Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overhemd Boordtenue aangeschaft bij een dumpzaak.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Even tijdelijk een slotje op dit bericht om de gemoederen te laten rusten voordat het geheel uit de hand loopt en het persoonlijk gaat worden

Reactie

Jan van den Bogert Tpmkr schreef Bekijk Berichten
      Snap je nu niet wat gewoon burger betekent, of moeten we het spellen.
      Gewoon burger betekent in dit geval geen BT's dragen tijhdens de Marinedagen, Sail of de Wereldhavendagen en als alternatief een donkerblauw werkoverhemd dragen van bijv. BP, PortWest, Fostex, enz.

Reactie

Zijn er wel meer burgers die het ook mooi vinden om in hun vrije tijd thuis een BT-jasje te dragen, of ben ik haast de enige hier in het land?

Reactie

Timecrew schreef Bekijk Berichten
          "Artikel 196

Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Onder onderscheidingstekens worden ook de rangonderscheidingstekens verstaan eveneens als het lintje met "Koninklijke Marine" op de schouder en de Nederlandse vlag.
          Bij de zeekadetten hebben wij een tijd de oude BKT-kleding gebruikt als werkkleding. Uniformen komen nu ook nog van de Marine af, deze worden ook vaak gedragen bij de Marinedagen door bijv. ZKK Den Helder. Hier is nog nooit iets over gezecht en vind het eerlijk gezecht een beetje raar dat het niet mag. Van het huidige BT-Tenue snap ik het wel. Bij ZKK Harlingen gebruiken ze inderdaad gewoon de FOSTEX overhemden met klitteband erop genaaid voor de naamplaatjes.

Reactie

Ik heb een vraagje, mag je als burger een BT jasje dragen met naamplaatje en een borstteken van een ex marineschip (in dit geval Y8480) en ipv de nederlandse vlag een teken van Zeekadetkorps nederland? Foto's van deze tekens zal ik later vandaag posten aangezien ik nu niet thuis en.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Reactie

Op http://www.z24.nl/bijzaken/advies-va...arnaval-538062 lees ik het volgende over het dragen van een uniform:

Dringend advies van politie: verkleed je niet als agent met carnaval

De politie raadt carnavalvierders sterk af om verkleed te gaan als politieagent tijdens carnaval. Het dragen van zo’n namaakpolitie-uniform is op zich niet strafbaar, maar wie zich in zo’n kostuum als politieagent gedraagt kan wél worden bestraft, waarschuwt de politie.

De waarschuwing volgt nadat de politie een leverancier van feestartikelen het nieuwe politie-uniform uit zijn collectie had laten halen. Het pak vertoonde sterke overeenkomsten met het echte uniform.

“De kans dat dit tot verwarring bij burgers leidt, is dan ook levensgroot”, stelt de politie. De kindermaten van het pak worden wel gedoogd.

Volgens de politie is het onverstandig om verkleed te gaan als agent omdat het bij noodhulp en handhaving van de orde kan leiden tot ongewenste verwarring. Ook met het oog op de eigen veiligheid is het niet verstandig. “Agressie en geweld tegen politiemedewerkers kunnen zich ook richten tegen feestvierders in uniform.”

De politie waarschuwt ook voor criminelen die het namaakuniform kunnen misbruiken om carnavalsvierders op te lichten.

Reactie

Admiral Halsey schreef Bekijk Berichten
                Op http://www.z24.nl/bijzaken/advies-va...arnaval-538062 lees ik het volgende over het dragen van een uniform:
                Dit advies komt voor dit jaar een beetje laat, Volgend jaar begin februari herhalen svp.

Reactie

Ervaren hoe het was om tijdens Marinedagen en WHD in donkerblauw werktenue te lopen.

Tijdens de afgelopen Marinedagen liep ik in mijn mooie marineblauwe Mascot Detroit overhemd met daarbij de donkerblauwe werkbroek van PortWest, zie http://www.dutchfleet.nl/attachment....1&d=1436377996. Volgens bemanningsleden waren er maar weinig bezoekers die tijdens de Marinedagen in donkerblauwe kleding liepen en viel hun dat dan ook meteen op dat ik donkerblauw BT-achtig werktenue aanhad. Sommigen vonden het ook prachtig dat ik in donkerblauw liep. Ik kreeg door het dragen van BT-achtige werkkleding tijdens de Marinedagen meteen daarbij ook meer aanspraak met het marinepersoneel, ook omdat het zo heet was die dag en het marinepersoneel, ondanks de hitte, in donkerblauw BT liep.

Tijdens de afgelopen Wereldhavendagen in Rotterdam liep ik in mijn donkerblauwe Fostex-overhemd met daarbij dezelfde werkbroek van PortWest. Toen ik in het dok van Zr.Ms. Johan de Witt mijn tas moest inleveren om aan boord te kunnen gaan, zeiden sommige bemanningsleden bij het inleverpunt op het eerste gezicht dat ik hetzelfde BT-jasje aanhad als hun en zei een bemanningslid dat ik bij wijze van spreken zo achter de stand kon gaan staan om mee te helpen met het inleveren van de tassen van bezoekers. Maar bij nader inzien, zagen zij inderdaad wel dat het Fostex-overhemd dat ik droeg, anders was dan hun BT-jasjes. Ik liet hun dat ook duidelijk zien. Ook tijdens de Wereldhavendagen had ik meer aanspraak door het lopen in donkerblauwe BT-achtige werkkleding.

