Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overhemd Boordtenue aangeschaft bij een dumpzaak.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb vandaag het KPU-bedrijf gebeld over of ik in een BT-jasje met blauwe PortWest-werkbroek mag lopen tijdens de Marinedagen, op zich mag het wel. Maar omdat de Koninklijke Marine erg hecht aan het correcte tenue (correcte broek en schoenen in combinatie met BT-jasje), wordt het mij wel afgeraden om dat te dragen. Omdat ik bij mijn BT-jasje andere schoenen en een andere werkbroek draag, zou het marinepersoneel zich daar aan kunnen storen en daar commentaar op kunnen leveren. Dus ik ga geen BT'tjes dragen tijdens de Marinedagen en ik zorg voor een alternatief.

Reactie

Admiral Halsey schreef Bekijk Berichten
      Ik heb vandaag het KPU-bedrijf gebeld over of ik in een BT-jasje met blauwe PortWest-werkbroek mag lopen tijdens de Marinedagen, op zich mag het wel. Maar omdat de Koninklijke Marine erg hecht aan het correcte tenue (correcte broek en schoenen in combinatie met BT-jasje), wordt het mij wel afgeraden om dat te dragen. Omdat ik bij mijn BT-jasje andere schoenen en een andere werkbroek draag, zou het marinepersoneel zich daar aan kunnen storen en daar commentaar op kunnen leveren. Dus ik ga geen BT'tjes dragen tijdens de Marinedagen en ik zorg voor een alternatief.
      Snap je probleem eerlijk gezegd niet zo:

Actief dienend gewoon BT

Ex marine personeel Veteranen jacket of burger

En als gewoon burger gewoon casual. Iets anders lijkt mij niet gewenst.

Reactie

Dr.Ebb schreef Bekijk Berichten
        Snap je probleem eerlijk gezegd niet zo:

Actief dienend gewoon BT

Ex marine personeel Veteranen jacket of burger

En als gewoon burger gewoon casual. Iets anders lijkt mij niet gewenst.
        Ik heb een donkerblauw overhemd van Fostex besteld om in combinatie met mijn donkerblauwe PortWest-werkbroek te dragen tijdens de Marinedagen. Uit liefhebberij en betrokkenheid met de Koninklijke Marine draag ik mijn BT-jasjes thuis en op mijn werk wel. Sowieso loop ik graag in het donkerblauw, mijn werkleiding vindt dat dat ook bij mij past.

Reactie

Ten eerste: Prima dat je een hobby hebt en ik kan je volledig begrijpen.

Ten tweede: Een BT zou ik niet dragen op de marinedagen. Door personeel wordt je alleen maar uitgelachen. Dat gebeurde zelfs bij mij aan boord in de richting van de werknemers van de havendienst en de KMB.

Ten derde: Ik zou in het openbaar geen uniform dragen. Aangezien zelfs defensie personeel buiten dienst om geen uniform draagt in het openbaar i.v.m. De huidige dreigingen.

Verder, doe wat je niet kan laten. Het is tenslotte jouw eind beslissing en ook eindverantwoordelijkheid.
          Pro Amici Semper Fidelis!

Reactie

Timecrew schreef Bekijk Berichten
            Ten tweede: Een BT zou ik niet dragen op de marinedagen. Door personeel wordt je alleen maar uitgelachen. Dat gebeurde zelfs bij mij aan boord in de richting van de werknemers van de havendienst en de KMB.
            Word ik dan uitgelachen omdat ik een andere werkbroek en andere schoenen in combinatie met het BT-jasje draag dan wat het personeel draagt? Ik zit er ook niet op te wachten dat ik zelfs van het marineterrein wordt weggestuurd wanneer ik tijdens de Marinedagen in een BT-jasje loop.

Reactie

Admiral Halsey schreef Bekijk Berichten
              Word ik dan uitgelachen omdat ik een andere werkbroek en andere schoenen in combinatie met het BT-jasje draag dan wat het personeel draagt? Ik zit er ook niet op te wachten dat ik zelfs van het marineterrein wordt weggestuurd wanneer ik tijdens de Marinedagen in een BT-jasje loop.
              Het hoeft niet per se te gebeuren, maar de meesten hebben we zoiets van: "Daar heb je d'r weer zo een.."
              En je moet zeker uitkijken want je kan er voor opgepakt worden zie:

• Artikel 435a

Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.

