Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: bekenden van Matroos 1ste klas Bastiaan (Bas) ter Horst (1904 - 1943)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: bekenden van Matroos 1ste klas Bastiaan (Bas) ter Horst (1904 - 1943)

Ik ben op zoek naar diegene die gedurende de 2de wereldoorlog in Nederlands Indie (Surabaya) gelegerd waren en wellicht mijn mogelijke familielid Bastiaan Hendrik ter Horst hebben gekend.

In augustus 1939 is hij met de Hr. Ms. Tromp naar Nederlands Indie gevaren. Daar is hij vermoedelijk Toko baas geweest in M.K.O.
    Na de capitulatie is hij gevangen genomen en naar Thailand getransporteerd eb heeft aan de beruchte Siam-Birma spoorlijn gewerkt.
    Uiteindelijk is hij door malaria bezweken.

Hopelijk zitten hier nog enkele veteranen, die mij kunnen helpen bij mijn zoektocht.

Bij voorbaat dank,

Danny ter Horst

Beste Danny.

Gezien de lange periode gerekend na de 2e W.O. en heden, ben ik bang dat er geen oud marinemensen meer in leven zijn van die tijd.
    Je zou het op onderstaande site kunnen proberen, om zo in contact te komen met andere "zoekenden" die mogelijk in het bezit zijn van een lijst met namen van slachtoffers die gewerkt hebben aan de Siam-Birma spoorweg.

Heel veel succes.

https://javapost.nl/
    Vriendelijke groet, Hans.

"Om de kracht van het anker te voelen moet men de storm trotseren". (Pas als je iets ernstig meemaakt, weet je op wie je kan vertrouwen).

Reactie

Geachte heer Sprong,

Dank u voor uw reactie. Het is inderdaad jammer dat ik niet 20 jaar geleden aan deze zoektocht ben begonnen.
      Maar het is zoals het is.

De link naar de Javapost ken ik. Helaas heeft dat ook nog geen reacties opgeleverd.

Reactie

Working...
      X