Tijdens deze twee evenementen vertelde ik sommige bemanningsleden dat ik thuis af-en-toe BT-jasjes draag, ook dat vonden zij prachtig.

Reactie

Ben je misschien een beetje de weg kwijt om thuis ook in een zogenaamd uniform te lopen
                    SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

ach jan in vroegere dagen probeerde je zoveel mogelijk in burger te gaan als marine man ,en nu proberen burgers in marine kleding te gaan ,
                      vrijwel het zelfde als indertijd al die antimilitaristen die in afgedumte legerkleding gingen lopen .
                      Maar ik gebruik nu ook mijn oude dienst kleding ,als werk kleding ,maar dan wel hier op het erf .
                      groet wout.

Reactie

Tegenwoordig draag ik thuis af-en-toe nog wel een BT-jasje van de Kon. Marine en draag ik meer andere (marine)blauwe werkoverhemden van Mascot, Planam en HaVep, allemaal lijken die op het lichtblauwe werkoverhemd dat bij het oude werkpak van de Kon. Marine hoorde. Verder draag ik geen BT-jasjes meer in het openbaar op de fiets of in de trein, ook vanwege de veiligheid. Wel heb ik wel een BT-jasje aan bij het kanovaren op een recreatieplas bij mij in de buurt (zie onderstaande foto) en gebruik ik enkele ruimzittende BT-jasjes als pyjama. Bij het kanovaren zijn de ritszakken van het BT-jasje erg handig om daarin de huis- en fietssleutels op te bergen, bij kapseizen raak je dan niet je sleutels kwijt.
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Last edited by Admiral Halsey; 7th March 2016, 19:52.

Reactie

Straatnaamlint 'Koninklijke Marine' op borstzak Mascot Detroit werkhemd naaien.

Mag ik als sympathisant van de Koninklijke Marine het straatnaamlint 'Koninklijke Marine' van een BT-jasje halen, vervolgens op één van de borstzakken van mijn donkerblauwe Mascot Detroit werkoverhemd (zie onderstaande foto) naaien en met dat naamlintje op dat Mascot-werkhemd mee rondlopen tijdens de Marinedagen/Wereldhavendagen? Tijdens deze dagen loop ik in altijd in dit sympathisantenboordtenue, tot nu toe zonder straatnaamlint 'Koninklijke Marine' op de borst . In ieder geval zit dat lintje dan op een totaal andere plek dan het bij het echte Boordtenue bovenaan de linkermouw het geval is. Ikzelf zou dat naamlintje zeker niet aan de bovenkant van de linkermouw van mijn Mascot-overhemd plaatsen om verwarring te voorkomen. Eventueel zou de Nederlandse Vlag ook op één van de borstzakken van het Mascot-werkhemd genaaid kunnen worden.

Sympathisantenboordtenue (SBT):
                          IMGP6569.JPG
                          Last edited by Admiral Halsey; 10th September 2017, 19:41.

Reactie

Neen, dit mag niet. Je bent geen militair en dit zijn militaire onderscheidings tekenen. En een SBT bestaat ook niet. Jammer dus.
                            SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

Jan van den Bogert Tpmkr schreef Bekijk Berichten
                              Neen, dit mag niet. Je bent geen militair en dit zijn militaire onderscheidings tekenen. En een SBT bestaat ook niet. Jammer dus.
                              Nou, dan naai ik pal boven de linkerborstzak van mijn Mascot-werkhemd een rechthoekig donkerblauw naamlint met in witte hoofdletters 'Koninklijke Marine', deze is dan geen militair onderscheidingsteken, i.t.t. dat gebogen naamlintje bovenaan de linkermouw van een BT-jasje. Anders wel het logo van de Koninklijke Marine (Onklaar anker met daarboven een kroon) op mijn werkhemd naaien. Boven de rechterborstzak een klittenbandstrookje om daarop een naamlint met mijn achternaam te plaatsen. Beide naamlintjes kan ik laten maken via http://www.naamlintjes.nl/leger. Ook bij het boordtenue (Operational Dress Uniform, ODU) van de Amerikaanse Kustwacht doet men dat op deze manier, zie onderstaande afbeelding.

De term SBT van sympathisantenboordtenue heb ik overigens zelf bedacht. Laat iedere sympathisant van onze Koninklijke Marine dit uitdragen door tijdens Marinedagen/Werelhavendagen in SBT'tjes met geschikte pet te lopen, een SBT (donkerblauwe werkbroek + donkerblauw overhemd/werkjasje) is gewoon te koop bij vrijwel iedere bedrijfskledingwinkel.

Boordtenue Amerikaanse Kustwacht:
                              SN_Cody_Reed_and_USCG_members_at_Air_Station_Barbers_Point,_2013.jpg
                              Last edited by Admiral Halsey; 10th September 2017, 22:12.

Reactie

Zucht...

Reactie

Working...
                                X