Reactie

Normaal burger is de norm!
                SINE PROTECTIONE NULLA SECURITAS

Wapenspreuk van Hr.Ms. patrouilleschip Hefring

Reactie

"Artikel 196

Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Onder onderscheidingstekens worden ook de rangonderscheidingstekens verstaan eveneens als het lintje met "Koninklijke Marine" op de schouder en de Nederlandse vlag.

Reactie

Timecrew schreef Bekijk Berichten
                    "Artikel 196

Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Onder onderscheidingstekens worden ook de rangonderscheidingstekens verstaan eveneens als het lintje met "Koninklijke Marine" op de schouder en de Nederlandse vlag.
                    Daarom doe ik zeker geen Rangonderschedingstekens op de epauletten en dienstvakaanduidingen op het BT-jasje. Het veiligst is dan toch om de Nederlandse Vlag en het lintje met "Koninklijke Marine" op de schouder te verwijderen.

Reactie

Het beste is om gewone burger kleding te dragen en je affiniteit met de marine op een andere manier te tonen cq uit te dragen. Uitgelachen word je niet maar de kans dat je met een scheef oog word aangekeken is zeker aanwezig en woorden als "Daar heb je weer zo een nep militair" kunnen zeker uitgesproken worden. Bespaar jezelf de blamage en doe gewoon.

Reactie

Een sportwitje dragen kan best en een pet ook. Zolang je maar niet met uniformdelen gaat lopen.

Reactie

Sportwitje is nogal koud , zelfs als je een doorgewinterde Marinier bent

Reactie

Hahahaha..doet mij denken aan mijn oude sportinstructeur.."Kou is een emotie, dat kan je uitschakelen"

Reactie

Dr.Ebb schreef Bekijk Berichten
                              Het beste is om gewone burger kleding te dragen en je affiniteit met de marine op een andere manier te tonen cq uit te dragen. Uitgelachen word je niet maar de kans dat je met een scheef oog word aangekeken is zeker aanwezig en woorden als "Daar heb je weer zo een nep militair" kunnen zeker uitgesproken worden. Bespaar jezelf de blamage en doe gewoon.
                              Ik heb voor mijzelf het volgende besloten t.a.v. het dragen van BT-jasjes in combinatie met een donkerblauwe PortWest-werkbroek:

• Ten eerste dat ik tijdens de Marinedagen of de Wereldhavendagen geen BT-jasje draag, maar een donkerblauw jasje van Fostex, of een ander donkerblauw overhemd;
                              • Ten tweede dat ik het BT-jasje alleen maar thuis en op mijn werk (Arbeidsmatige Dagbesteding) draag. Mijn familie en bij mij op het werk vinden zij allemaal prachtig dat ik BT-jasjes draag.

En op welke andere manier kan ik ook mijn affiniteit met de Koninklijke Marine tonen cq uitdragen?

Artikel 196 en artikel 435a:
                              En als het werkelijk verboden zou zijn om als burger BT-jasjes en GVT-basisjasjes van de Koninklijke Landmacht te dragen, dan zou het ook verboden moeten zijn om die op Marktplaats te verkopen of te verkopen via dumpzaken. Dumpzaken verkopen vaak GVT-basisjassen van de Koninklijke Landmacht. Bijv. http://www.sipsdump.nl/Webwinkel-Pro...as-NL-DPM.html en http://www.usadump.nl/index.php?opti...hk=1&Itemid=57

Reactie

Voorkom verwarring en trek gewoon burgerkleding aan. Op je werk of thuis bij familie is een andere omgeving dan bijvoorbeeld op marine dagen. Er moet een duidelijk onderscheid blijven tussen burgers en militairen. Je affiniteit kun je op verschillende manieren laten zien, bijv een petje die je altijd wel op een verkoopkraam kunt krijgen.
                                Have a nice day!

-Strata-

Je Maintiendrai!

Reactie

Working...
                                X