Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht oude maten van Roel Scholtmeijer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gezocht oude maten van Roel Scholtmeijer.

    Kreeg navolgend verzoek binnen:
    Mijn vriendin is voor haar schoonvader dhr. SCHOLTMEIJER, op zoek naar twee oude maten van hem. Dit als verrassing omdat hij binnenkort 70 jaar hoopt te worden. Hij wil nog graag met deze maten in kontakt komen. De 1e is genaamd Richard HUANG, hij was rrmnt of elmnt en heeft gewoond in het AMT in de Spoorstraat te Den Helder. Mogelijk is hij na de marinetijd vertrokken naar Curacao. De 2e is genaamd Ronny van der KOLK, vermoedelijk uit Amsterdam. Beide hebben deel uitgemaakt van de band "Swallows". Ze hebben gediend aan boord van de Doorman.
    MVG Marcia Westerburger en Claudette Mensing.
    Indien iemand een van deze personen kent en gegevens heeft verzoeke te mailen naar c.mensing@online.nl
    MVG Steef.
    Aanvulling gegevens: Betreft de ex-rrmnt Roel Scholtmeijer. Deed dienst van 1961-1964 op o.a. Hr.Ms. Zwaardvis, comm. Jan v.d.Grient en van 1964-1965 op Hr.Ms. Karel Doorman, men is verder ook op zoek naar Rudy MIET(T)E en Ron Mimpe of Ro Wimper.
    Steef.
    Gezien de nieuwe oproep uit kennelijk andere familiehoek kan dit bericht wel helemaal gewist worden Folkert.
    Steef.
    Hr.Ms. Karel Doorman site:

  • #2
    Re: Gezocht oude maten van Roel Scholtmeijer.

    Ik ben weliswaar niet de gezochte persoon (ken ze ook niet) maar ik ken wel de naam Scholtmeijer.
    Ik meen hem te kennen van de mijnendienst. In de jaren 64, 65 en 66 was ik veelal op de mijnendienst kazerne aan de Basingracht.
    Mijn naam is Hans van den Berg en ik was toen rrmnt 1. Roel was toen kpl.
    Ben benieuwd of hij zich mij nog herinnerd
    Groeten en fijne verjaardag gewenst

    Reactie


    • #3
      Nu jaren nadat dit bericht is geplaatst de volgende opmerkingen.
      Roel Scholtmeijer meen ik te kennen vanuit mijn tijd.
      Van de door de familie gezochte personen was Richard Huang een klasgenoot van mij.
      Enige jaren geleden heb ik gehoord dat hij na de Kon.Marine is gaan werken bij de douane in de haven van Rotterdam.
      Zelf ben ik ook wel eens op zoek gegaan naar hem maar niet gevonden.
      Er bestaat overigens een vereniging van oud-rrmnt's meer info hierover is te verkrijgen via de mail(martin9@ziggo.nl)
      Groeten
      Piet vml. sgtrrmnt
      Groeten uit het Haagsche.
      Piet Nieuwpoort

      Reactie


      • #4
        Richard Huang, was samen met Dhr Jansen een onafscheidelijk duo voor het verzenden van goederen van CuraƧao naar Nederland. Wij van het P3 detachement hebben ongelofelijk veel plezier gehad van dit duo. Ik ben Richard ook nog eens op Schiphol tegen gekomen, geweldig.
        Overigens hij is bevriend met de kapster van Parera en die is weer bevriend met de directrice van het nationaal archief, waar ik weer bevriend mee ben.
        Dus wat doe je als je geland bent op Hato; de volgende ochtend naar de kapper!!!
        en het hele eiland weet het
        PST

        Reactie

        Working...
        X