocht ik gelukkig wel houden en ik heb ze netjes opgeborgen.
            Last edited by Admiral Halsey; 11th September 2017, 11:57.

Reactie

Dr.Ebb schreef Bekijk Berichten
              Met alle respect. Maar dit onderwerp begint vervelende vormen aan te nemen. Mag hier een slotje op?

Voor de goede orde, dit topic is van Admiral Halsey.
              Ben je niet geïnteresseerd reageer dan niet.

Ik ben niet in de positie om goedkeuring of afkeuring te geven over het mogen dragen van welk tenue dan ook.
              Maar dat geldt evenzo voor alle andere die hier reageren.
              Als ik zelf zo'n tenue zou willen dragen dan deed ik dat en ik geloof niet dat er iemand is tijdens de marinedagen of wereldhaven dagen die daar negatief over zal doen.
              We hebben hier te maken me een heel erg betrokken medemens en daar is niks mis mee.
              Daar mogen we best trots op zijn!

Reactie

Dorus schreef Bekijk Berichten
                Voor de goede orde, dit topic is van Admiral Halsey.
                Ben je niet geïnteresseerd reageer dan niet.

Ik ben niet in de positie om goedkeuring of afkeuring te geven over het mogen dragen van welk tenue dan ook.
                Maar dat geldt evenzo voor alle andere die hier reageren.
                Als ik zelf zo'n tenue zou willen dragen dan deed ik dat en ik geloof niet dat er iemand is tijdens de marinedagen of wereldhaven dagen die daar negatief over zal doen.
                We hebben hier te maken me een heel erg betrokken medemens en daar is niks mis mee.
                Daar mogen we best trots op zijn!
                Precies, Dr. Ebb en Jan van den Bogert vinden het volgens mij maar niks dat een sympathisant van de Koninklijke Marine dat graag uit wil dragen door tijdens Marine- en Wereldhavendagen in donkerblauw civiel werktenue te lopen. Waardoor zou dat toch komen...? De Koninklijke Marine heeft juist sympathisanten nodig die dat uitdragen door in donkerblauw werktenue te lopen, ook om nieuw personeel te werven en om bij de bevolking de Koninklijke Marine een positief imago te geven.
                Last edited by Admiral Halsey; 11th September 2017, 12:45.

Reactie

Admiral Halsey schreef Bekijk Berichten
                  De Koninklijke Marine heeft juist sympathisanten nodig die dat uitdragen door in donkerblauw werktenue te lopen, ook om nieuw personeel te werven en om bij de bevolking de Koninklijke Marine een positief imago te geven.
                  Hoewel ik niet twijfel aan je goede bedoelingen vrees ik toch dat het daadwerkelijke effect daar haaks op staat...

Reactie

Hoewel ik niet twijfel aan je goede bedoelingen vrees ik toch dat het daadwerkelijke effect daar haaks op staat...
                    Hoe zou dat komen dat het daadwerkelijke effect haaks op mijn goede bedoelingen als sympathisant zou staan en heeft dat met antimilitaristische gevoelens onder sommige burgers te maken?

Reactie

Nee. Wel alles met het serieus nemen van de krijgsmacht als professionele organisatie. Dat bevorder je met een dergelijke outfit niet.

Reactie

Sluit ik mij aan. Kan mij zeer goed voorstellen dat je gedrag en kleding bij met name marinedag e.d. Als uiterst irritant wordt gezien. En meer zeg ik er niet over.

Reactie

Nee. Wel alles met het serieus nemen van de krijgsmacht als professionele organisatie. Dat bevorder je met een dergelijke outfit niet.
                          Dr.Ebb schreef Bekijk Berichten
                          Sluit ik mij aan. Kan mij zeer goed voorstellen dat je gedrag en kleding bij met name marinedag e.d. Als uiterst irritant wordt gezien. En meer zeg ik er niet over.
                          Dus dat betekent ook dat ik professioneel over moet komen tijdens de Marine- en de Wereldhavendagen. Als er sprake is van dat ik op deze dagen mij irritant/onwenselijk zou gedragen, hoor ik van jullie graag wat er dan aan mijn gedrag schort, zodat ik daar de volgende keren rekening mee zal houden en ik daarvoor niet mijn tenue hoef te wijzigen. Houd ook rekening mee dat ik een autistische stoornis heb, waardoor ik een bepaald onwenselijk gedrag kan vertonen.
                          Last edited by Admiral Halsey; 11th September 2017, 16:04.

Reactie

Kleding IS een "gedrag".
                            Je zou ook kunnen overwegen, als sympathisant (dat geloof ik absoluut), in gewone kleding de Marine- en de Wereldhavendagen te bezoeken.
                            Ik sympathiseer ook met de Kon. Marine, mijn vader was marineman (op dit forum te lezen) en persoonlijk draag ik als ex-zeevarende de marine een zeer warm hart toe.
                            Alleen.......dat hoef ik niet zo te laten zien, en laat ik het uniform en alle tenues en wat dies meer zij, graag aan de echte kanjers over.

Doe maar gewoon......dan doe je al gek genoeg. (zeg ik dan tegen mijzelf).
                            Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Ik heb al mijn Boordtenue-jasjes weggegeven aan o.a. AMS Bernisse.

Op deze onderstaande foto heb ik iets beters en wat neutraals aan dan die hobbezakken van Boordtenue-jasjes van de Koninklijke Marine waar ik inmiddels afstand van heb genomen, op deze foto draag ik een stoere werkjas van het werkkledingmerk KLM.

Ik heb namelijk al mijn BT-jasjes van de Koninklijke Marine gedoneerd aan AMS Bernisse, aan het Zeekadetkorps Delfzijl en aan het Zeekadetkorps Harlingen. Omdat zij ook daar aan boord ook in Boordtenue lopen, het tegenwoordig vanwege het strikte retourbeleid bij de Koninklijke Marine erg moeilijk is om daar aan te komen en zij wel behoefte aan BT-jasjes hebben. Daardoor voelde ik mij schuldig dat ik die dingen de afgelopen jaren via o.a. Marktplaats en dumpzaken in huis had verzameld. Zij waren er erg blij mee dat ik die jasjes naar hun toe verzonden had. Om mijn BT-jasjes maar op Marktplaats zetten, was voor mij absoluut geen optie, want dat wordt door de Koninklijke Marine niet toegestaan, omdat zij anders via Marktplaats in verkeerde handen kunnen komen. En dat wilde ik ook niet op mijn geweten hebben.

Het thuis lopen in deze BT-jasjes van de Koninklijke Marine gaf bij mij toch een raar gevoel en ik raakte daardoor te emotioneel betrokken met het personeel van de Koninklijke Marine. Ik kon daardoor de laatste twee jaar ook thuis niet meer onbevangen in een BT-jasje lopen. En verder riep het thuis daarin te lopen bij mij ook gevoelens van verdriet en frustratie op van dat ik niet bij de Koninklijke Marine heb kunnen werken vanwege mijn autisme stoornis. Er ontstond daardoor bij mij een rare fantasiewereld over de Koninklijke Marine die ik niet waar kon maken. En daar heb ik met het dragen van neutrale donkerblauwe werkjasjes, die algemeen verkrijgbaar zijn bij bedrijfskledingzaken, gelukkig geen last van en kan ik weer veel meer mij zelf zijn dan in mijn gedachten een fantasiemarineman te wezen door in een Boordtenue-jasje te lopen. Verder heb ik er ook geen probleem mee om wel in een BT-broek te lopen, omdat die een algemene BDU-werkbroek is die niet expliciet herkenbaar is als zijnde van de Koninklijke Marine.

En bovendien mag ik als burger niet eens in het openbaar in BT-jasjes lopen, waar we hier een enorme discussie over hadden, omdat dat bij anderen verwarring brengt en ik een verkeerde indruk wek. Ook al zou ik de straatnaam 'Koninklijke Marine' daarvan verwijderd hebben, dan nog is het BT-jasje vanwege de vorm, de ritszakken, de horizontale naad op de borst en de kleur zo expliciet herkenbaar als zijn de van de Koninklijke Marine. Bovendien vond ik het op het laatst ook gênant om als burger zomaar in het openbaar in een BT-jasje van de Koninklijke Marine te lopen, terwijl ik zelf niet eens bij de Koninklijke Marine werk.

Over een paar jaar zal ook bij de Koninklijke Marine het DOKS (Defensie Operationeel Kleding Systeem) worden ingevoerd en dat zijn wij van het BT-gedoe helemaal af.

WerkjasKLM.jpg

Reactie

Goed gedaan Admiral.
                                SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

Working...
                                X